Auttakaa! Narsisti(?!)mies eronkin jälkeen vain kiusaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aivan loppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aivan loppu

Vieras
Ensimmäisiä kuukausia lukuunottamatta vuodet miehen kanssa olivat kauheita. Mies valehteli kaikesta, jäi työttömäksi, sotki raha-asiat, lainasi tuhansia rahaa koskaan mitään takaisin maksamatta, sai häädön asunnostaan (onneksi en silloin uskaltanut ottaa häntä virallisesti luoksemme asumaan), haukkui kaikesta minut, oli mustasukkainen, en päässyt koskaan mihinkään ilman lapsia, katosi päiviksi ja ilmestyi taas yhtäkkiä, ei sietänyt mitään aikatauluja, kävi puhelimeni läpi, sai kauheita raivokohtauksia, kiroili, painosti seksiin, solvasi ystäväni jne.

Hän uhkaili aina jättävänsä minut. Tällaista hutsunaispirua, joka keksii pelot päässään maailman kilteintä ihmistä kohtaan ei kukaan kestä. Jos minä yritin puhua lopettamisesta, hän
haukkui huoraksi, joka on pelaillut aina törkeästi selän takana ja tukki suuni sillä, ettei häntä saa uhkailla.

Viimein otin hänen eropuheensa tosissaan ja olen repinyt itseni irti niin paljon kuin mahdollista. Yhteisen lapsen kautta henkiset julmuudet, uhkailut lastensuojelulla, huoltajuustaistoilla jne. jatkuvat kuitenkin yhä.
Pyysin apua ja neuvoja kunnan lastensuojelun perhetyöltä. Sain vain vastauksen, että kyseessä on normaalia eron jälkeistä riitelyä ja kunhan saatte aikaan sopimuksen, niin kaikki rauhoittuu.

Olen hakenut monilta tahoilta apua. Olen saanut tietää, että sekä poliisilaitokset että oikeusaputoimistot ovat saaneet sensitiivisyyskoulutusta tunnistaakseen "vaikeita" tapauksia. Olen järkyttynyt ja pettynyt, kun sosiaalipuolella näin ei ollutkaan. Meillä on kyse vuosien järjestelmällisestä, kokonaisvaltaisesta kiusaamisesta, taloudellisesta ja seksuaalisesta hyväksikäytöstä, henkisestä väkivallasta ja fyysisen väkivallan uhasta, eikä mistään eron jälkeisestä normiriitelystä.

En halua olla miehen kanssa missään tekemisissä. Tapaamiset voisivat onnistua ulkopuolisen tahon ollessa välittäjänä, mutta sellaista ei ole päiväkotia lukuunottamatta ja mies ei siihen(kään) suostu. Sosiaalityöntekijä oli sitä mieltä, ettei hänen tarvitse järjestellä arkeen palautuksia, vaikka olisi työtön.

Miten Suomessa voi olla tarkka ja tiukka lastensuojelulaki ja esim. niin, ettei vaikkapa maistumatonta ruokaa tarvitse syödä, mutta äärimmäisen epävakaasti ja määrätietoisen ahdistavasti käyttäytyvää isää, jolla elämässään ei juuri mikään asia ole kunnossa, on pakko tavata ja samalla annetaan isälle oikeus terrorisoida koko perhettä?

Näin se vain menee.. Itsekkin tässä pyörityksessä ollut, tosin ei ole yhteistä lasta. Lähestymiskieltoa ei saa ellei ole todellista uhkaa juuri silloin käsillä, keväinen pahoinpitely ei riitä ja lääkärinlausunto on "mitätön". Toivottavasti saat apua ja ymmärrystä ainakin lähipiiriltäsi! Minä yritin miehelle jopa hakea apua hänen suvultaan, itse sain haukut. Isänsä oli paha narsisti, kiusasi aina minua. Nyt ollaan erottu ja yritetty vähän yhtä pitää, mies luottamuksella kertoi että joutuu vankilaan kun sakot on muunnettu istumiseksi ja minä otin yhteyttä hänen äitiinsä, että auttakaa sitä ihmistä. Sain jumalattomat haukut. Äitinsä kuitenkin järjesti niin että sakot maksettiin ja sai huomata kantapään kautta, että poikansa ei niitä tule koskaan maksamaan takaisin. Vieläköhän kehtaa minua haukkua. No mutta aivan sama, ei tarvitse olla tekemisissä. Harmi vaan, että on samat piirit mutta eiköhän tuo tajua hävitä paikalta jos minä saavun. Tai mistäs sen tieää.. Voimia <3

jos mies on ollut tuollainen muutaman kuukauden tapaamisen jälkeen niin miksi ihmeessä lapsi tuollaiseen suhteeseen!!?

