[QUOTE="Realisti";30250670]Ihan vaan tähän huomauttaisin, että kun mies on ollut perheen ainoa elättäjä ja lapsia on kolme, niin ei ihmekään että tili on tyhjänä. Tuosta palkasta jää käteen noin 2500 euroa, ja siitä sitten pois asumiskulut, todnäk auton kulut, koko perheen ruoka ja vaatteet ja harrastukset ja ja... Ei siitä varmasti jääkään mitään ylimääräistä.
Sossu muutes edellyttänee osituksen tekoa, koska sieltä on sinulle tulossa ainakin jonkin verran omaisuutta. Kannattaa siis ottaa oikeusaputoimistoon mahd pian yhteyttä, jotta saat sitäkin asiaa eteenpäin.[/QUOTE]
Tähän haluan sen verran valottaa että mies ei ole IKINÄ maksanut lasten tai mun menoja, mä olen aina jotenkin rahoittanut baletit, muskarit, jumpat ja omat sekä lasten vaatteet sekä omat laskuni. Siis AINA ja KAIKEN joten mies on maksanut vaan asumisesta (450e/kk) ja rahoittaa siis vain itsensä ja omat harrasteensa ja omat vaatteensa. Ruokapolitiikka on hoitunut niin että aina tilipäivinä, eli kaks kertaa kuussa hän on tehnyt ns. isommat reissut jolloin rahaa ruokaan on mennyt n. 100e per kerta eli perheen ruokiin hänellä menee n. 200 euroa kuussa, yhteensä siis 650e kuukaudessa. Minä olen omasta pussista sitten hakenut täydennystä viikon varrella. Siihen päälle toki auton ja mp-vakuutukset. Mutta mun ymmärryksen yli kyllä menee että miten tuosta 4000 eurosta (+tuntuvat vuorotyölisät) ei hänellä jää käteen mitn. Kun perheeseen ne rahat ei mene kun minä maksan opintotuilla ja omilla säästöilläni meidän (eli lasten) harrastukset ja vaatteet ja muun niin sanotun ylimääräisen.
Mutta joo, täytyy alkaa tehdä ihan konkreettisia asioita vissiin tämän eron eteen ettei jää vaan puheen asteelle ja voivotteluksi. Mulla on tällä hetkellä taipumusta jäädä surkuttelemaan itseäni. Eipä täältä suosta kukaan tule mua auttamaan ylös, itse se on tehtävä. Mutta kiitos teille neuvoista.