Auttakaa, millä saa kitkettyä ruman kielenkäytön pois 3.5-vuotiaalta?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Barbuto:
yhellä tutulla oli samanlainen tapaus ja jotenkin ne sai sovittua (tai kierosti valehdeltua mukulalle) että sana KURPITSA on kaikista kirosanoista pahin ja alhaisin. Oli aika koomista kun neiti sitten supisi ja jupisi suupielistään kurpitsa, kurpitsa.

Meidän neiti hokee 'voi päivänKAKKAra!' Onhan siellä se kakka ja se tulee aika painokkaasti, mutta toi on kuitenkin parempi kuin pelkkä kakka.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Barbuto:
yhellä tutulla oli samanlainen tapaus ja jotenkin ne sai sovittua (tai kierosti valehdeltua mukulalle) että sana KURPITSA on kaikista kirosanoista pahin ja alhaisin. Oli aika koomista kun neiti sitten supisi ja jupisi suupielistään kurpitsa, kurpitsa.

Meillä "kirosanana" on vessanovenkahva - uppo-nalle kirjasta lainattu -
toimii myös äidillä...
Huomiotta jättäminen meillä on parhaiten toiminut kun kyseessä kakka/tyhmä tason hokemat - pahemmista (mistä lie oppinut) on yritetty kitkeä pois sanan vaihtoa opettamalla.
 

Yhteistyössä