Autoin erästä tyttöä, joka asuu lastenkodissa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huhuh,mikä päivä!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huhuh,mikä päivä!

Vieras
Eräs tyttö asuu lastenkodissa vanhempiensa takia...

Noo, eilen se karkas sieltä, oli mun siskon kanssa siskon luona ja iltamassa tulivat juoksujalkaa tänne, kun jotkut käräytti sen laitokselle, että se oli kaupungissa. No sitte oltiin täällä ilta, puhelimet ja kaikki kiinni sillä tytöllä.

No, tänään tehtiin sen VIRHE! Mentiin käymään hakee yks ostos, joka ostettiin nettikirppikseltä. Tultiin sitten takas kadulle, jossa olikin sen karannen tytön äidin työkaveri, se soitti jonnekii ja lähti meiän perään. No saatiin rapun ovi auki ja mentiin hissiin. Alaovessa on ovikoodi, mut se ovi ei mennyt kunnolla kiinni, ni se tuli oven taa. Sitten sen jälkeen sen äitikii tuli helkkaristi sinne huutamaan. No, sen jälkeen tuli laitoksen ohjaajat, jotka vaikutti ihan IHMISILTÄ! (joissakin paikoissa kun on VAAN elukoita töissä..)

Ne jaaritteli jonkin aikaa oven takana, kun ei avattu ovea, mut sitten se tyttö halus avata, kunhan ne ensin lupas pari juttua.

Mutta karkumatka päättyi äsken.

Kenenkään turha tulla ruikuttaa, että olis pitänyt käräyttää ks. tyttö. Ne ihmiset, jotka ei ole koskaan laitoksessa olleet sijoitettuna, tuskin tietävät, millaista siellä voi olla!! Nimim.kokemusta on...

Niin, mistäs keskustelaan jos on turha tulla muuta ruikuttamaan kenenkään..?

No aika turha tulla sanomaan, että sun olis pitänyt käräyttää se tai jotain muuta. Esim sisko oli sitä mieltä, että laitoksen sääntöjä pitää totella. Helppo sellasen sanoo, joka pitää laitoksia hyvänä paikkana, sitä ne tuskin edes ovat..

Sit jos selviää, että siellä laitoksessa, jossa se tyttö on, ohjaajat repii sitä väkisin tai muuta vastaavaa, niin varmasti majoitan sen uudestaan. Ei ne ohjaajatkaa saa mitä tahansa tehdä, vaikka kuinka kuvittelisivat!!

No tuota... Onko tätä tyttöä sitten riepoteltu siellä lastenkodissa tai kohdeltu muuten kaltoin?? Oletan kyseessä olevan teini-ikäisen ja sen ikäiset nyt kokevat tulevansa kaltoin kohdelluksi, jos eivät saa esim polttaa röökiä liian lähellä ovea. Sitten huudellaan vittua ja saatanaa ja ollaan niiiiiin koko maailman päähän potkimia.

Kyllä, tiedän millaista on lastenkodissa. Ja uskoisinpa, että nämä ihmiset siellä tietävät sinua paremmin, mikä on tytölle hyväksi.

Ajattelitko adoptoida tämän tytön ja elättää hänet sitten aikuiseksi asti? Vai mihin dumppaat sen sitten, kun kotiin ei voi mennä ja laitokseen ei mene? Kadulle?

[QUOTE="vieras";28440688]No tuota... Onko tätä tyttöä sitten riepoteltu siellä lastenkodissa tai kohdeltu muuten kaltoin?? Oletan kyseessä olevan teini-ikäisen ja sen ikäiset nyt kokevat tulevansa kaltoin kohdelluksi, jos eivät saa esim polttaa röökiä liian lähellä ovea. Sitten huudellaan vittua ja saatanaa ja ollaan niiiiiin koko maailman päähän potkimia.

Kyllä, tiedän millaista on lastenkodissa. Ja uskoisinpa, että nämä ihmiset siellä tietävät sinua paremmin, mikä on tytölle hyväksi.[/QUOTE]

Se tykkää olla siellä laitoksessa. Mutta sillä oli ollut koulussa ongelmia opettajan kanssa, ni sen takia ei mennyt eilen kouluun. Ja laitokseen joutunut tasan tarkkaan vanhempiensa takia. Jos se laitos on sellanen pahoinpitelevä kuten ERÄS paikka on(ei se jossa ks.tyttö on, vaan se jossa ite oon ollut!), niin siellä ei varmasti ole hyvä olla.

