Auto osittain rahoituksen, pitäisi saada se myytyä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pööpi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pööpi

Vieras
Eli auto osittain vielä maksamatta, ja pitäisi saada se eron takia myytyä. Tietääkö kukaan ostaako esmes jotkut autokaupat noita tollain? Vai täytyykö hakea pankista lainaa senverran.. :/
 
Jos sulla on autossa rahoitus niin sinä et voi myydä sitä autoa.
Se pitää olla täysin maksettu ennen kuin voit myydä.
En sitten tiedä miten rahoitusyhtiö suhtautuu jos heihin on yhteydessä ja kysyy asiaa.

Eron vuoksihan ei saa mitään omaisuutta hävittää ennen kuin se jaettu joten autoakaan ei saa myydä ennen kuin se on jaettu jommalle kummalle.
 
Myytte sen vaan, ja selitätte ostajalle että näin ja näin on tilanne, maksatte auton loppusumman rahoitusyhtiölle ja homma siinä. Uskoisin. Tai sitten niin, että ostaja maksaa rahoitusyhtiölle ja mahdollisesti teille vielä jotain autosta, niin saatte auton siirrettyä ostajan nimiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ei:
Jos sulla on autossa rahoitus niin sinä et voi myydä sitä autoa.
Se pitää olla täysin maksettu ennen kuin voit myydä.
En sitten tiedä miten rahoitusyhtiö suhtautuu jos heihin on yhteydessä ja kysyy asiaa.

Eron vuoksihan ei saa mitään omaisuutta hävittää ennen kuin se jaettu joten autoakaan ei saa myydä ennen kuin se on jaettu jommalle kummalle.

Saa myydä yhtiön luvalla. Kun rahat rahoitusyhtiön tilillä, lähtettävät ne uudelle omistajalle tarvittavat paperit. Itse juuri tänään tein kaupat ja maksettiin rahoitusyhtiölle loppuvelka pois.
 
Selvä. Noissa ehdoissa sanotaan, et loppusumman saa maksaa kerralla pois niin halutessaan. Mietin vaan, et ostaako joku autokauppa näitä. Täytyy poiketa vissii pankissa, ei sitä onneks niin kamalasti enää jäljellä ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Selvä. Noissa ehdoissa sanotaan, et loppusumman saa maksaa kerralla pois niin halutessaan. Mietin vaan, et ostaako joku autokauppa näitä. Täytyy poiketa vissii pankissa, ei sitä onneks niin kamalasti enää jäljellä ole.

ap. hae nettiauto.com:ista hakukriteereillä "ostetaan autoja". Tulee luettelo autoliikkeistä, jotka ostavat autoja. Monet erikseen mainitsevat, että lunastavat loppuvelan. Olettaen, että auton arvo edelleen korkeampi kuin loppuvelka. Tsemppiä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ephemera:
Myytte sen vaan, ja selitätte ostajalle että näin ja näin on tilanne, maksatte auton loppusumman rahoitusyhtiölle ja homma siinä. Uskoisin. Tai sitten niin, että ostaja maksaa rahoitusyhtiölle ja mahdollisesti teille vielä jotain autosta, niin saatte auton siirrettyä ostajan nimiin.

Ei kai kukaan täysjärkinen osta kolmannen osapuolen omistamaa autoa. Sehän olisi rikos myyjän osalta. Autoliikkeet ostavat joskus rahoitusyhtiön omistamia autoja ja niillä on ihan omat systeemit siihen sovittuna rahoitusyhtiöiden kanssa. Sillä systeemillä ei vain autosta saa läheskään käypää hintaa.

 

Yhteistyössä