Mitä tarkoittaa kun ohittamisen jälkeen vilkauttaa vilkkua? Ei siis enää liity siihen ohitukseen eikä muutenkaan ole kääntymässä mihinkään.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mä olin kerran (ja oon vieläkin) kiitollinen eräälle rekkakuskille. Ajoin hänen perässään ja aikomukseni oli ohittaa ja näin ettei edestä tule ketään. Kiinnitin kumminkin huomioni kun rekka vilkutti valoaan oikealle ja mietin että mitä ihmettä, että eikös sitä vilkuteta vasemmalle kun kehotetaan ohittamaan, vai miten se menee..
No ilmeni sitten että meidän, mun ja rekan, menosuunnassa oli tien varteen pysäköity auto jota en itse ollut nähnyt rekan takaa oikealla puolella tietä. Ja rekka joutui väistämään sitä pysäköityä autoa ja menemään vastaantulevan kaistalle. Jos olisin lähtenyt ohittamaan rekkaa niin olis voinut tulla kolari rekan väistäessä pysäköityä autoa. Ja tämä siis oli ihan maantieajossa.
Sitten oon huomannut että jos tiellä on hirviä, on tapana väläyttää vastaantulijalle pitkiä valoja niin tietää varautua johonkin.
Näin on.siis vilkutetaan oikealle, kun annetaan takana ajavalle merkkiä, että ohittaa..
Mä olin kerran (ja oon vieläkin) kiitollinen eräälle rekkakuskille. Ajoin hänen perässään ja aikomukseni oli ohittaa ja näin ettei edestä tule ketään. Kiinnitin kumminkin huomioni kun rekka vilkutti valoaan oikealle ja mietin että mitä ihmettä, että eikös sitä vilkuteta vasemmalle kun kehotetaan ohittamaan, vai miten se menee..
No ilmeni sitten että meidän, mun ja rekan, menosuunnassa oli tien varteen pysäköity auto jota en itse ollut nähnyt rekan takaa oikealla puolella tietä. Ja rekka joutui väistämään sitä pysäköityä autoa ja menemään vastaantulevan kaistalle. Jos olisin lähtenyt ohittamaan rekkaa niin olis voinut tulla kolari rekan väistäessä pysäköityä autoa. Ja tämä siis oli ihan maantieajossa.
Sitten oon huomannut että jos tiellä on hirviä, on tapana väläyttää vastaantulijalle pitkiä valoja niin tietää varautua johonkin.
Olis voinu tullakin tosi tiukka paikka...
Ennen ohitusta vilkutukset mä ymmärrän ja noi pitkillä vilkuttelut (poliisi tai hirvi). Mut tää oli mulle ihan uutta että ohittaja vilkuttelee ohituksen jälkeen.
siis vilkutetaan oikealle, kun annetaan takana ajavalle merkkiä, että ohittaa..
mä kyllä olisin tulkinnut tuon ohittamisvilkuksi...
mä kyllä olisin tulkinnut tuon ohittamisvilkuksi...
Ja sellaistakin, että kun takana oleva käyttää pitkiä päällä niin se kertoo siitä että hän on aikeissa lähteä ohittamaan.