Vai oppiiko ne laitoksissa elävät sillä, että ohjaajat repii joka paikkaan. Esim, pitää antaa reput yöksi toimistoon, ei suostu antamaan, istuu sängyllä, ohjaajat tulee ottaa jaloista ja nilkoista kiinni ja repii repun väkisin. Ja kaikki vaan sen repun takia !

[QUOTE="Vieras";28440705]Parhaassa tapauksessa syyllistyt rikokseen tuolla aivottomalla toiminnallasi.[/QUOTE]

Jaa, no tuskinpa vaan. Toiminta ei ollut kyllä aivotonta.. :) Jatkossakin varmaan autan sellasia, jotka joutuu olemaan pahoinpitelevissä laitoksissa, jos vaan tunnen niitä yhtään.. Miks toistenkii pitäs joutua kärsimään aivottomien idioottien toiminnasta? Kysyn vaan...

[QUOTE="vieras";28440711]Ajattelitko adoptoida tämän tytön ja elättää hänet sitten aikuiseksi asti? Vai mihin dumppaat sen sitten, kun kotiin ei voi mennä ja laitokseen ei mene? Kadulle?[/QUOTE]

Se meinas olla karussa tämän viikon. Sano vaan, että pitää se kerran kokea laitoksesta karkaaminen. Ja suunnitteli, että olis lähtenyt erään toisen nuoren matkaan, joka on kuulemma ollut samasta laitoksesta 2kuukautta karussa.

Jaa, no tuskinpa vaan. Toiminta ei ollut kyllä aivotonta.. :) Jatkossakin varmaan autan sellasia, jotka joutuu olemaan pahoinpitelevissä laitoksissa, jos vaan tunnen niitä yhtään.. Miks toistenkii pitäs joutua kärsimään aivottomien idioottien toiminnasta? Kysyn vaan...

Nykyisen kaltaisella laitosten valvonnalla en usko löytyvän yhtäkään laitosta jossa pahoinpidellään nuoria. Eriasia oli joskus n, 20 v sitten.

Mä olen asunut laitoksessa 2v iässä, sekä 14-17v iässä. Tämän jälkeen asuin vielä tuetussa asumismuodossa. Joten koska mulla on laitosasumisesta kokemusta, niin onko mulla nyt sitten oikeus sanoa eriävä mielipide?

Ap teki totaali väärin. Jos nuori ottaa hatkat, vastuullinen aikuinen tekee tästä välittömästi ilmoituksen, jos saa tietoonsa missä nuori on.

Alkuperäinen kirjoittaja Huhuh:
Eräs tyttö asuu lastenkodissa vanhempiensa takia...

Noo, eilen se karkas sieltä, oli mun siskon kanssa siskon luona ja iltamassa tulivat juoksujalkaa tänne, kun jotkut käräytti sen laitokselle, että se oli kaupungissa. No sitte oltiin täällä ilta, puhelimet ja kaikki kiinni sillä tytöllä.

No, tänään tehtiin sen VIRHE! Mentiin käymään hakee yks ostos, joka ostettiin nettikirppikseltä. Tultiin sitten takas kadulle, jossa olikin sen karannen tytön äidin työkaveri, se soitti jonnekii ja lähti meiän perään. No saatiin rapun ovi auki ja mentiin hissiin. Alaovessa on ovikoodi, mut se ovi ei mennyt kunnolla kiinni, ni se tuli oven taa. Sitten sen jälkeen sen äitikii tuli helkkaristi sinne huutamaan. No, sen jälkeen tuli laitoksen ohjaajat, jotka vaikutti ihan IHMISILTÄ! (joissakin paikoissa kun on VAAN elukoita töissä..)

Ne jaaritteli jonkin aikaa oven takana, kun ei avattu ovea, mut sitten se tyttö halus avata, kunhan ne ensin lupas pari juttua.

Mutta karkumatka päättyi äsken.

