Miten saan miehen ymmärtämään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
että hänen tarttis lähteä? Miesystävä valittaa joka asiasta, en osaa mitään tehdä oikein. Joskus huutaa ja haukkuu lapsia, se tekee pahaa. En ole antanut pitkään aikaan, olen vain pakosta sen kanssa kun ei suostu lähtemään. Mitään tunteita ei sitä kohtaan ole.Uhkasi laittaa kämpän remonttiin jos joutuu lähtemään...

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Pistä poliisit hakeen jollei postu. Vai kenen kämpästä on kyse? Jos yhteinen niin lähde sä.

Minun nimissä oleva vuokra-asunto. Menetän työpaikan varmasti jos rupeen sille "ryttyilemään". Se uhkasi puhua minusta p..tä työkavereille jne. Kelallekin varmasti ilmoittaa,menetän KAIKEN!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Pistä poliisit hakeen jollei postu. Vai kenen kämpästä on kyse? Jos yhteinen niin lähde sä.

Minun nimissä oleva vuokra-asunto. Menetän työpaikan varmasti jos rupeen sille "ryttyilemään". Se uhkasi puhua minusta p..tä työkavereille jne. Kelallekin varmasti ilmoittaa,menetän KAIKEN!

Höpö höpö. Yrittää alistaa ja saada sut jatkamaan "suhdetta". Kukaan oikeasti potkuja anna jonkun katkeran eksän jorinoiden perusteella! Ja kertoo kelalle mitä?

Jos ei lähde suosiolla, niin poliisilta pyydät apua. Ei tässä nyt ole kysymys sitä, että sun pitäis saada mies "ymmärtämään" jotain, se ymmärtää oikein hyvin, että haluaisit sen lähtevän, mutta ei vaan halua suostua.

Pihalla vaan.. et sä mitään menetä heittämällä sen ulos, sen sijaan menetät itsekunnoituksesi jos annat sen jäädä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Höpö höpö. Yrittää alistaa ja saada sut jatkamaan "suhdetta". Kukaan oikeasti potkuja anna jonkun katkeran eksän jorinoiden perusteella! Ja kertoo kelalle mitä?

Jos ei lähde suosiolla, niin poliisilta pyydät apua. Ei tässä nyt ole kysymys sitä, että sun pitäis saada mies "ymmärtämään" jotain, se ymmärtää oikein hyvin, että haluaisit sen lähtevän, mutta ei vaan halua suostua.

Pihalla vaan.. et sä mitään menetä heittämällä sen ulos, sen sijaan menetät itsekunnoituksesi jos annat sen jäädä!

On taustaltaan väkivaltainen. Ei ole lyönyt, mutten halluaisi ottaa sitä riskiä että joudun sairaalaan....

Ethän sä voi tuollaiseen sortoon ja kiristykseen alistua! Sano sille että painuu vi..uun sieltä asunnosta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ethän sä voi tuollaiseen sortoon ja kiristykseen alistua! Sano sille että painuu vi..uun sieltä asunnosta.

Kunpa se olisi noin yksinkertaista! Arvaa olenko sanonut sata kertaa, ei auta.Jos minä lähden, en niin etäs Suomessa pääsekkään etteikö löytäisi ja hakkaisi minua näin sanoi. Olen miettinyt nimen muutosta ja ulkomaille muuttoa. En vaan haluaisi repiä lapsia juuriltaan.

Ahaa, siis vielä väkivaltaakin.. olen pahoillani.. onko ollut sua kohtaan väkivaltainen?

Sä voit ihan hyvin mennä muualle, jos ei tutuille/sukulaisille voi tai et halua, niin turvakotiin. Ja muualla ollessasi soitat miehelle että poistuu asunnosta. Jos ei poistu, panet poliisit asialle.

Ei se yksinkertaista ole, mutta mahdollista kyllä. Älä nyt hyvä ihminen pilaa ainoaa ja arvokasta elämääsi tuollaisen kanssa!

