Auto seisontaan, miten se nyt onnistuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HoitoonVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HoitoonVaan

Aktiivinen jäsen
01.12.2006
8 566
0
36
Kymenlaakso
Kun se ei enää onnistu netissä ilmoittamalla vaan on mentävä katsastusasemalle tai vakuutusyhtiöön. Mä sit menin rekisteriotteen kaa vakuutusyhtiöön ja siel sanoi että mulla pitää olla se ilmoitusosa. Enpä tajunnut siinä että eihän mulla ole vielä sitä kun auto on rahoituksella ostettu :headwall: Onks kellään kokemusta miten se nyt toimii?

Alkuperäinen kirjoittaja Vilma76:
Kun se ei enää onnistu netissä ilmoittamalla vaan on mentävä katsastusasemalle tai vakuutusyhtiöön. Mä sit menin rekisteriotteen kaa vakuutusyhtiöön ja siel sanoi että mulla pitää olla se ilmoitusosa. Enpä tajunnut siinä että eihän mulla ole vielä sitä kun auto on rahoituksella ostettu :headwall: Onks kellään kokemusta miten se nyt toimii?

Soita sinne vakuutusyhtiöön. Niin meillä on ukko aina tehny. :)

pitää akeen tai katsastuskonttoriin,sulla täytyy olla se ilmotusosa mukana.meillähän kävi niin ettei nordea suostunu sitä ilmo-osaa lähettää ja maksettiin "turhaan" 4kk vakuutusmaksut.
se on tehty jostainsyystä tosi vaikeeks,ja se ei oo enää seisontavakuutus vaan väliaikainen rekisteristä poisto tms.

Alkuperäinen kirjoittaja viba:

Vuoden alusta ei oo enää ollut niin helppoa, tarttee mennä paikan päälle ja papereiden kanssa :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja jybis harmaana:
pitää akeen tai katsastuskonttoriin,sulla täytyy olla se ilmotusosa mukana.meillähän kävi niin ettei nordea suostunu sitä ilmo-osaa lähettää ja maksettiin "turhaan" 4kk vakuutusmaksut.
se on tehty jostainsyystä tosi vaikeeks,ja se ei oo enää seisontavakuutus vaan väliaikainen rekisteristä poisto tms.

siis ei kai ihan oikeesti oo näin? toihan on ihan järjetöntä! jos on autokin vaikka 3 v osamaksulla ja käytössä ois vaan osan vuotta... ei hyvää päivää!!! :headwall: :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja viba:

Vuoden alusta ei oo enää ollut niin helppoa, tarttee mennä paikan päälle ja papereiden kanssa :kieh:

Aijaa, voihan kökkö. Meil oli tosiaan viimesin auto laitettu viimevuoden puolella. Tammikuussa otettiin ajoon.

juupasjuu. siksi kannattaakin ostaa vaa sellai auto jonka saa maksettua ihan ilman rahoituksia. helpottaa kummasti.
sitä en tajuu miks pitää rahotuksel auto hankii jos sitä ei edes käytetä koko aikaa? no ei mun "ongelma" =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
juupasjuu. siksi kannattaakin ostaa vaa sellai auto jonka saa maksettua ihan ilman rahoituksia. helpottaa kummasti.
sitä en tajuu miks pitää rahotuksel auto hankii jos sitä ei edes käytetä koko aikaa? no ei mun "ongelma" =)

no ei oo sun ongelma tosiaankaan. aika hiljasta on ostaa autoa opiskelija/äitiysvapaaperheeseen ilman rahoitusta jos ei halua ostaa 500 e romua (joka taas vaatii korjaustaitoa tai rempparahaa). me käytetään autoa välillä ja välillä ei ole välttämätön, ja kyllä siihen pitäisi ihmisellä olla rahatilanteesta huolimatta (ja varsinkin silloin) oikeus, että säästää vakuutusmaksuissa. meillä on ollut auto pari kertaa vuodessa kuukauden verran seisonnassa aina pahimpien kelirikkojen aikaan kun me ei tarvita autoa kuin pitkän matkan ajoon. ilman sitä ei ole mahdollista päästä isovanhempien luo koirien ja vauvan kanssa.

No ei meillä oo ainakaan kyse siittä ettei saisi maksettua. Vaan siitä et autolla ei ole käyttöä ja myydäkkään ei raaksi..

Ja kuule, ei sun tarvi tajutakkaan...