Kenenkään turha tulla ruikuttaa, että olis pitänyt käräyttää ks. tyttö. Ne ihmiset, jotka ei ole koskaan laitoksessa olleet sijoitettuna, tuskin tietävät, millaista siellä voi olla!! Nimim.kokemusta on...
'

Herranjestas sä oot lapsellinen! ootko tullut ajatelleeksi että kun tuo lapsi/nuori hoitaa asioita tuolla tavalla vastuuttomasti,niin ehkä siinä on syy siihen että on sijoitettu laitokseen! ?

uskomattoman vastuutonta toimintaa myös sinulta! noin ei hoideta asioita. ja kyllä kai se äiti huutaa...toivottavasti huusi sinullekkin,vaikka sekään ei ole hyvä tapa...mutta huutaisin minäkin jos olisin huolesta kipeänä etsinyt omaa lastani!

Mä olen asunut laitoksessa 2v iässä, sekä 14-17v iässä. Tämän jälkeen asuin vielä tuetussa asumismuodossa. Joten koska mulla on laitosasumisesta kokemusta, niin onko mulla nyt sitten oikeus sanoa eriävä mielipide?

Ap teki totaali väärin. Jos nuori ottaa hatkat, vastuullinen aikuinen tekee tästä välittömästi ilmoituksen, jos saa tietoonsa missä nuori on.

Nykyisen kaltaisella laitosten valvonnalla en usko löytyvän yhtäkään laitosta jossa pahoinpidellään nuoria. Eriasia oli joskus n, 20 v sitten.

No 3-vuotta on vähän eri asia kun 20vuotta sitten. Eikä ollut edes ensimmäinen kerta, kun käy ihmisen päälle sillä tavalla, että sille tulee jotain siitä.. Mä kärsin vieläkii niitten teoista. Poliisit sillon "tutki" asiaa, mutta eiköhän nekii ollut jotain laitoksen työntekijän hyviä kavereita/sukulaisia. Nyt on uudestaan käynnissä poliisitutkinta asiasta ja lähtee vielä muuallekii tietoa siitä. Poliisikuulustelu oli sillon sellasta, että poliisi ja sospäivystäjä vuorotellen kyseli "puritko ohjaajia, miksi purit, niistä puremisjäljistä on kuvat, sinä purit ja raavit ohjaajia, ohjaajat eivät tehneet mitään." Vaikka muut lastensuojelussa työskentelevät on nähnyt siltä ajalta kirjoitettuja lappuja, ni ihmetelly että miten ne tollein voi tehdä. Mutta eipä ne kukaan kato, mitä siellä laitoksen 4seinän sisällä tapahtuu.

Varmaan kovin moni on joutunut leikkaukseen lasten"suojelun" takia. Vai onko? Minäpä olen. Tosin se leikkaus oli sen laitoksen ohjaajien tekemän jutun takia, mutta vasta 3-vuotta tapahtuneen jälkeen..

No 3-vuotta on vähän eri asia kun 20vuotta sitten. Eikä ollut edes ensimmäinen kerta, kun käy ihmisen päälle sillä tavalla, että sille tulee jotain siitä.. Mä kärsin vieläkii niitten teoista. Poliisit sillon "tutki" asiaa, mutta eiköhän nekii ollut jotain laitoksen työntekijän hyviä kavereita/sukulaisia. Nyt on uudestaan käynnissä poliisitutkinta asiasta ja lähtee vielä muuallekii tietoa siitä. Poliisikuulustelu oli sillon sellasta, että poliisi ja sospäivystäjä vuorotellen kyseli "puritko ohjaajia, miksi purit, niistä puremisjäljistä on kuvat, sinä purit ja raavit ohjaajia, ohjaajat eivät tehneet mitään." Vaikka muut lastensuojelussa työskentelevät on nähnyt siltä ajalta kirjoitettuja lappuja, ni ihmetelly että miten ne tollein voi tehdä. Mutta eipä ne kukaan kato, mitä siellä laitoksen 4seinän sisällä tapahtuu.

Varmaan kovin moni on joutunut leikkaukseen lasten"suojelun" takia. Vai onko? Minäpä olen. Tosin se leikkaus oli sen laitoksen ohjaajien tekemän jutun takia, mutta vasta 3-vuotta tapahtuneen jälkeen..

Häh? Mä yleensä pystyn aika hyvin saamaan punaisesta langasta kiinni, vaikka teksti olisikin hieman sekavaa. Mutta tällä kertaa se ei onnistunut. Ei, vaikka luin tekstin kahdesti.

