Autoin erästä tyttöä, joka asuu lastenkodissa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huhuh,mikä päivä!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No sun pitäis vähän käyttää omaa arvostelukykyä. Sanoit ite, ettei ne tytön lastenkodin työntekijät vaikuta miltään eläimiltä, ja kaipa tuo tyttö olis kertonut sulle jos häntä siellä kohdeltais kaltoin? "Karkaaminen pitää kokea" on typerä syy karata. Sä oot ollut ehkä itse huonossa lastenkodissa, kyllä mä sen uskon. Mut ei kaikki paikat ole sellasia.

Mä en tajua tota nykyajan hysteriaa! Me karkailtiin satoja kertoja eikä meidän perään poliiseja laitettu tai mitään muutakaan. Hoitajat vaan totes että "kyllä se nälkä porsaan kotiin ajaa". Harvemmin kukaan suostui ketään kahta viikkoa kauempaa elättämään ja majoittamaan eikä omaa rahaa ollut. Kerran majailin täysi-ikäisen serkkuni ja hänen avovaimon luona kun meni sukset ristiin hoitajien kanssa. Serkku soitti lastenkotiin ja ilmoitti että olen heillä ja saan ollakin niin kauan kuin itse haluan. Kerran majailin kaverin poikaystävän luona ja kaveri käräytti.

[QUOTE="Mie";28440920]Paitsi että tämä ap ei vaikuta miltään vastuulliselta aikuiselta. Varmaan joku 18wee joka just saanut oman kämpän ja henkisesti vaikuttaa olevan 15 vuotiaan tasolla..[/QUOTE]

Tämä ap on usein kirjoitellut täällä, tuosta omasta tuetusta asumisestaan, huonoista perheoloistaan, lemmikeistään, sisarustensa lapsista ja muusta. Tämä juttu ei ollenkaan hämmästytä, että luulee auttaneensa ko tyttöä.

No sun pitäis vähän käyttää omaa arvostelukykyä. Sanoit ite, ettei ne tytön lastenkodin työntekijät vaikuta miltään eläimiltä, ja kaipa tuo tyttö olis kertonut sulle jos häntä siellä kohdeltais kaltoin? "Karkaaminen pitää kokea" on typerä syy karata. Sä oot ollut ehkä itse huonossa lastenkodissa, kyllä mä sen uskon. Mut ei kaikki paikat ole sellasia.

Se, että mun piti majoittaa täällä se, tuli eilen vähän puskista, kun sisko soitti, että se ei oo mennyt kouluun, että ohjaajat on sen perässä. Sit ne oli keskustassa, n. 0,5km päässä tästä, kun joku poika oli ollut niitten seurassa, ottanut puhelimen käteen ja soittanu, että se on täällä, tulkaa hakee. Sit ne tuli hirveellä juoksulla tänne, mun piti mennä avaa niille ovikii, kun oli niin kiire.

Eka oli tarkoitus, että se olis mennyt siskon(ja äitin) luo, mutta äiti sano, että jos tulee sinne, ni se ilmiantais sen.

Huh huh. Vähälläpä olen päässyt omien teinieni kanssa
praying%20smiley.gif

[QUOTE="vieras";28441126]Tämä ap on usein kirjoitellut täällä, tuosta omasta tuetusta asumisestaan, huonoista perheoloistaan, lemmikeistään, sisarustensa lapsista ja muusta. Tämä juttu ei ollenkaan hämmästytä, että luulee auttaneensa ko tyttöä.[/QUOTE]

Mä en tajua tota nykyajan hysteriaa! Me karkailtiin satoja kertoja eikä meidän perään poliiseja laitettu tai mitään muutakaan. Hoitajat vaan totes että "kyllä se nälkä porsaan kotiin ajaa". Harvemmin kukaan suostui ketään kahta viikkoa kauempaa elättämään ja majoittamaan eikä omaa rahaa ollut. Kerran majailin täysi-ikäisen serkkuni ja hänen avovaimon luona kun meni sukset ristiin hoitajien kanssa. Serkku soitti lastenkotiin ja ilmoitti että olen heillä ja saan ollakin niin kauan kuin itse haluan. Kerran majailin kaverin poikaystävän luona ja kaveri käräytti.

Sille yhelle kommentoijalle, tuskinpa henkistä ikää tietää jostain nettikirjoituksesta, hah!

Niimpä, varmaan joka päivä tai ainakii joka viikko jostain laitoksesta joku karkaa.

