auttakaa minua :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raisa

Vieras
Olen huolesta ihan sekaisin..
Kävin tänään alkuraskauden ultrassa kun viikkoja piti olla 6+5. Mutta sikiö olikin vain 5mm kokoinen joka vastaa viikkoja tasan kuusi!!(Sikiön olisi pitänyt olla 7mm)
Olin yksityisellä ja lääkärikin sanoi että on tuo vähän huolestuttavaa.
Onko kellään kokemusta tämmösestä?Kaikki vastaukset kovasti tervetulleita!

Niin, tuo on kyllä ihan yleistä. Olet vain tullut raskaaksi myöhemmin kuin luulit. Ei sun mun mielestä kannattais panikoida. Ihmeellistä että lääkäri on sanonut sen olevan huolestuttavaa...?

tikutit minkä? Ovulaation? Tuossa on kyse vain päivistä. Voihan olla, ettet ovuloinut juuri sinä päivänä kun tikutit plussan, se voi nääs näyttää plussaa pari kolme päivääkin. Ihan vouhkaat turhasta. Minun 13 rv ultrassa olin vasta 8-9 viikkoa raskaana. Olin ovuloinut vain paljon myöhemmin. ei oo hätää, oikeasti.

Potilas ymmärsi väärin mitä Lääkäri sanoi tai ymmärsi hänet väärässä kontekstissä.

Se lääkärin arvio ja kommentti perustui oletettuun ovulaatio aikaan?.

Toki olisi ollut toivottavaa että hän olisi voinut mainita siitä.

Mutta jos tiedät että tästä ei ole kysymys niin ehkäpä se vastaus löytyy lääkäriltä sitten :
Joka tapauksessa toivottavasti kaikki menee hyvin sinulla =)

Jaska

Minulla eka raskaudessa ensimmäisestä ultrasta ei tullut oikein mitään, kun sikiö oli niin mitättömän pieni. Sain uuden ajan muutaman viikon päähän. Mutta ei minua kukaan peloitellut, että olisi mitään huolestuttavaa.

nou hätää! itse kävin alkuraskauden ultrassa kun menkoista laskettuna oli rv 6+, alkio vastasi tilannetta rv4+. Ja np-ultrassa oli sama tilanne, la siirtyi kahdella viikolla myöhäisemmäksi. Ja siltikin poika syntyi vielä 15päivä sen la jälkeen ;)

Aika outoa lääkäriltä sanoa noin. Meidän pikkuinenkin oli sikiönä noilla viikoilla normivauhtia jäljessä viikon verran ja starttiajankohta oli aivan varmasti tiedossa.

Mä olin hieman hämilläni/huolissani, lääkäri ei kyllä pelotellut. Viikolla 12 neiti olikin sitten jo vauhdissa ja viikon verran käyriä edellä niin rukkasivat la:ta vastustuksestani huolimatta eteenpäin. Lapsi syntyi täysin terveenä täsmälleen keskimääräisen kauan kestäneen raskauden (38+2 todellista raskautta) jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska:
Potilas ymmärsi väärin mitä Lääkäri sanoi tai ymmärsi hänet väärässä kontekstissä.

Se lääkärin arvio ja kommentti perustui oletettuun ovulaatio aikaan?.

Toki olisi ollut toivottavaa että hän olisi voinut mainita siitä.

Mutta jos tiedät että tästä ei ole kysymys niin ehkäpä se vastaus löytyy lääkäriltä sitten :
Joka tapauksessa toivottavasti kaikki menee hyvin sinulla =)

Jaska

No en ymmärtänyt mitään väärin kun juteltiiin pitkään ja lääkäri sanoi vielä että jospa se jaksaa sinnitellä kuitenkin.Uusi aika 2 viikon päähän.

Mulla on ekassa ultrassa näkynyt alkuraskaus, vaikka laskujen mukaan piti olla rv7+
Käskettiin kuukauden kuluttua uudelleen ultraan, ellei vuoto ala.
Ei alkanut ja nyt sängyssä nukkuu jo 1v poika :D

No ihan täytyy sanoa, et ei se niin outoa ole, et lääkäri varoittaa, ettei kaikki välttämättä ole kunnossa. Kyllä mullekin sanottiin, et tässä voi olla viiden päivän heitto tai sit raskaus on vaan keskeytynyt. Mutta painotti toki sitä, et noilla aikaisilla viikoilla sitä ei voi tietää, on pakko odottaa.

...mut siis ei tossa lääkärin sanomisessa sinänsä mitään outoa ole...

No näkykö syke sitten? Oletko ihan varma, että hedelmöitys tapahtui juuri sinä päivänä kuin luulet. Ette siis hommailleet vaikka pari kolme päivää sen jälkeenkin?

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
No ihan täytyy sanoa, et ei se niin outoa ole, et lääkäri varoittaa, ettei kaikki välttämättä ole kunnossa. Kyllä mullekin sanottiin, et tässä voi olla viiden päivän heitto tai sit raskaus on vaan keskeytynyt. Mutta painotti toki sitä, et noilla aikaisilla viikoilla sitä ei voi tietää, on pakko odottaa.

...mut siis ei tossa lääkärin sanomisessa sinänsä mitään outoa ole...

En mäkään kokenut et se sitä ilkeyttään sanoi.Ja tottakai pitää sanoa miten asiat on!
Kiva että ymmärrät :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No näkykö syke sitten? Oletko ihan varma, että hedelmöitys tapahtui juuri sinä päivänä kuin luulet. Ette siis hommailleet vaikka pari kolme päivää sen jälkeenkin?

kyllä syke näkyi selvästi. ja en ole täysin varma..

Mä en vaan tajua miksi ultra ja huono mieltä äidille jo niin varhain?Ei edes ultra ole kovin tervellistä kun on niin vähän viikkoja tai ennen näin ajattelttiin varma,nyt taas luin että jopa 6ultra suositellaan :/ ähh..en tiedä

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

kyllä syke näkyi selvästi. ja en ole täysin varma..

Joten voi olla mahdollista, että raskauduit muutaman päivän myöhemmin? Mullakin tuo tapahtui, että koko ja rv eivät vastanneet ihan alussa. Ihan normaali raskaus oli kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Mä en vaan tajua miksi ultra ja huono mieltä äidille jo niin varhain?Ei edes ultra ole kovin tervellistä kun on niin vähän viikkoja tai ennen näin ajattelttiin varma,nyt taas luin että jopa 6ultra suositellaan :/ ähh..en tiedä

mulla paljon ongelmia muissa raskauksissa siksi täytyy kattoo missä mennään jo näin varhain.

Yhteistyössä