No aika kaukana on ap:n kuvauksenmukainen arki lastensuojelulaitoksessa ainakin miehen työpaikalla, ja kaikki väitteetkin kaltoinkohtelusta tutkitaan aina.
Miehen osalta on tutkittu kun joku oli ilmoittanut ettei mies anna hänelle ruokaa, vaan syöttää pihlajanmarjoja?!? Onneksi paikalla on aina useampi aikuinen, jotta silminnäkijöitä on =)
Käyvät hoplopissa ja skeittimestoilla, nuoret nyt saattaa ottaa hatkat kun kaipaa jännitystä elämään. Vastuullinen aikuinen ilmoittaisi nuoren olinpaikan

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="lellu";28440805]'

Herranjestas sä oot lapsellinen! ootko tullut ajatelleeksi että kun tuo lapsi/nuori hoitaa asioita tuolla tavalla vastuuttomasti,niin ehkä siinä on syy siihen että on sijoitettu laitokseen! ?

uskomattoman vastuutonta toimintaa myös sinulta! noin ei hoideta asioita. ja kyllä kai se äiti huutaa...toivottavasti huusi sinullekkin,vaikka sekään ei ole hyvä tapa...mutta huutaisin minäkin jos olisin huolesta kipeänä etsinyt omaa lastani![/QUOTE]

Se joutu laitokseen, äitinsä hakkas sitä kotonaan.. Ambulanssin kuljettajat vei tytön mukanaan kriisikeskukseen, että ei ole omasta syystä todellakaan laitokseen joutunut. Eka ei suostunut tänään laitokseen lähtemään, ennenku laitoksen ohjaajat lupas ja vannoi, ettei sen äiti ole siellä pihalla ja ettei sen tartte nähä äitiänsä. Itki, kun luuli, että joutuu äitinsä kohtaamaan.. Sano vaan, että se hakkaa, jos se näkee mut, pienempänä hakannut kotonaan. Ja ensin se ei saanu tavata äitiään, mut tähän asti on saanut, vaikkei oo kovin mielellään kotiinsa mennyt. Olis halunnut poliisit paikalle, että olis voinut kertoo äidistään niille, mutta laitoksen ohjaaja sano, että vaikeutat asemaasi, jos joutuu ne kutsumaan.

Hervottoman hauska ketju. :D :D

Ei siis sisällöltään. Sisältö oli äärettömän surullista.

Mutta se että on ap:n kaltaisia aikuisia (??) ihmisiä jotka eivät oikeasti ajattele tuon enempää. :O

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;28440864:
No aika kaukana on arki lastensuojelulaitoksessa ainakin miehen työpaikalla, ja kaikki väitteetkin kaltoinkohtelusta tutkitaan aina.
Miehen osalta on tutkittu kun joku oli ilmoittanut ettei mies anna hänelle ruokaa, vaan syöttää pihlajanmarjoja?!? Onneksi paikalla on aina useampi aikuinen, jotta silminnäkijöitä on =)
Käyvät hoplopissa ja skeittimestoilla, nuoret nyt saattaa ottaa hatkat kun kaipaa jännitystä elämään. Vastuullinen aikuinen ilmoittaisi nuoren olinpaikan

Mullekin laitoeslämä tarjosi mahdollisuuksia, joihin mulla ei todellakaan kotona ollut.

Sain harrastaa säännöllisesti, pääsin joka talvi laskettelemaan, huvipuistoissakin käytiin. Omahoitajan kanssa käytiin pelailemassa tennistä jne.

Se meinas olla karussa tämän viikon. Sano vaan, että pitää se kerran kokea laitoksesta karkaaminen. Ja suunnitteli, että olis lähtenyt erään toisen nuoren matkaan, joka on kuulemma ollut samasta laitoksesta 2kuukautta karussa.

Siis häh?

Sitä tyttöä siis kohdellaan hyvin siellä laitoksessaan ja hän viihtyy siellä. Nyt kuitenkin koulussa oli jotain ongelmia ja sen sijaan että teini olisi selvittänyt niitä asiallisesti hän päätti kokeilumielessä karata aiheuttaen muille ihmisille huolta ja ylimääräistä työtä sekä itselleen vaaratilanteita.