Jaa no jos karkureissun ansiosta sen tytön ei tartte nähdä äitään, nii onhan se karkureissu sillon sitä tyttöä auttanut. Olisko se pitänyt kadulle passittaa nukkumaan? Humalaisten sekaan, tuskin! Btw, ei ollut tullut mitään seurauksia sille, paitsi, että saa käydä loppukevään laitoksen koulussa, kuten halusikin, eikä varmaan tarvii kotiinsa viikonlopuiks mennä, ellei halua.

[QUOTE="vieras";28441157]Ei oo ap:lla kaikki airot veneessä :kieh:[/QUOTE]

Eipä mulla venettä olekaan. Jos sun veneessä ei oo airoja, ni osta uudet!

On se kauheeta, kun antaa laitoksesta karanneen olla yön täällä, iik apua!

Miks mua vaan naurattaa...

Mulla on päässä hulvattomat mielikuvat aikuisesta(?) ap:sta, joka eläytyy täysillä teinien angstiin ja huutaa jotain "nyt äkkii ovi kii, ne tulee!".
"Turvaan" päästyään ap keuhkoaa ja tempautuu täysin mukaan juttuihin, kertoo omia kokemuksiaan ja oikein lietsoo tuohon karkulaiseen sellasta elämänkoululais-asennetta.

Mulla on päässä hulvattomat mielikuvat aikuisesta(?) ap:sta, joka eläytyy täysillä teinien angstiin ja huutaa jotain "nyt äkkii ovi kii, ne tulee!".
"Turvaan" päästyään ap keuhkoaa ja tempautuu täysin mukaan juttuihin, kertoo omia kokemuksiaan ja oikein lietsoo tuohon karkulaiseen sellasta elämänkoululais-asennetta.

Hän on teini itsekin vielä.

[QUOTE="eee";28441376]Eihän tämä ap vielä aikuinen olekaan. Surullinen kohtalo hälläkin, näitä syrjäytyviä :/[/QUOTE]

Sähän sen parhaiten tiedät. Tunnetaanko hyvinkin??

Hetikö on syrjäytynyt, kun tollein tekee? Sittenhän kaikki jotka auttaa jollain tapaa karannutta nuorta tai antaa yöpaikan, ni on syrjäytynyt. Niimpä niin, niitä syrjäytyneitä ! ! !

Se laitoksen ohjaajien "ihmisyys" paljastui vasta eilen illalla, kun ne oli juosseet tänne sitä poikaa karkuun. Sisko sepitti ensin, että se karkas sen laitoksen ohjaajien takia. Ite se kuitenkii sitten sano, että siellä on kiva olla, mitä nyt kotikoulun opettaja on kuulemma joskus lyönyt niitä lastenkodissa olevia.

No luultavasti sen karkureissun ansiosta se sai sanottua omaohjaajalleen, ettei halua mennä äitinsä luo lomille, eikä halua ollenkaan nähdä sitä. Aiemmin ei ollut uskaltanut sanoa. Että oli siitä jotain apua..

Hyvähän se on jälkikäteen keksiä kaikkea lisättävää siitä kuinka paljon autoit...

En jostain syystä oikein usko näitä jälkikäteen täydennettyjä juttuja.

Ja facessa lukee Käynyt Elämänkoulun Kantapään kautta... :D

• Tykkää
Reactions: ansarikukka
Hyvähän se on jälkikäteen keksiä kaikkea lisättävää siitä kuinka paljon autoit...

En jostain syystä oikein usko näitä jälkikäteen täydennettyjä juttuja.

Kukaan ei oo käskenytkään uskoa, vai onko? Sen karkureissun takia se saa välimatkaa äitiinsä, ja hyvä niin. Itse se halus karata, ite se haluaa ottaa väliä äitiinsä, joka on kuulemma kaikkea muuta kuin terve päästään.

Se huutaminen/hakkaaminen, joka oli sillon kun se tyttö meni ambulanssilla laitokseen, oli alkanut siitä, kun sillä oli ollut kipsi kädessä ja se oli pikkuisen kastunut suihkussa. Sellasesta sen äiti kimpaantunut ja huutanut sen verran että naapuri on tehnyt ilmoituksen.

Mä olen tosi pahoillani siitä, että lapsuuskokemuksesi ovat noin kurjia niin vanhempien kuin yhteiskunnankin puolelta. Ei varmaan luo uskoa siihen, että asioita voisi selvittää puhumalla ja laillisesti. Mutta silti se on se, mihin sun olisi pitänyt tuota tyttöä kannustaa. Selvittämään ongelmat asiallisesti, eikä hakemaan huomiota karkaamalla. Itse taisit samaistua hiukan liikaakiin tilanteeseen ja ehkä koit tytön kostavan puolestasi.

Yhteistyössä