Mies ei suostu eroon vuosien vääntämisen jälkeen, miten saan lapset mukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos mä oisin sä, pyytäisin miestä viimeisen kerran puhumaan asiat läpi joko teidän kahden kesken tai jonkun ammattilaisen kuten perheneuvolan luona. Jos ei onnistuisi, etsisin itselleni sen vuokra-asunnon ja joku päivä kun mies olisi poissa, pakkaisin kamat ja ottaisin lapset ja lähtisin. Osoitteenmuutosilmoituksen tekisin vain omalta osaltani. Muuton jälkeen ottaisin välittömästi yhteyden kaikkiin mahdollisiin tahoihin: sosiaalitoimistoon, perheneuvolaan, lastenvalvojalle. tarvittaessa asianajajaan. Ja pistäisin hommat rullaamaan: kenellä on lasten huoltajuus, kuinka usein lapsia tavataan, missä lapset ovat kirjoilla, talo myyntiin jne.

Et sitten ole saanut vielä hankittua oikeusapua?

Jos haluat viedä lapset kodistaan pois noin vain (=siepata toiselta huoltajalta), niin silloin ainoa paikka, josta et saa myöhemmin paskaa niskaan miehen ja häenen lakimiehensä osalta on turvakoti. Muussa tapauksessa annat lakimiehen ja muiden asianosaisten järjestellä asiat ensin valmiiksi ja sitten muutatte. Muun omaisuuden osalta joudut odottelemaan järjestelyjä sitten pidempään.

Voiko henkisen väkivallan takia mennä turvakotiin? Lapsen haukkuminen vitun kusipääksi voidaan ainakin katsoa olevan sitä. Jatkuva painostava ilmapiirikin on lapsille haitaksi. Jos lapset on lähellä 12-vuoden ikää, ja haluavat asua mieluummin sinun kanssasi, voit alkaa jo pakata kamppeita ja järjestellä asioita.

Varaudu siihen, että joka toinen vkloppu lapset määrätään isälleen, jos ovat alle 12v. Jos isä haukkuu lapsia vitun kusipäiksi jatkuvasti, voi olla ettei ihan sitäkään.

Mikä tässä on vaikeata? Muuta pois lasten kanssa. Lähihuoltajuus ja jopa yksinhuoltajuus määrätään sinulle koska olet nainen.
Vain nainen kykenee kasvattamaan lapsia, kuulemma.

Luin huolella viestini uudestaan ja siinä ei lukenut niin.
Oletko vajakki?
En ole vajakki. Etupäässä ärsyttää viestissäsi se, että se on niin tyyppillinen katkeroituneen ihmisen kirjoitus. Lähinnähän se on surullista, mutta myös ulkopuolisille rasittavaa, kun joku ei pysty asioita käsittelemään ilman, että omat katkerat kokemukset vetää mukaan.

En ole vajakki. Etupäässä ärsyttää viestissäsi se, että se on niin tyyppillinen katkeroituneen ihmisen kirjoitus. Lähinnähän se on surullista, mutta myös ulkopuolisille rasittavaa, kun joku ei pysty asioita käsittelemään ilman, että omat katkerat kokemukset vetää mukaan.
Siis kirjoitin kuinka asiat Suomessa menevät, yritin neuvoa aapeetä miten kannattaa toimia ja antaa viestin että turha huolehtia. Miten tuo oli katkeroitunutta tekstiä sinun mielestäsi?

Alakoulun opettaja ja haukkuu lapsiaan vitun kusipäiksi ja repii ylös sängystä. Toivottavasti ei opeta minun lapsiani!!!!

Herää ap herää!!! Puolisosi on agressiivinen lapsiaan kohtaan. Laskun maksavat myöhemmin lapsesi.

Kiitos vastauksista!
Soitin lakimiehelle ja ihan samantapaisia neuvoja se antoi kuten tekin. Sanoi, että jos mies ei suostu puhumaan asioista, niin kunhan kerron hänelle ensin, että olen muuttamassa lasten kanssa, niin sitten voin muuttaa. Mutta saman tien tulisi varata aikaa perhe neuvotteluun, koska lasten asioista on kuitenkin puhuttava. Mutta ei nähnyt estettä sille ettenkö voisi muuttaa lasten kanssa. Ja todellakaan en halua viedä lapsia isältä kokonaan pois! Minulle käy että lapset ovat hänellä vaikka joka toinen viikko. Mutta minä en halua elämääni tuhlata tällaiseen. Toki hänen käytöksensä lapsia kohtaan on muututtava, että lapset voisivat hänen luonaan olla.

Tietysti itse toivon, että tämän voisi hoitaa niin, että mies puhuisi ja saataisiin asiat sovittua...

Yhteistyössä