Olet aivan oikeassa! Suren ja soimaan itseäni siitä tottakai, mutta jo silloin kaikkea ohjasi pelko. Mies kertoi olevansa kiltti. Hän ei ollut huutanut koskaan saati ollut äkkipikainen, mutta minä sain kaiken häiriökäytöksen aikaan. Mies hallitsi valehtelun, näyttelemisen ja syyllistämisen sekä alistamisen taidon jo heti alkuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Ärsytät;25599354:
Siinä taas yks tyhmä SAIRAANHOITAJA, tyhmä kun saapas!

Opiskele vähän itsenäisesti, ei se koulu tuottanut sulla hedelmää.

Samaa mieltä. Olisimpa yhtä manipulointi-taitoinen kuin ex-mieheni, puhuisin kaikki ympäri ja uskomaan unelmiin.

Mutta hei, moisen ihmisen ärsyttäminen on erittäin helppoa. Varsinkin jos myöntelee toisen puheita ja samalla vihjaa hänestä jotain puutteita. Kannattaa kokeilla, repii varmasti pelihousunsa ja ehkä, hyvällä tuurilla, alkaa ymmärtämään pikku hiljaa.

Ja tämä mies kiusaa sinua lastesi kautta jomman kumman kuolemaan asti säännöllisin välein. Voit olla siitä aivan varma.

Tavat, kiusaamisen aste ja se, kohdistuuko suora kiusaaminen lapseesi, lastenlapseesi tai sinuun, ne vaihtelevat. Mutta sinä sen kusanteon kohde olet ja tunnet ne loukkaukset itsessäsi.

Sun ei ole pakko tavata miestäsi ellet halua,sos.toimiston velvollisuus on järjestää lastenvaihdot niin. Eikä teiän tarvi tavata kun lapsia vaihetaan,lapset ovesta ulos ja autoon jne. jos sossu ei auta,soita poliisille ja kerro,ne kyllä auttaa kokemusta on. ja ennenku joku tähän sanoo et ei tollasesta voi poliisille soittaa niin kyllä voi,sun ei tarvi eksäsi kanssa olla missään tekemisissä,jos sossu ei auta ni poliisit kehiin.

[QUOTE="vieras";25599471]Sun ei ole pakko tavata miestäsi ellet halua,sos.toimiston velvollisuus on järjestää lastenvaihdot niin. Eikä teiän tarvi tavata kun lapsia vaihetaan,lapset ovesta ulos ja autoon jne. jos sossu ei auta,soita poliisille ja kerro,ne kyllä auttaa kokemusta on. ja ennenku joku tähän sanoo et ei tollasesta voi poliisille soittaa niin kyllä voi,sun ei tarvi eksäsi kanssa olla missään tekemisissä,jos sossu ei auta ni poliisit kehiin.[/QUOTE]

Täällä ei ole valvottuja vaihtoja turvakodilla eikä sosiaalitoimessa.

Tapaamisissa suurena ongelmana on se, että mies ei koskaan tule ajallaan, kontrolloi täysin kaikkea missä olen ja missä menen lasten kanssa ennen ja jälkeen vaihtojen, jos vaihto on kotona, hän käy paikkoja läpi, varastaa tavaroita, etsii todisteita siitä, että minulla olisi ollut miesvieraita, kontrolloi ulkovarastot jne.

Ex mies oli narsistinen, sitä ei voi kukaan ymmärtää ellei ole vastaavaa kokenut. Vasta päästyään sairaasta suhteesta eroon tajuaa mitä / mikä se puoliso on ollut.

Onneksi meille ei syntynyt lasta, siitä olen ikuisesti kiitollinen.

Tsemppiä ap!

Vai poliisi auttaa! Ei muuten auta! Minulle sieltä sanottiin, että "kasvaisit aikuiseksi, miksi olet tekemisissä tuollaisen ihmisen kanssa, lähde!" Soitin nimittäin lomalta poliisille kun mieheltä tuli sen sorttisia viestejä, että oli syytä olettaa kodin olevan suurin piirtein tuhottu sillä välin kuin olen poissa. Eivät viitsineet edes käydä tarkistamassa tilannetta enkä saanut ketään kaveriakaan siihen hätään paikalle. Oli upea loppu loma.

Ne vaihdot pitää järjestää jos niin vaadit,esim.päiväkodissa sitten tms. Mikään laki suomessa ei sanele että jonkun pitää olla jonkun kanssa tekemisissä,oli sitten yhteisiä lapsia tai ei. siihen tottakai pyritään että homma toimisi eron jälkeen,mutta sun ei oo pakko suostua päästämään miestä sisälle tms. Jos mies rikkoo tapaamisopimusta,voit nostaa syytteen. ja se menee läpi,mies saa sakot. ota oikeusavustaja tai soita poliisille,tiedän kokemuksesta että se kannattaa ja saat rauhan. Älä anna miehelle valtaa. Meillä piti tosiaan laittaa kova kovaa vastaan,eikä mun tarvi enää exää nähä,hakee lapset parkkipaikalta,minä haen lapset pihasta,hän ei saa soittaa mulle vaan jos on asiaa soittaa sosiaalipäivystykseen ja sieltä mulle viesti välitetään. ja näin siksi että minä näin halusin,mun eikä sun ei tarvi olla sen ahdistavan eksän kanssa missään tekemisissä ja syyksi riittää ihan se että en halua!!pidä puolesi ja taistele,se kannattaa!

