Syö lautasmallin mukaan, eli 1/4 proteiinia (liha, kala, kana), 1/4 täysjyväriisiä, pastaa tai mieluiten keitettyjä/paistettuja kasviksia ja puoli lautasellista salaattia.
Viisi ruokakertaa päivässä, välipalana vaan joku tosi pieni ja kevyt juttu, esim. hedelmä ja kuppi kahvia, jos on tapana juoda. Rahka ja kaurapuuro hyviä aamupaloja, raejuustoa sekaan vaan ja marjoja. Hapankorput leivän korvikkeeksi ja päälliseksi maksamakkaraa, kasviksia, keittokinkkua jne. Juo vettä paljon. Kirjaa tietosi ja syömisesi johonkin kalorilaskuriin, niin saat pidettyä päivän vajeen oikeana ja paino putoaa.
Itse luulin ennen syöväni terveellisesti ja vain vähän herkkuja, mutta kalorien laskeminen avasi silmät. Ennen kirosin, että musta ei kilot lähde vaikka tekisin mitä. Luulin ihan tosissani, että teen kaiken oikein. Olen nyt pudottanut vuodenvaihteesta juuri tuon 10kg

Olen normaalipainon ylärajalla nyt bmin suhteen ja tämä on tuntunut todella helpolta.
En suosittele mitään kuureja, vaan oikeasti opettelet oikean tavan syödä oikeita ruokia. Kun hetken aikaa punnitset ja kirjaat sapuskat ylös, niin opit vähitellen, että mikä määrä mitäkin on ok. Mitään oikotietä onneen ei valitettavasti ole sulle antaa, vaan ne muutokset pitää tehdä ja niissä pysyä määrätietoisesti.
Pienet herkuttelutkaan eivät kaada laihdutusta, kun pysyy kohtuudessa. Itse olen vieraillut äitienpäiväviikonloppuna kolmessa kahvipöydässä ja silti paino oli tänään -300g perjantaihin nähden. Tsemppiä!!