Auttaako liikunta tai rasitus synnytyksen käynnistymiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tammikuun esikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tammikuun esikko

Vieras
Auttaako liikunta tai rasitus synnytyksen käynnistymiseen vai onko ihan sama nauttia viimeisistä hetkistä sohvalla loikoillen kera loppujen joulusuklaiden ja odottaa synnytyksen käynnistyvän itsekseen? Rv 40+6 tänään eikä tuntemuksia synnytyksen lähestymisestä.

Samapa kai se tuossa vaiheessa on. Ei se hirveän monta päivää siellä mahassa enää asusta.

Noi tee-se-itse synnytyksen käynnistyskikat on sellaisia uskon asioita, ei kai kukaan varsinaisesti voi tietää tai todistaa, mikä sen sitten käynnistää. Tee mikä itsestäsi mukavalta nyt tuntuu, älä stressaa!

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: KuutioTasku
Jos olisin ap, niin noilla viikoilla valitsisin sen sohvan ja suklaan, niin kuin todettu, eipä tuossa enää montaa päivää ole odotettavana ;) Ota nyt vielä ilo irti kun saat siinä sohvalla makailla kaikessa rauhassa

en usko.. oon siivoillut, touhuillut, luistellut, lenkkellyt, saunonut, ollut pulkkamäessä, maannut sohvalla - nauttinut..mutta pah.. takana kolme käynnistettyä synnytystä ja nytkin mennään yliajalla..

Ei oo liikkuminen mulla auttanu. Ainut joka saa vähä "merkkejä" tässä raskaudessa aikaan on seksi.. :P Eli ootellaan ootellaan. Aiemmat tullu liki LA:ta, nyt vaan tuntu paikat olevann iha epäkypsät, ku neuvolassa tutkivat.

Synnytys ei ala liikunnalla, mutta saattaa edistää synnytystä sen käynnistyttyä.

Sinuna ottaisin rennosti. Vauva tulee, kun on valmis.

Minä olen liikkunut päivittäin ihan loppuun asti joka raskauden ajan ja kaksi kolmesta meni yliaikaiseksi. Meillä ei ole autoa käytössä päivisin, joten kauppareissutkin tuli tehtyä kävellen. 2km kauppaan kävellen kahden mukulan kanssa ja takaisin. Silti syntyneet 40+6, 40+0 ja 41+3.

En tiedä mutta mulle tulee inhottavia supistuksia reippaasta kävelystäkin. Ehkä minä sitten onnistuisin käynnistämään jos haluaisin?? Pyöräilyllä varsinkin. No ei vielä kiitos kun viikkoja vasta 29.

synnytystä et voi itse käynnistää, mutta siihen uskon että kun se on käynnisssä niin sitten sitä voi edistää.

neljä synnytystä takana joilla jokaisella yrittäny tehä kaikkesa et tulis (mm. vyöhyketerapia, lenkkeily, seksi, nännien venyttely :D, saunan pesu, ikkunoitten pesu) vaan ei ole tullu noitten myötä..

nyt viiden alkaa olla lopuilllaan enkä aio mtn tehä muuta ku maata ja rentoutua.. turhaa väsyttää itteä!

Ei auttanut mulla ainakaan. Itse ottaisin rennosti kun vielä voi. En tiedä oliki sattumaa vai mitä mutta synnytys alkoi juuri silloin kun oli kaikista huonoin hetki.

Mä valitsisin kanssa sohvan ja suklaan ja nauttisin viimeisistä vapaahetkistä täysillä :) Mulla ei ainakaan auttanut liikunta, joka päivä tein reiluja tunnin lenkkejä koirien kanssa ja laskettuna päivänä seisoin ja riehuin koirapuistossa 2h, eikä mitään :D Käynnistettiin sitten 42+2.

Yhteistyössä