Oletko hyvä autolla ohitustilanteissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nainen ratissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nainen ratissa

Vieras
En oo hirveesti ajanut autoo viime vuosina, kun en enää semmoista omista. No olin sitten pitkästä aikaa kuskina ja kun olis pitänyt lähtee ohitukseen niin eihän siitä tullut mitään... se on vaan niin pelottavaa jos ei oo tooodella pitkä suora. Vai mitä?

Ja P***at! Ohitushan on ihan helppoa ja mukavaa. Mä en vaan ymmärrä sitä autokoulussa opetettua tapaa, jossa ajetaan vastaantulevien kaistaa kilometritolkulla. Senkö pitäis olla turvallinen ohitus?? Talla pohjaan, nopeesti ohi ja omalle kaistalle. Kyllä kai se omaan suuntaan menevä kaista on se turvallisempi :O

Mäkin ajan liki päivittäin, mutta pk-seudulla, missä isoilla nopeusrajoituksilla varustetut tiet ovat yleensä useampikaistaisia. Vaikka ohittelenkin, niin ei tarvii silleen vastaantulevan kaistalla kikkailla. Sit kun täältä kotikonnuilta poistuu, niin kyllä mäkin haluan, että nään oikeasti kunnolla, ennenkuin ohi lähden. Mieluummin turvallisesti ja hitaammin, kuin tyhmästi ja nopeasti...

[QUOTE="www";24466058]Ja P***at! Ohitushan on ihan helppoa ja mukavaa. Mä en vaan ymmärrä sitä autokoulussa opetettua tapaa, jossa ajetaan vastaantulevien kaistaa kilometritolkulla. Senkö pitäis olla turvallinen ohitus?? Talla pohjaan, nopeesti ohi ja omalle kaistalle. Kyllä kai se omaan suuntaan menevä kaista on se turvallisempi :O[/QUOTE]

Eli ylinopeuttako? Itse ohitan vasta kun näkyvyys on niin hyvä, että varmasti pääsen ohi nopeusrajoitusten mukaan. Levennetyllä tiellä ohittaminen onkin helppoa. Tietty autostakin on kiinni paljon se, kuinka herkästi lähden ohittamaan. Laiskemmalla autolla mielummin ajelen vaikka perässä koko matkan, kuin edes yritän lähteä ohittamaan ainakin lyhemmällä matkalla. Hyvin kiihtyvällä taas ohittaminen on paljon helpompaa ja paikkoja joissa uskalla ohittaa enemmän.

Autostakin riippuu missä tilanteessa ohitan, en kuitenkaan riskiohituksia tee. Mutta nykyisellä "Nuhapumpullani" ei viitsi juurikaan letkassa ohitella, ajelen sopuisasti vaikka vaan 90 km/h jos oliskin 100 rajoitus...Ja näkyvyys oltava hyvä missä tahansa tilanteessa.

Yhteistyössä