Alkuperäinen kirjoittaja jybis harmaana:

siis ei kai ihan oikeesti oo näin? toihan on ihan järjetöntä! jos on autokin vaikka 3 v osamaksulla ja käytössä ois vaan osan vuotta... ei hyvää päivää!!! :headwall: :headwall: :headwall:

joo-o,ei hyvää päivää tosiaan :headwall:
jos oltais saatu auto siesontaan niin olis säästäny 400e kun autoon vaihdettiin kone ja se seisoi.

meillä "tampiolassa" vakuutus,soitettiin muihin vak.yhtiöihin ja niissä sanottiin samaa.
onko tiellä nordeassa se osari?esim. gemoney oli lähettäny appiukon auton ilmotusosan akeen ja oli saanu auton seisontaan lopputalveksi.kannattaa soittaa ja yrittää ainakin.

me myytiin "kesäauto" pois sen takia kun siitä olis tullu niin hirveet ylimääräset vak.maksut

no ei oo sun ongelma tosiaankaan. aika hiljasta on ostaa autoa opiskelija/äitiysvapaaperheeseen ilman rahoitusta jos ei halua ostaa 500 e romua (joka taas vaatii korjaustaitoa tai rempparahaa). me käytetään autoa välillä ja välillä ei ole välttämätön, ja kyllä siihen pitäisi ihmisellä olla rahatilanteesta huolimatta (ja varsinkin silloin) oikeus, että säästää vakuutusmaksuissa. meillä on ollut auto pari kertaa vuodessa kuukauden verran seisonnassa aina pahimpien kelirikkojen aikaan kun me ei tarvita autoa kuin pitkän matkan ajoon. ilman sitä ei ole mahdollista päästä isovanhempien luo koirien ja vauvan kanssa.

no mun mielestä auto on nykypäivänä ylellisyys eikä mikään itsestäänselvä oikeus. mä en tajua miksi ostaa sellainen auto johon ei ole varaa ja etenkin kun autojen arvo laskee kokoajan käytössä. harvemminpa saat plussaa siitä 30000 euron autosta myydessäsi kuin siitä 500e autosta ( okei, silloin siitä omasta remppataidosta on toki hyötyä! ) . mun mielestä on vaan hassua miten nykyisin monet on niin kädettömiä että tarvii auton vaikka 500metrin matkaan lähi prtismaan mentäessä. tai jos ajaa sinne isovanhempien luo satojen kilometrien päähän. miksi ei käytettäisi julkisia kun kokoajan vingutaan
ilmastonmuutoksestakin?on junaa,linja-autoa,ja vaikka lentokonetta tarpeisiin. omalla autolla maksat myös vakuutusten lisäksi bensasta / dieselistä jotka ovat järkky kalliita nekin.

tuli paljon asian vierestäkin juttua, mutta sellasta se on.suuttua ei kenenkään tästä tarvi, kunhan mietin vain.

mun mielestä on vaan hassua miten nykyisin monet on niin kädettömiä että tarvii auton vaikka 500metrin matkaan lähi prtismaan mentäessä. tai jos ajaa sinne isovanhempien luo satojen kilometrien päähän. miksi ei käytettäisi julkisia kun kokoajan vingutaan
ilmastonmuutoksestakin?on junaa,linja-autoa,ja vaikka lentokonetta tarpeisiin. omalla autolla maksat myös vakuutusten lisäksi bensasta / dieselistä jotka ovat järkky kalliita nekin.

tuli paljon asian vierestäkin juttua, mutta sellasta se on.suuttua ei kenenkään tästä tarvi, kunhan mietin vain.

Mitenkähän menen vanhempien luo julkisilla kun heille menee lähin bussi kerran päivässä 7 km päähän ARKISIN ja TALVELLA, kesällä ei kulje ollenkaan? ja silloin kun meil on auto seisonnassa niin ei meidän kyllä tartte maksaa bensastakaan =) olen samaa mieltä ettei autolla turhaa ajoa pidä tehdä, mutta kun meillä ei kaikilla ole sukulaiset lähellä. meidän toista koit´raa ei voi myöskään laittaa samaan junavaunuun vieraan uroskoiran kanssa, mikö on yks syy meidän autonpitopakkoon.

ja meidän auto ei oo kun 5000 käytetty farkku, ei olla uutta ostettu. ja sattuu olemaan ekologisempi peli kuin vanha 400 e maksanut kotteromme.

Yhteistyössä