avaimet käteen talopaketti, mikä yllätti?

  • Viestiketjun aloittaja peukalo keskellä kämmentä
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eli joku 35te vois olla realistinen arvio, ei varmaan ihan hirveesti yli?
Joo vähintään, katsos kun on näitä muitakin maksuja, pitää palkata valvoja, sähköliittymän avaukset, rakennusluvat, tontin raivaus yms, pientä sälää.
Meille tuli siis Muurametalo ja kokonaiskustannukset olivat 205 000? ilman tonttia =

- talopaketti 149 000? (muutoksineen)
- kaikki muut n.46 000?

Tontti oli säästörahoilla ostettu.
joo siis mä meinasin,et niihin pohjatöihin tuo 35. Kunnan vesi-ja viemäri on ja sähköhomma tontin vieressä. Ei siis ole vielä meidän, vasta mietinnässä. Paljonko n. Ne muutokset maksaa? Joku esimerkki?

Kiitos miljoonasti vastanneille!
 
Olipa kiva huomata tää ketju. Meille tulossa myös muurametalo. Edustaja tulossa meillä käymään ja tehdään yksilöllinen tarjouspyyntö. Tontti varmistu reulu viikko sitten.

Piti ap:lle sanoa että vaikka se kunnan vesi ja viemäri ja sähkö tulee sinne tontille niin silti on maksettava vielä liittymismaksut noista kaikista + mahdollisesta yleisantennista ja talokaapelista. Ja noi maksaa ihan maltaita ainakin täällä meillä päin.
 
dfdf
Käväisin muurametalojen sivuilla ja näytti vähän älväri-tyyppiseltä. En ikinä huolisi tapetteja keittiöön ja vessaan. Muutenkin maalipinta on ajattomampaa ja helppohoitoisempaa. Vessaan ehdottomasti kaakelit. Tuosta valikoimasta en myöskään löytänyt mieleisiäni keittiönkaapisto ja liesi vaihtoehtoja. Jos muu toteutus on samaa tasoa, niin huhhuh.
 
sattuuko kuulolla olemaan pieniä lapsia omaavia perheitä, jotka olisivat valinneet muuramen valmisratkaisun ? meillä on kaksospojat 1 v. ja etsimme mahd.lapsiystävällistä ja mahdollisimman muuttovalmista taloa. 1-kerroksinen lienee paras vaihtoehto. avarat tilat ja muutenkin lapsiystävällinen pohjaratkaisu. kaikki suositukset ja neuvot tarpeen. voi lähettää myös yksityisviestiä.kiitos etukäteen!
 
vankkis
Meillä kastelli ja pakettiin kuului kaikki perustukset ja maalaukset mukaanlukien. Pihahommat ainoa mikä jää itselle. 7½kk siitä, kun aloitettiin meni aikaa. Papereita tosiaan saa pyöritellä urakalla (rakennusluvat, liittymät jne. ja niihinkin uppoaa jo kohtalaisesti rahaa). Kannattaa se sopimus tavata useampaan kertaan ja varmistaa, että kaikki löytyy. Meille puhuttiin muuttosiivouksesta (piha ja rakennussiivoukset toki kuului soppariin), mut se jäi uupumaan sopimuksesta, joten jälkeenpäin sitä oli huono vaatia.
 
Muakin kiinnostaa kaikki avaimet käteen, eikun anteeksi valmistalopaketit.
Ollaan katsottu Designtalon, Muurametalon ja Helmitalon talomalleja. Jos näistä olisi jollain kokemusta niin kertokaahan! Mikä em. talovalmistajista on laadukkain? Löytyykö vielä muita talotoimittajia, joilta saisi vastaavalla valmiusasteella taloja?
 
poipoipoi
Meillä Designtalo. Se yllätti että budjetti alittui. Mikään muu ei juuri yllättänyt. Aikataulu piti tarkalleen, talo on toimiva ja sisustamalla omannäköinen ja mieluinen, työnjälki oli hyvää ja vaikkei itse tehtykään niin SILTI se puoli vuotta oli aika rankkaa aikaa :)
 
