Vauvan ilmavaivat - mikä ratkaisuksi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hopeless"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti-i;27229353:
aattelin samaa... tai ainakin voisi tuntua ikävältä jos tekee mieli pistää jalkoja koukkuun ja suoristaa jne (ainakin meidän vauva tekee näin kun tekee kakkaa/pierua) niin ei pysty. Hankala sitä voi olla ulos sit saadakkaan... :/

Meidän vauvan kapalossa pystyy koukistamaan jalat, on sellainen Swaddle Me kapalo. Vain kädet on tiukasti kiinni vartalossa.

Liikunta. Eli vauvan kohdalla se tarkoittaa sitä, että vauvaa jumppautetaan, ja annetaan hänen olla paljon lattialla "jumppaamassa" masullaan (ja selälläänkin).

Fenkoliteetä käytetään maailmalla, ja mun kokemus on se, että siitä on apua.

Kunnon röyhyttelyt aina syömisen jälkeen, ja syömisen aikanakin.

Näillä meillä on saatu vauvan suht massiiviset ilmavaivat kuriin :)

Liikunta. Eli vauvan kohdalla se tarkoittaa sitä, että vauvaa jumppautetaan, ja annetaan hänen olla paljon lattialla "jumppaamassa" masullaan (ja selälläänkin).

Fenkoliteetä käytetään maailmalla, ja mun kokemus on se, että siitä on apua.

Kunnon röyhyttelyt aina syömisen jälkeen, ja syömisen aikanakin.

Näillä meillä on saatu vauvan suht massiiviset ilmavaivat kuriin :)

Vauva on paljon lattialla ja päästeleekin pitkin päivää ilmoja 'liikkuessaan'. Niitä riittää silti myös yölle :(

Röyhtäytän aina syönnin jälkeen ja aina se tuleekin.

Fenkoliteetä pitääkin tutkia tarkemmin.

samaa mieltä että pois kapalosta niin pääsee pyörimään ja ilmakin tulee paremmin ulos! meillä helpotti myös tuo kiinteiden alotus. käytin myös kuplastoppia mikä mielestäni parempi kuin cuplaton. ja mahallaan nukkuminen helpottaa myös.. koita kääntää vauva mahalleen kun on jo nukahtanut. Tsemppiä!!

[QUOTE="hopeless";27229382]Lupaatko? :D[/QUOTE]

Kyllä yleensä tuossa iässä jo nukutaan ilman kapaloa vaikka sitä olisi pikkuvauvana käytettykin ;) vähemmän sen kokeilemisesta on vahinkoa kuin kiinteiden syöttämisestä. Varsinkin vielä kun kakka on ollut niin kiinteää niin soseet voivat pahentaa sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiskäk;27229408:
Kyllä yleensä tuossa iässä jo nukutaan ilman kapaloa vaikka sitä olisi pikkuvauvana käytettykin ;) vähemmän sen kokeilemisesta on vahinkoa kuin kiinteiden syöttämisestä. Varsinkin vielä kun kakka on ollut niin kiinteää niin soseet voivat pahentaa sitä.

Siis ei kakka ole kiinteää ollut,sellaista oikein 'hyvänlaatuista' juoksevaa kakkaa, mutta sitä näkee niin harvoin, eli jossain on jemmassa.

Joudun nyt poistumaan, mutta tulenkyllä vielä lukemaan jos teillä on lisää neuvoja.

[QUOTE="hopeless";27229392]
Fenkoliteetä pitääkin tutkia tarkemmin.[/QUOTE]
Pahaa kuin synti, mutta ihmeellisen koukuttavaa tavaraa.

Sitä käytetään mm. Saksassa ja Yhdysvalloissa, jotka ei mielestäni oo ihan kehitysmaita, siksi uskaltauduin kokeilemaan :). Olen juonut sitä itse 3-6 kuppia päivässä, ja antanut vauvalle teelusikallisen kerrallaan ennen imettämistä (haaleana toki).

Sain sille muuten neuvolankin siunauksen.

Mitkä d-vitamiinit teillä on muuten käytössä...?

[QUOTE="hopeless";27229455]Siis ei kakka ole kiinteää ollut,sellaista oikein 'hyvänlaatuista' juoksevaa kakkaa, mutta sitä näkee niin harvoin, eli jossain on jemmassa.

Joudun nyt poistumaan, mutta tulenkyllä vielä lukemaan jos teillä on lisää neuvoja.[/QUOTE]

No enivei, mieluummin koita muut konstit ensin, viimeisenä vasta maito pois.

Lopeta itse kahvin juonti, vain vihreää teetä.
Maitotuotteet pois.
Voimakkaat maisteet.
Ruisleipä, kaali ja ylensä aineet jotka itselle tuottaa ilmavaivoja.

Vie vyöhyketerapeutille.

hei mä keksin, älä syö mitään! juo vaan vettä niin äidinmaito muuttuu pyhäksi juomaksi :)

tai sit otat järjen käteen, ei kannata lähtee itse karsimaan ruokavaliota, se on kuin etsis hiekanmurua hiekkarannalta.

[QUOTE="vieras";27229640]hei mä keksin, älä syö mitään! juo vaan vettä niin äidinmaito muuttuu pyhäksi juomaksi :)

tai sit otat järjen käteen, ei kannata lähtee itse karsimaan ruokavaliota, se on kuin etsis hiekanmurua hiekkarannalta.[/QUOTE]

No kuule, oman vauvan vatsavaivat loppuivat, kun lopetin kahvin ja suklaansyönnin. Ja omasta mielestäni aika pienellä vaivalla!

[QUOTE="Vieras";27229653]No kuule, oman vauvan vatsavaivat loppuivat, kun lopetin kahvin ja suklaansyönnin. Ja omasta mielestäni aika pienellä vaivalla![/QUOTE]

no hyvä sulle hei! se on kumminkin niin yksilöllinen juttu et kenelle tulee mistäkin ja tuurista kiinni löytääkö sen ruoka-aineen. monilla kerkee vauvat kasvamaan ennen kuin pääsevät mihinkään lopputulokseen.

Yhteistyössä