Ärsyttävimmät mokat liikenteessä? ov

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Murrrrr
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Todella raivostuttavaa on, kun ajalee liikenneympyrässä, ja joku sieltä sitten pyrkii ympyrään tuhatta ja sataa, et tiedä meinaako se pysähtyä vai ei, ymmärtääkö se, että on väistämisvelvollinen vai tuleeko kylkeen. Joskus sitä oikein tungetaan auton keula sinne ympyrän sisälle ja jäädään siihen sitten odottamaan, että joudut sitten itse puikkimaan sisäkaistan kautta siellä ympyrässä sisällä. Ilmeisesti unohtui, että autossa on myös jarrut! Tämä tapahtuu 90 % joka kerta, kun ajan ympyrässä, ja sitä tapahtuu vähintään 6 päivänä viikossa. Ja nää ko. kuskit on aina miehiä.

No toi kolmonen kyrsii JOKA KERTA!!!!
Ja sitten nämä tosi näppärät liikenneympyrät, siis oikeasti, ne olisi näppäriä JOS kaikki muistaisi vain näyttää sitä vilkkua siinä kohtaa kun kääntyy sinne oikealle ja antaisi etuajao-oikeuden jo ympyrässä olevalle eivätkä kiilaisi eteen...LOL!:heart:
Ja sitten kun kävelen niin olishan se kiva jos autoilijat oikeasti antaisivat tilaa suojateillä, kuten pitäisikin..

Ovat kiertoliittymiä ei liikenneympyröitä.

1. Vihreä valo palaa ja olet kääntymässä vasemmalle. Edessäsi on 1 auto (jota ajaa 99% tapauksissa vanhus). Tämä edessä oleva auto lähtee hitaasti liikkeelle ja on kääntymässä sinne mihin sinäkin. Ainut vaan, että tämä auto ajaa mateluvauhtia niin, että valot ehtivät muuttua jo punaiseksi ja vastaantulijoille vihreiksi. Sitten nämä vastaantulijat näyttävät sinulle keskisormea ja heristävät nyrkkiä, kun olet keskellä risteystä.

2. Olet menossa liikenneympyrään. Vasemmalta on tulossa auto, joka näyttää vilkkua ikäänkuin olisi poistumassa ympyrästä, joten päätät mennä ympyrään. Ainut vaan, että tämä auto näyttää vilkkua päin helvettiä eikä suinkaan ole poistumassa ympyrästä vaan täräyttää melkein kylkeesi.

3. Ajat etuajo-oikeutettua tietä. Oikealla on kolmio, mutta huomaat, että auto ajaa aivan täysiä risteystä koden. Teet refleksinomaisen äkkijarrutuksen. Tämä auto kuitenkin pysähtyy, kunhan ajatteli vaan ajaa täysiä hidastamatta siihen risteykseen.

Tunnustan tällä hetkellä olevani kohde numero yksi autoilija. Se johtuu siitä että autostani on KYTKIN RIKKI ja se LUISTAA joten auto ei oikeesti liiku vaikka kaasun apinais pohjaan saakka.
Voit joutua taakseni myös ylämäessä jossa autoni "hyytyy" samasta syystä. Kun painan kaasua nin kytkin alkaa luistaa ja vauhti hiljenee vaikak moottorin kierrokset nousevat.
Asialle en juuri tällä hetkellä voi mitään koska korjaus on sovittu joulukuun puolen välin tienoille. Olen pahoillani jos sinulla on kiire ja kiroilet minua siellä takanani mutta minunkin on pakko käydä töissä. Ja joo, työaikani on 7-16 joten olen siellä ruuhkassa sinun kanssasi samaan aikaan :(

Ehkä mä sitte asun villillälännessä. Kunnalisvaalien alla kaupunkigallupissa just liikenneongelmat ovat kärjessä. Todella löysä kuri.

Oletko sattumoisin Porista? Täällä tuo alle hyppääminen on varteenotettava keino rampautua pysyvästi tai ehkä jopa heittää henkensä vähemmän arvokkaasti. Oikeasti juuri kukaan ei edes hidasta jos näin teet.

Itseäni ratissa ollessa lähinnä ärsyttävät nämä fillaristit ja kävelijät jotka ilman heijastimia hyppäävät missä vain tilanteessa auton eteen YHTÄÄN katsomatta. Teinitytöt jopojensa kanssa ovat pahimpia. Ja tämä tietty tapahtuu yöllä/illalla ja sadesäässä. Luulisi maalaisjärjen sanovan että jos liha kohtaa metallin niin liha taipuu. Itse arvostan terveyttäni enemmän kuin oikeuksiani jalankulkijana/pyöräilijänä.

En tiedä missä villissä lännessä elät, mutta ainakaan täällä, missä asun, ei ole kertaakaan käynyt minulle mitään, ei edes läheltäpititilannetta. Aina voin reippaasti pysähtymättä ylittää suojatien.

Eilen kaupungin keskustassa neljä kertaa sama juttu: olen jo astunut suojatielle, autoilija kiihdyttää vauhtiaan ja ajaa suojatien yli kun jo olen siinä kävelemässä. Kun ei voida vaan hidastaa...

Täällä päin, eli terkkuja Lahdesta :wave: ei todellakaan uskalla vain kävellä suojatien yli ja luottaa onneensa. Kyllä sitä tulee arvottua, kun auto hidastaa, astut suojatielle ja se auto silti jatkaa matkaa pysähtymättä.

Tunnustan tällä hetkellä olevani kohde numero yksi autoilija. Se johtuu siitä että autostani on KYTKIN RIKKI ja se LUISTAA joten auto ei oikeesti liiku vaikka kaasun apinais pohjaan saakka.
Voit joutua taakseni myös ylämäessä jossa autoni "hyytyy" samasta syystä. Kun painan kaasua nin kytkin alkaa luistaa ja vauhti hiljenee vaikak moottorin kierrokset nousevat.
Asialle en juuri tällä hetkellä voi mitään koska korjaus on sovittu joulukuun puolen välin tienoille. Olen pahoillani jos sinulla on kiire ja kiroilet minua siellä takanani mutta minunkin on pakko käydä töissä. Ja joo, työaikani on 7-16 joten olen siellä ruuhkassa sinun kanssasi samaan aikaan :(
Tuohan on jo turvallisuusriski koko kosla..

Jos vaikka menisit bussilla etkä ajelisi ympäriinsä vaarantamassa liikenneturvallisuutta.

Vakionopeudensäätimellä ohittelijat motarilla, varsinkin ramppialueella. Saisi ampua koko sakin mun puolesta.

Eli itse kun aamuruuhkassa rauhassa ajelet omaa kaistaa, ja rampista olisi liittymässä kylkeesi 50 tonnin perävaunurekka asenteella "tulen täältä joka tapauksessa" mutta mitenkäs väistät kun vasenta kaistaa pistää menemään joku ääliö 101 km/h jo kymmenettä kilometriä...

Yhteistyössä