Avioero ja tulevaisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vesipeto Surku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vesipeto Surku"

Vieras
Nonniin. Mulla on ero nurkan takana odottamassa ja monta asiaa pyörii päässä jo ihan pakkomielteeksi asti. En saa mielenrauhaa kun koko helvetin elämäntilanne on niin sekava. Eli eron toinen vaihe on mahdollista hakea parin viikon päästä ja todennäköisesti mies sen hakee. Olen opiskelija ja meillä on kolme lasta, lapset jäisivät minulle. Mies jäisi asuntoon ja minun on lasten kanssa etsittävä uusi koti. Miten tässä tilanteessa siis edetä? Tulot on tällä hetkellä opintolaina+lapsilisät+opintotuki eli 900 euroa kuussa, töitä ei mahdollista ole tehdä kun opiskeluihin liittyy paljon työharjotteluita.

Miten siis käytännössä hankin vuokra-asunnon kun rahaa ei tosiaankaan liikaa ole? Etsinkö vain sopivan asunnon, allekirjoitan vuokrasopimuksen ja kiikutan lappuset sossuun ja toivon että toimeentulotukea myönnetään niin paljon että voin kämpän ja elämisen kustantaa sinne asti että valmistun ja saan työpaikan..? Entäs nuo takuut? Mistä siihen rahat? Lapsille olen säästänyt syntymistään asti ajokortteihin yms. mutta en haluaisi lasten rahoihin kajota..

Mitä muuta pitäisi ottaa huomioon kun omilleen muuttaa ja arkea lasten kanssa ilman miestä alkaa rakentamaan? Olen ihan hukassa kun kymmenen vuotta olen elänyt kotiäitinä ja mies tuonut leivän taloon ja ns. pitänyt meistä huolta taloudellisesti ja muutenkin.. ja nyt sitten pitää opetella kaikki itse. Sieluun sattuu, sydän on turtana. :(

Meet eka sinne sosuun, mutta luultavasti joudut käyttämään ne säästöt. Kannattaa niillä maksaa ainaki se takuuvuokra niin saat ne sitte takas aikanaan.

Sulla voi olla todella vaikeeta saada se asunto, paras mahdollisuus olisi hakea sitä kaupungilta, niillä on halvimat vuokratkin. Asunnon saamiseen voi silti mennä todella kauankin.

Saathan sä elarit ja asumistukea.