Auttakaa taaperon syömisessä ja kuinka saa sen itse syömään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolestunut

Vieras
Meillä 2,7v laspi joka söi ennen itse.Sitten alkoi lakkoilemaan eikä meinannut syödä mitään joten äiti otti lusikan käteen ja alkoi syöttämään.Joka tasi olla virhe.

Nyt on ollut sitten jo kauan aikaa ettei lapsi oikein söisi mitään.Parhaiten syö jos syötetään.Vaikka tuon ikäsen pitäs varmasti syödä jo ihan ite,tiedetään :) sitä mieltä mäkin olen on vaan tuntunut niin helpolta lapata ruoka suuhun että edes jotain söis.

Tuntuu ettei tuo syömättömyys oo mikään kausi vaan pysyvä ilmiö nyt nimittäin on ollut jo niin kauan huono syömään. Aamulla syö ehkä puolikkaan viilin ja ehkä ompun josksu ei sitäkään.Joskus syö leivän +kaakao.

kaikkea on koitettu tarjota!

Tänään sitten taas päätin etten syötä kai se alkaa ite syömään kun huomaa ettei kukaan syötä,vai onko liian raakaa?Mä oon niin kyllästyny tuohon ainaseen tappelemiseen syömisestä.

Välipalaa meillä ei syödä,aika usein ei sitä toista ruokaakaan ja iltapalaksikin saattaa syödä vaan jotain pientä:(

Säännölliset ruoka-ajat on jos ei syö niin sitten ei saa mitään muutakaan.Ulkoillaan joka aamu jolloin sen jälkeen usein ruoka maistuu,ollaan koitettu ulkoilla myös iltapäivällä että jos se toinenkin ruoka maistuis mutta aika usein ei.

Tänään kun en syöttänyt on syönyt aamupalaksi leivän ja puolikas banaani,päivällä oltiin kylässä ja sielä sai vaan keksin ja juuston palan kotiin kun tultiin laitoin nakkikeittoa,huusi jonkun aikaa että syötä syötä äiti syöttää,mutta kun sanoin että ei äiti syötä kun äitilläkin on nälkä ja äitikin syö itse.Hetken huusi ja lähti pois. Eikä siis syöny.

Välillä vaan todella huolestuttaa tuo syöminen,ei varmasti oo ainut huonosti syövä lapsi mutta silti äiti stressaa:( 7kk aikana on tullut painoa 900g ja pituutta 3,5cm piti eilen oikein punnita ja mitata kun huolestuttaa.

Eiköhän se ole tärkeämpää että lapsi syö kuin sun oma syöminen tai se että lapsi syö itse. Me olemme paino tarkkailussa ja syöminen on aina ollut ongelma, eikä tulisi mieleenkään jättää siihen että syö itse.

Kukin tavallaan miten lapsensa kanssa tekee, sä teet niin kuin susta tuntuu.
Syöttäisin ainakin osan jos ei muuten mitään syö, tekisin diilin lapsen kanssa milloin syö itse ja siitä saa palkinnon (ei ruokaa.)

onko teille syntynyt perheeseen uutta vauvaa? Meillä tuo sama tilanne oli kun pienempi oli 6kk ja isompi 2v7kk. Eli pienempää alettiin syöttää lusikalla ja isompi vaati samaa palvelua. Se sanoi ääneen että miksi pientä rakastetaan ja syötetään ja minua ei. Pakkohan siinä oli sitten isompaakin syöttää. Tasan 3v:nä lopetimme syöttämisen kertaheitolla yks päivä. Aluks ei syöny mitään. Vaadimme vaan istumaan pöydän ääressä ruokailumme ajan.- Sitten alkoi ruoka maistua muutamien päivien päästä ja alkoi syömään itse. Piti kyllä välillä uhkailla että jos et syö niin joudut ppois pöydästä, ja silloin alkoi yleensä syödä edes vähän hitaasti. Halusi kuitenkin ruokaa.
Lapsilla on välillä huonompia syönti kausia ja välillä taas parempia. Meillä nämä kaudet kestää noin 3viikkoa sitten maksimissaan 2kk. Sama juttu muidenkin uhmakkaisen kausien kanssa.

No kyllä se aika usein menee siihen että mä sitä syötän,että edes jotain menis alas. Joskus syöttäessä syö reippaasti joskus ei. En tietenkään halua lastani pitää nälässä,mutta jos lapsi ei syöttäessäkään syö niin kuinkahan se saa tarpeeksi ravintoa.Vaikka osahan tuon ikäinen jo ilmaista että on nälkä.

Älä murehdi, syömättömyyskausia tulee ja menee. Oikeassa olet; ei kannata lähteä syöttämään. Lapsi syö ihan varmasti silloin kun on nälkä! Ei ole suomessa tietääkseni yksikään lapsi syömättömyyteen/nälkään kuollut! Pidä vaan tiukka linja, vaikka pahaa tekeekin. Lapsi kyllä osaa kokeilla miten pitkälle palvelu pelaa. Ja tosiaan älä vaan sorru antamaan herkkuja tmv. (edes leipää tai muita välipaloja) jos ei ole syönyt ruokaa.

Meillä on kyllä tosi tarkka ettei mitään herkkuja saa jos ei syö ruokaa.Oon laittanu sellasetkin ukaasit myös mummoloihin.Oon jopa sanonu että jos ei totella niin ei oo sit mitään asiaa lapsella enää sinne:D kyllähän sielä kaikkia herkkuja syöteltäs.

Nyt kysyin uudestaan syökö ruokaa kun tuli pyytämään makkaraa tuossa se nyt lappaa lusikalla ihan ite.

Yhteistyössä