Mä katselen aika ajoin noita talomalleja, ja mua häiritsee tässä nykyarkkitehtuurissa erityisesti yksi asia. Haluaisin talon, jossa keittiö ja olohuone eivät ole samaa tilaa. Esimerkiksi Muurame-talojen joka ikinen 4-5-h+k mallin talo on sellainen, että olohuone ja keittiö ovat samaa tilaa. haluaisin erillisen keittiön, johon mahtuu ruokapöytä tai vaihtoehtoisesti erillisen keittiön ja ruokailuhuoneen sen yhteyteen. Kaikissa uusissa malleissa näyttää olevan tuo tupakeittiövillitys, tai sitten keittiö joka ei kulje tupakeittiön nimellä mutta on kuitenkin pohjapiirustuksen mukaan samaa avaraa tilaa olohuoneen kanssa. Eli en haluaisi olohuoneen sohvalta nähdä jääkaapille ja keittiöön lainkaan. Ärsyttävää!
 
Talobongari
Nimimerkille Kaiutin, kyllä valmistaloihinkin voidaan muutoksia tehdä, usein vielä tuo yht. keittiö olohuone on niin iso, että eikun seinä väliin ja sillä siisti.
 
mum
Meillä kastellista muunnelma, joka ostettiin valmiina talopakettina rakennuttajalta, tehty pitkästä tavarasta... Meillä kuului pakettiin KAIKKI, paitsi piha ja talon ulkomaalaus, joka tehtiin itse. Helppoa ja vaivatonta. Koko projektin ajan saimme käydä katsomassa eri vaiheita, teimme muutoksia pohjaan ja lisäsimme kaapistoja, poistimme turhia juttuja ja otimme parempia kaakeleita...yms. Loppusumma, joka ylittyi, maksettiin könttänä ja sitten vaan kannettiin tavarat sisään ja alettiin asua. Helppoa ja vaivatonta. Alkukesästä maalattiin talo pari kertaa ja sitten laitettiin piha. Nyt alkaa olemaan kuosissa koti sekä sisältä että ulkoa. :)
 
haloo..
Esim. Kastellilta saa määrämittaan kaiken puutavaran.. Me otettiin Kastellilta paketti mihin sisältyi vain suunnittelu ja tavaran toimitus. Mies rakensi sitten siitä eteenpäin säältä suojaan periaatteella, ja siitä sisävalmistusvaiheen työt.
 
----
Me katseltiin pitkään avaimet käteen taloja ja olimme aivan varma, et se on meidän juttu. Mutta mua alko niin ärsyttämään, ettei oikein mitään muutoksia voinut tehdä ja varsinkin Kastelli oli niin nihkeä. Olisin halunnut hieman isompaa khh ja olohuonetta. Toiseksi sitten ne materiaalivalinnat. HAluan keittiöön ehdottomasti laattalattian. KAstellilla sen toki olisia saanut, mutta hinta pomppasi aivan älyttömästi.
Me otettiin lopulta talopaketti ja timpurit ja saadaan edullisemmin kuin avaimet käteen meille muunneltuna ja minulle mieluisilla materiaaleilla:)
 
vierailija
Mä katselen aika ajoin noita talomalleja, ja mua häiritsee tässä nykyarkkitehtuurissa erityisesti yksi asia. Haluaisin talon, jossa keittiö ja olohuone eivät ole samaa tilaa. Esimerkiksi Muurame-talojen joka ikinen 4-5-h+k mallin talo on sellainen, että olohuone ja keittiö ovat samaa tilaa. haluaisin erillisen keittiön, johon mahtuu ruokapöytä tai vaihtoehtoisesti erillisen keittiön ja ruokailuhuoneen sen yhteyteen. Kaikissa uusissa malleissa näyttää olevan tuo tupakeittiövillitys, tai sitten keittiö joka ei kulje tupakeittiön nimellä mutta on kuitenkin pohjapiirustuksen mukaan samaa avaraa tilaa olohuoneen kanssa. Eli en haluaisi olohuoneen sohvalta nähdä jääkaapille ja keittiöön lainkaan. Ärsyttävää!
Samaa mieltä, jollain tavalla olkkari ja keittiö erilleen, ovea ei tarvi olla.
 

Yhteistyössä