Otan osaa.Ei lastensuojelua kiinnosta.Mutta kun exäsi tekee sinusta tarpeeksi monta ilmoitusta sinne,joudutte lastensuojeluasiakkaiksi.Niin kävi mulle ja mun lapsille.Erosta on jo vuosia ja vasta syksyllä loppui lastensuojeluasiakkuus kun totesivat sen täysin turhaksi kun mulla ja lapsilla on asiat kunnossa eikä mihinkään ole tarvinnut puuttua vuosien aikana.
Exän ryyppäämisiin lasten aikana ei ole puututtu.Riittää kuulemma että paikalla on yksi selväpäinen aikuinen,se ettei isä ole ikinä selvinpäin,sitä ei lasketa.lasten pitämiseen jääkylmässä talossa ilman pesumahdollisuuksia,krapulassa ja juovuksissa ajamiseen autolla ei puututa.Ei siihen ettei siellä välttämättä ole ruokaa.Mun sanomisiini asioista ei oteta kantaa muuten kuin hymähdellään ja vastataan että kun teillä nyt on riitatilanne niin suhtaudumme ilmoituksiisi tietyllä varauksella.Se että exä saa ilmoitella mitä vaan,siihen on sossun mukaan pakko aloittaa lastensuojelutoimet koska ei voida olla varmoja ryyppäänkö ja huoraanko mä ja pidän lapsia yksin kotona kuten exä väittää.Sen puheita kyllä uskotaan.Mun diakonissa esimerkiksi on nähnyt sen uhkailuviestit ja niistä ilmoittanut lastensuojeluun,mitään ei ole tehty.
Olen ollut tosi pettynyt lastensuojelun toimintaan noilta osin.

[QUOTE="vieras";25599862]Ne vaihdot pitää järjestää jos niin vaadit,esim.päiväkodissa sitten tms. Mikään laki suomessa ei sanele että jonkun pitää olla jonkun kanssa tekemisissä,oli sitten yhteisiä lapsia tai ei. siihen tottakai pyritään että homma toimisi eron jälkeen,mutta sun ei oo pakko suostua päästämään miestä sisälle tms. Jos mies rikkoo tapaamisopimusta,voit nostaa syytteen. ja se menee läpi,mies saa sakot. ota oikeusavustaja tai soita poliisille,tiedän kokemuksesta että se kannattaa ja saat rauhan. Älä anna miehelle valtaa. Meillä piti tosiaan laittaa kova kovaa vastaan,eikä mun tarvi enää exää nähä,hakee lapset parkkipaikalta,minä haen lapset pihasta,hän ei saa soittaa mulle vaan jos on asiaa soittaa sosiaalipäivystykseen ja sieltä mulle viesti välitetään. ja näin siksi että minä näin halusin,mun eikä sun ei tarvi olla sen ahdistavan eksän kanssa missään tekemisissä ja syyksi riittää ihan se että en halua!!pidä puolesi ja taistele,se kannattaa![/QUOTE]

Sosiaalityöntekijä kertoi, että kyllä niiden vaihtojen nyt vain pitäisi onnistua ja minun pitäisi olla tarpeeksi vahva, eikä saisi käyttää lasta pelinappulana.

Minulla on sydämessäni ja mielessäni täysin se olo, etten teekään niin. Yritän erilaisia sopimuksia, mutta ehtona se, ettei miestä tarvitse nähdä. Miehen tarkoitus ei ole päästä sopimukseen, vaan kiusata, vainota ja kiduttaa.

Läheltä olen seurannut myös eroa narsistista. Kolmen vuoden avioliiton jälkeen ja avioehdosta huolimatta nainen joutuu lopulta hovioikeuden päätöksellä maksamaan 15 000e miehelle tasinkoa. Käräjäoikeus päätti, että avioehtoa ei poljeta,mutta hovissa asia kääntyi päälleen. Ja syy tähän oli se, että mies oli avioliiton aikana remontoinut naisen taloa naisen rahoilla.

[QUOTE="vieras";25599942]anna sossujen puhua mitä puhuu,pidä kiinni oikeuksistasi! ole oikeesti tosi tiukkana,muuten huomaat että vielä vuoden päästäkin exäsi sua hallitsee.[/QUOTE]

Tämän olen tajunnut itsekin, mutta yksin on niin vaikea olla vahva ja olen järkyttynyt siitä, miten ammatti-ihmisetkin reagoivat.