Sullekin tämä vinkkinä:

https://www.naistenlinja.fi/fi/julkinen/miten+voimme+auttaa/
LÖytyy hyvää lukemista, neuvoja ja ohjeita. Ja auttavaan puhelimeen kannattaa myös ottaa yhteyttä, saat asintuntevia neuvoja esim. lähtösi järjestämiseen jne:

Naisten linja

Valtakunnallinen, maksuton neuvonta- ja tukipuhelin väkivaltaa tai sen uhkaa kokeneille naisille ja tytöille sekä heidän läheisilleen. Puhelut ovat luottamuksellisia. Voit soittaa nimettömästi.

Naisten Linja päivystää numerossa 0800 02400
suomeksi ma-pe klo 16-20
ruotsiksi ke klo 16-20
englanniksi pe klo 16-20

Mene turvakotiin. Saat etäisyyttä asiaan ja näet, että mies yrittää pelotella ja manipuloida, sekä apua käytännön asioihin. KOrosta tuota väkivallan uhkaa, kun menet turvakotiin.

Mee lasten kanssa turvakotiin. Siinä on viranomaiset mukana, ehkä ei uskalla alkaa siotten ryppyilemään. Tuskin on pulmunen hänkään. Naurettavaa, että oot huolissas lasten juuriltaan repimisestä etkä siitä, että teillä asuu tuollainen kiristäjä, ilkeämielinen ja väkilvaltainen ukko. Lähtisin vaikka kuuhun, jotta saisin perheeni turvaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vinkki:
Mee lasten kanssa turvakotiin. Siinä on viranomaiset mukana, ehkä ei uskalla alkaa siotten ryppyilemään. Tuskin on pulmunen hänkään. Naurettavaa, että oot huolissas lasten juuriltaan repimisestä etkä siitä, että teillä asuu tuollainen kiristäjä, ilkeämielinen ja väkilvaltainen ukko. Lähtisin vaikka kuuhun, jotta saisin perheeni turvaan.

En haluaisi sossuja mukaan tähän soppaan, niistä on vaan harmia.

Alkuperäinen kirjoittaja vinkki:

Riippunee sossuista, niitä on työssään hyviä ja vähemmän hyviä.. mutta sun tapauksessa niistä voisi olla apua.
Sitäpaitsi se, että vietät turvakodissa sen aikaa, että mies saadaan ulos aunnosta, ei vielä tarkoita mitään "soppaa" sussujen kanssa.
Mieti tarkkaan, mitä haluat. Haluatko elää omaa elämääsi sellaisena kuin itse niitä nauttisit, vai haluatko antaa tuon äijän pilata sen?
Sitten ovat vielä lapset.. voi olla, että sun on helpompaa antaa jotenkin asian olla, ja tuossa asemassa on aina vaikeaa.. mutta äitinä sulla on VELVOLLISUUS viedä lapsesi pois tuollaisen ihmisen vaikutuspiiristä!

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

Mitä harmia?

Jos saavat tietää että mies on väkivaltainen, alkaa ,huoli niillä ja on vaara että menetän lapset, jos mies vielä alkaa niille jotain mustamaalaamaan...

Siinähän mustamaalaa sitten. Ei se ole varmasti ensimmäinen, joka sitä yrittää. Eiköhän sosialipuolella ole nähty yhtä ja toista; miksi ne miestä uskoisivat?
Eikä sossuilla ole mitään syytä olla huolissaan mistään, jos se ongelma on sun miesystävä ja ongelma lasten elinympäristössä poistuu kun mies poistuu!
Päinvastoin, niiden pitäisi kaiken järjen mukaan tukea sua tuossa prosessissa. Et sä varmasti ensimmäinen tapaus niiden uralla ole, jolla on tarve päästä eroon väkivaltaisesta ja muutenkin epätoivottavasta kumppanista!

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

Mitä harmia?

Jos saavat tietää että mies on väkivaltainen, alkaa ,huoli niillä ja on vaara että menetän lapset, jos mies vielä alkaa niille jotain mustamaalaamaan...

Jos sinä itse haet apua, harmia ei tule, mutta jos mies tosiaan on niin vaarallinen, kuin tunnet, niin mietippä mitä tapahtuu KUN sossut sen joksus saa tietää. Vaikka kuinka koitat pitää kulissia pystyssä, joskus se kaatuu. Parempi kaataa se itse, niin saat tukea, jos jäät mahdollistamaan miehen käyttäytymistä, olet osasyyllinen lapsille aiheutuneeseen vaaraan.

Yhteistyössä