Auttakaa, perättömiä eläin- ja lastensuojeluilmoituksia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"surullinen"

Vieras
Minulla ei ole aavistustakaan kuka niiden takana on, mutta puolen vuoden sisään minusta on tehty kaksi eläinsuojeluilmoitusta jotka on todettu perättömiksi ja nyt kolahti perjantaina postilaatikkoon ilmoitus että minusta on tehty lastensuojeluilmoitus. Käsi sydämellä voin vannoa senkin olevan täysin perätön.
Miten minun tulee toimia? Voiko noista tehdä jonkun poliisijutun? Olen yksinhuoltaja, käyn töissä, harrastan ja elän ihan normaalia arkea ja elämää. Kiitos laajan tukiverkon minulla on mahdollisuus harrastuksiin ja siihen kuuluisaan "omaan aikaan".
Kuitenkin tuollaiset perättömät ilmoitukset harmittaa tietenkin ja ahdistaa, en yhtään tiedä kuka minusta noita tekee. Menen sossuun viikon päästä selvittämään tätä lastensuojeluilmoitusta, mutta haluaisin jo sitä ennen kuulla miten voin toimia?
Olisiko täällä ketään kuka voisi auttaa tai jolla olisi kokemusta?

Useammasta perättömästä ilmoituksesta viranomaisille kannattaa todennäköisesti tehdä tutkintapyyntö tai rikosilmoitus kunnianloukkauksesta.

Lähipiirissä narsisti joka hallita elämääsi, pelotella sinua tms.?

Et tarvitse apua, kerrot niinkuin asiat on. Sano että sinusta on juuri tehty eläinsuojeluilmoitus ja sinua harmittaa ja epäilet että joku tekee sinulle kiusaa.

Toisaalta, sekin voi olla että olet hieman harhainen etkä tajua että asiat pitäisi hoitaa paremmin.

[QUOTE="surullinen";30436385]No ei tässä kyllä mun harhaisuudesta ole kyse vaan jonkun ihan muun :D[/QUOTE]

No sitten et tarvitse apua, ei ne ilmotukset mitään merkkaa. Niiden on vain pakko selvittää kaikki ilmoitukset, joiden jälkeen sitten todetaan että tarvitaanko toimia vai ei.

Sinänsä ongelma ei nyt ole tuo ilmoitus vaan se että mihin tämä kiusaaja seuraavaksi ryhtyy. Hänhän voi olla jopa oikeasti vaarallinen.

[QUOTE="jaa";30436376]...asiat pitäisi hoitaa paremmin.[/QUOTE]

Ilmoituksia ei kyllä kannata tehtailla siitä syystä että asiat voi hoitaa paremmin, vaan syystä että rikotaan tai epäillään rikottavan säädöksiä ja/tai toiminta aiheuttaa vakavaa vaaraa.

Ilmoituksia ei kyllä kannata tehtailla siitä syystä että asiat voi hoitaa paremmin, vaan syystä että rikotaan tai epäillään rikottavan säädöksiä ja/tai toiminta aiheuttaa vakavaa vaaraa.

Ja nämä kaksi sulkevat toisensa pois? Eikö ole selvää että jos ollaan jo siinä pisteessä että rikotaan säännöksiä tai aiheutetaan vaaraa, niin asiat pitäisi hoitaa paremmin?

[QUOTE="jaa";30436403]Ja nämä kaksi sulkevat toisensa pois? Eikö ole selvää että jos ollaan jo siinä pisteessä että rikotaan säännöksiä tai aiheutetaan vaaraa, niin asiat pitäisi hoitaa paremmin?[/QUOTE]

Ei pitäisi vaan pitää. Ilmoitus on aiheellinen jos ja kun asiat pitää tehdä paremmin/huolellisemmin tai epäillään että ne pitää. Aiheeton ilmoitus on jos asiat pitäisi ehkä tehdä paremmin tai ne voi tehdä toisin esim. huolellisemmin.

Menet ensin sinne lastensuojelun tapaamiseen ja selvität siellä asian. Kun siellä asia todettu aiheettomaksi, voi tehdä poliisille tutkintapyynnön perättömistä ilmiannoista. Jos niitä nyt on jo 3 näin lyhyellä aikaa ja mitään aihetta ei ole, niin silloin joku tekee ihan kiusaa. Mikä on todella syvältä, koska tuollaisten tekeminen rasittaa ihan tarpeettomasti koneistoa ja tarpeelliset ilmoitukset voivat hukkua sinne joukkoon.

Vaikka poliisi ei vielä tässä vaiheessa isompiin tutkimuksiin ryhtyisikään, niin on parempi pohja sille, että jos tuo toiminta jatkuu, niin olet jo laittanut homman aluilleen ja jatkossa lähdetään tutkimaan helpommin.

Kerro myös tuttavapiirissä avoimesti, että sinusta on tehty tällaisia aiheettomia ilmoituksia ja olet tehnyt jo rikosilmoituksen. Jos on sieltä joku, niin menee sitten hänen korviinsa ja toivottavasti funtsii jatkossa, haluaako jäädä kiinni.

Minustakin on tehty.
Yksi lastensuojeluilmitus ja vajaa 10 eläinsuojeluilmoitusta.

Kaveri niiden takana oli :O Lopulta tunnusti; oli kateellinen kun minulla oli paremmin asiat kuin hänellä.

Meidän tapauksessa poliisi ei halunnut ottaa rikosilmoitusta vastaan. Annoin vaan olla,jälkikäteen kuulin että poliisi toimi väärin.

Uusimmat

Yhteistyössä