Ymmärrän 100% mitä nyt käyt läpi,olen saman kokenut. Voimia,kyllä niitä löytyy,ensimmäinen askel on oikeusavustaja.heti huomenna,se askel on vaikea ottaa mutta se kannattaa!sinä selviä! :)

1. Onko tapaamiset sovittu paperilla? Jos on, ei sinun tarvitse isän myöhästyessä hakuajasta jäädä odottelemaan ja ihmettelemään miten tällä tapaamiskerralla ilmaantuu paikalle. Mikäli ette ole tapaamisaikoja sopineet, ei edelleenkään ole lain mukaista velvollisuutta sinulla odotella ja ihmetellä aikataulumuutoksia lapsen haussa. Pidät tiukasti kiinni sovituista ajoista ja jos ei miestä näy silloin hakemaan lasta, niin sitten ei näy ja et ala sovittelemaan aikoja hänen pillinsä mukaan. Katkot mahdollisuudet terrorisoida sun aikatauluja. Laadit molemmille kohtuulliset ja järkevät säännöt: mihin päivään mennessä hakuaika pitää olla tiedossa ja siitä pidetään kiinni. Jonkun ajan kuluttua mies huomaa, ettei pysty pyörittään kuviota enää yhtään ja hallitsemaan sua. Joko hakee sovittuna aikana tai sitten ei. Jos ei hae, et vastaile enää viesteihin, vaan jatkat päivän viettoa normaalisti. Mikäli sopimusta tapaamisista ei ole, mies voi toki hulluuksissaan tehdä susta valituksen lastenvalvojalle ja sitten se sopimus tehdään. Kerrot tässä tilanteessa lastenvalvojalle, että ilman muuta paperit voidaan tehdä. Tämä on sun etu, sillä vielä vähemmän mies voi terrorisoida hakuaikoja sopimuspaprujen jälkeen. Luultavasti tilanne menee sitten siihen, että mies ei haluakaan papereita tehdä, koska ne sovitut ajat sitovat häntä vielä pahemmin. Suosittelen samaa mitä joku toinenkin: vaihdot päiväkotiin. Jos ei hae sovitusti, haet lapsen kotiin ja ET PÄÄSTÄ hakemaan kotoa sisältä.

Onko kuitenkin hyvä isä lapselle?

2. Älä koskaan, missään tilanteissa päästä miestä ovesta sisään. Sun koti on sun koti ja piste. Jos änekää väkisillä sisään tutkimaan paikkoja, soita HETI poliisille ja tee ilmoitus kotirauhan rikkomisesta. Sanot miehelle jo ovella, että sisään ei ole tulemista ja jos tulee, niin soitat heti apua. Etkä ala selitellä poliisille, että täällä eksä nuuskii mun kotia ja joo ei se lyö, vaan sanot, että PELKÄÄT ja tunkeutui sisään, tulkaa auttamaan. Saat todistusaineistoa häirinnästä.

3. Kaikki ylimääräinen yhteydenpito tulee katkaista. Älä koskaan vastaa mihinkään viestiin, missä on puhe muusta kuin lapsen hausta tai tuonnista. Kun soittaa ja jaarittelee muuta, toteat vain lopettavasi puhelun ja myös teet sen. Mikäli viestejä/soittoja tulee jatkuvasti, katkaise se toteamalla, että ajat on sovittu ja näkemiin. Palauta puheenaihe aina takaisin tapaamisajan sopimiseen ja systemaattisesti et kuuntele tai kommentoi mitään muuta puheenaihetta. Mitä vähemmän hän saa suhun kontaktia, sitä paremmat mahdollisuudet on jäähdyttää tilanne. Erityisesti livekontakti on tuon sorttiselle ihmiselle nannaa, eli vältä niitä viimeiseen asti ja pidä näkemiset sun ja miehen välillä todella lyhyinä. Ole karu, mutta älä hankaloita itse tapaamisia.

4. VOIMIA :)

Meillä ei ainakaan tehonnut se etten vastannut vittuiluviesteihin tai että suljin puhelimen kun alkoi huorittelu.Sen jälkeen se mulkku pommitti loppupäivän muksuja ja haukku mua niille.

Ehkä olen kusipää, mutta olen oikeasti sitä mieltä, että isot ongelmat olisi vältettävissä jos ihmiset tutustuisivat toisiinsa ennen lapsen tekoa. Kyllähän ihminen toki voi muuttua 10v, mutta ehkä ei sentään tule niin isoja yllätyksiä ( sairaudet on eri asia )

sairaushan tuo narsismikin on...

Yhteistyössä