Auttakaa, lapsen lääkeannos?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mustana ei kehtaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mustana ei kehtaa

Vieras
2v sai ensin Pamol F 125mg särkylääkettä alentamaan kuumetta, mutta siitä on jo 3 tuntia eikä lääke ole auttanut joten antaisin toisen annoksen. Mutta Pamol F on loppu ja jäljellä on vain Panadol 24mg jota annetaan hänen painoiselle 8-10ml. Suurin sallittu päiväannos Panadolia on 3*tuo 8-10ml (24mg) ja Pamol F 3*tuo yksi tabletti (125mg). Mä en nyt osaa laskea että kuinka paljon mä saan vielä tänään antaa tuota Panadolia lapselle. 2 kertaa tuon 8-10ml? Onko se kuinka vaarallista jos suositeltuannos ylittyy? :ashamed:

kolmekertaa, ite annoin panadolia suppona ja pronaxenia neste maisenä samaan aikaan. kun oli kuumetta mutta niiden välissaä oli n.3-4tuntia. se on pääasia että saat kuumeen alas ja mahdollisimman vähähissä vaatteissa. ikää lapsella 1v ja toisella 2,5v.

Älä anna panadolia vielä. Anna lasten buranaa. Panadolin annosteluväli on 6 tuntia minimissään. Toistuvasti panadolin annostusta ei saa ylittää, se on maksatoksinen.

Pamol F 3 x 125 mg = 375 kg / vrk

Panadol 10 ml = 24 mg
375 mg per pv : 24 mg per annos = 16,5 annosta per pv jos vain tätä eli 165 ml

375 mg vrkannos - annettu 125 mg = jää 250 mg
250 mg = noin 100 ml Pamol F eli 10 annosta

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta näin mä laskin tuon.

laskeskelin tuon panadolin olevan voimakkaampaa. Paljonko lapsella on kuumetta ja onko sillä kipua. itse en antaisi vielä uutta annosta koska edellinen on vielä elimistössä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Panadol 10 ml = 24 mg

väärä vastaus, laskettu ennen pitoisuuden ilmoitusta ! t se ns matikka"nero" :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja mustana ei kehtaa:
2v sai ensin Pamol F 125mg särkylääkettä alentamaan kuumetta, mutta siitä on jo 3 tuntia eikä lääke ole auttanut joten antaisin toisen annoksen. Mutta Pamol F on loppu ja jäljellä on vain Panadol 24mg jota annetaan hänen painoiselle 8-10ml. Suurin sallittu päiväannos Panadolia on 3*tuo 8-10ml (24mg) ja Pamol F 3*tuo yksi tabletti (125mg). Mä en nyt osaa laskea että kuinka paljon mä saan vielä tänään antaa tuota Panadolia lapselle. 2 kertaa tuon 8-10ml? Onko se kuinka vaarallista jos suositeltuannos ylittyy? :ashamed:

No jos vasta 3 tuntia lääkkeen annosta niin anna jotain toista lääkettä esim. buranaa, jossa eri vaikuttava aine kuin parasetamoli. Pandolia annettas niinkö 6 tunnin välein. Niin ja se annos menee painon mukaan (15mg/kg) eli painaako lapsi siis jotain noin 14kg? Pamol f ja panadolhan on sama lääke. 125mg pamol f vastaa noin 5 ml panadolia. Kannattaa laskea annos tarkasti painon mukaan eli 10 kg painoa 150mg panadolia tai pamol f...

Panadol 10 ml = 24 mg

24mg/ml ap mukaan

Alkuperäinen kirjoittaja Th:
Älä anna panadolia vielä. Anna lasten buranaa. Panadolin annosteluväli on 6 tuntia minimissään. Toistuvasti panadolin annostusta ei saa ylittää, se on maksatoksinen.

Buranaa ei ole :( Lapsella kuumetta 39.2 ja kovin on tuskaisen olonen. Yrittää nukkua mutta sitten itkee, sittn yrittää nukkua mutta taas alkaa itku jne

Alkuperäinen kirjoittaja nii:

Panadol 10 ml = 24 mg

24mg/ml ap mukaan

Huomasin kanssa, tää tieto oli tullut mun kirjottamisen ja laskemisen aikana :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Olisiko tästä apua?:
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/4/58874.shtml

Tän mukaan lääkkeen olisi pitänyt vaikuttaa ja auttaa jo :/ En kyllä uskalla sitten antaa lisää lääkettä jos annosväli on 6 tuntia.