Sinä sitten siksi että joitain nuoria on joskus joissain laitoksissa kohdeltu huonosti päädyit aikuisena (? Minkä ikäinen muuten olet?) "auttamaan" tätä nuorta karkureissussaan ja olet jotenkin pettynyt kun se jäi näin lyhyeksi?

Jos kyse olisi tavallisessa, hyvässä kodissa asuvasta nuoresta joka olisi vastaavassa tilanteessa keksinyt karata kotoa, ihan vaan kokeillakseen miltä se tuntuu, olisitko "auttanut" häntäkin? Kun onhan niitäkin koteja missä nuoria kohdellaan huonosti...

Häh? Mä yleensä pystyn aika hyvin saamaan punaisesta langasta kiinni, vaikka teksti olisikin hieman sekavaa. Mutta tällä kertaa se ei onnistunut. Ei, vaikka luin tekstin kahdesti.

Mitä sä et tajunnut? :o

Tässä on se miten, se niitten laittomuus tapahtu. Joku saattaa sanoo, että saa ne tollein tehä, mutta jaa-a, sopii epäillä. Ei niilläkään ole mitään oikeutta aiheuttaa vammoja, vaikka kuinka laitoksessa työskentelevätkin!

Ohjaaja H antoi mulle puhelimen, että saan soittaa 15min puhelun.(puhelinrajoitus, joka osoittautui laittomaks. sain puhua 15minpäivässä.) Puhuin äitinkaa 5min, jonka jälkeen suljin puhelimen ja laitoin sen kaapin päälle ja menin istuu sängylle. 15min kuluttua sama ohj tulee hakee puhelinta. Ei saanut. Haki mukaansa ohjaaja K:n. Eivät saaneet. Lähti pois ja tuli takas mukanaan ohjaaja P. Miesohjaajat eli P ja K tuli sängyn luo, naisohjaaja H rupes penkoo tavaroita. Ohj H kysy, että joko se puhelin alkaa löytymään, johon en vastannut mitään. Tähän asti istuin sängyllä. Ohjaaja P otti nilkoista ja K otti ranteista ja sai jotenkii laitettua petauspatjan mun päälle ja siitä lattialle selälleen. Ohj K istui sängyllä vääntäen samalla mun kättä. Huusin sillle, että älä väännä sitä kättä, jota ei omasta mielestään muka vääntänyt. Sit se sano, että käännetään mahalleen. Sit ne kääns mut mahalleen, ja tuli ite makaamaan molemmille puolille käsien ja jalkojen päälle, etten voinut liikuttaa muuta kun päätä.

Samaan aikaan se naisohjaaja oli sotkenut huoneen ja penkonut joka ikisen kohdan, paitsi sitä vaatekaapin yläosaa, hahah. Sitten se ilmeisesti turhautu kun ei löytänyt puhelinta ja alkoi uhkailla kyytiä Julkulaan(nuor.psyk osasto on siellä). Se etsi vielä vähän ja sano menevänsä soittaa kyydin Julkulaan. 5min päästä tuli takas ja kysy, että "mitä minä sanon, että ne tulee varmasti sen hakemaan." Ohj P sano, että "sano niille, että se riehuu, puhuu karkaamisesta ja meinaa karata." Sanoin sille, että en oo meinannut karata, enkä oo ees riehunut. Se vastas että et olekaan.

Sit sanoin niille, että mistä voivat sen puhelimen ottaa. Ne huus ohj H:n perään, että puhelin on kaapin päällä ja se tuli ottaa sen.

Siinä, kun erittäin lihavat ohjaajat makas mun jalkojen päällä, ni sen seurauksena hajos polvi. Se ohj K, makas oikealla puolella, käden ja jalan päällä, oli ERITTÄIN isokokoinen mies.. Heti kun pääsin lattialta ylös, ni koski oikeaan polveen, kylkeen ja selkään. Kylkeen ja polveen koski seuraavanakin päivänä. Polveen on koskenut siitä lähtien ja kohta viimeisen vuoden ajan päivittäin. Polvi on tähystetty 2kk sitten, muttei sieltä löytynyt sitä, mitä lääkärit monen vuoden ajan epäilivät, vaan eturistiside revennyt.

Yhteistyössä