Parasetamolia saa antaa lapselle 3-4 x vuorokaudessa eli min. kuuden tunnin välein 15 mg/painokilo eli tässä tapauksessa 195 mg/annos. Olet antanut 125 mg kertaannoksen, joka on aivan liian pieni. Saat antaa vielä yhteen annokseen siis 70 mg lisää eli 3 ml Panadolia.

Itse tekisin niin, että antaisin nyt koko annoksen eli sen 9 ml Panadolia ja sitten taas 6 tunnin päästä uuden satsin ja sitten vielä yöksi.

Tuollalaskuri annostukselle painon mukaan! Kannattaa antaa riittävän paljon eli suosittelisin käyttämään nestemäisenä niin saat tarkan annoksen painon mukaan. Parasetamoli on hyvä lääke kun sitä annetaan oikea annos 15mg/kg jopa 4 kertaa päivässä. Sanoi lastenlääkäri meille!

http://www.panadol.fi/Lisatietoja_Panadolista/calculator.html

Koita muitakin kuumeen alennuskonsteja, riisu vaatteet, pyyhi ihoa kostealla, juota paljon.

Mulla kuumekouristeleva poika, jonka kanssa olen painellut jopa ovesta ulos, kun kuume on pakko saada laskuun nopeasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Tieto:

Parasetamolia saa antaa lapselle 3-4 x vuorokaudessa eli min. kuuden tunnin välein 15 mg/painokilo eli tässä tapauksessa 195 mg/annos. Olet antanut 125 mg kertaannoksen, joka on aivan liian pieni. Saat antaa vielä yhteen annokseen siis 70 mg lisää eli 3 ml Panadolia.

Itse tekisin niin, että antaisin nyt koko annoksen eli sen 9 ml Panadolia ja sitten taas 6 tunnin päästä uuden satsin ja sitten vielä yöksi.

Tämä on niin vaikeaa! |O Siinä Pamol F paketissa lukee että 9-16kg ja 1 tabletti 3 kertaa vuorokaudessa. Ja tosiaan sitä oli vaan se yksi jäljellä. Eli voisin ainakin vielä antaa nyt sen 3ml tuota Panadolia? Ja siitä sitten sen 6 tunnin päästä lisää jos on vieläkin tarvetta?

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Koita muitakin kuumeen alennuskonsteja, riisu vaatteet, pyyhi ihoa kostealla, juota paljon.

Mulla kuumekouristeleva poika, jonka kanssa olen painellut jopa ovesta ulos, kun kuume on pakko saada laskuun nopeasti.

Juu, on pelkkä t-paita ja vaippa. Onneksi juo kyllä hyvin. Ei tässä pian muu auta kun ulos mennä :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tieto:

Tämä on niin vaikeaa! |O Siinä Pamol F paketissa lukee että 9-16kg ja 1 tabletti 3 kertaa vuorokaudessa. Ja tosiaan sitä oli vaan se yksi jäljellä. Eli voisin ainakin vielä antaa nyt sen 3ml tuota Panadolia? Ja siitä sitten sen 6 tunnin päästä lisää jos on vieläkin tarvetta?

Niinhän siinä lukee ja musta se on aivan käsittämätöntä. Kun se normaaliannostusohje menee ihan hemmetisti pieleen jollain 16 kiloisella...Itse annan omalle 14 kiloiselle tytölleni 250 mg tabletista lähes kokonaan, pienen kulman nyrsäisen pois. Ja tämän kolme kertaa päivässä.

Sä voit huoletta antaa nyt kunnon annoksen sitä Panadolia ja sitten tarpeen mukaan vielä kaksi kertaa, 4 kertaa päivässä suosittelevat lastenlääkärit täälläkin annettavan 15 mg/painokilo.

Ja sairaalaolosuhteissa annetaan vielä enemmän väliaikaisesti (myös meille annettu), joten ei stressiä.

Yhteistyössä