Aurinkovauvat *56*

  • Viestiketjun aloittaja Kiiruska*
  • Ensimmäinen viesti
mapsu
Kiitokset vaan peukunpitäjille 8 ))
Kyllä mulla on tosi säännöllinen kierto 25-26 päivää riippuen olenko laskenu ruskean tuhrun ekaksi kiertopäiväksi vai en, mutta aina vuoto alkanut just sillon kuin pitänyt. Ei ole kyllä mitään raskausoireita, rinnat vaan arat kuten aina ennen menkkoja, joten en toivo liikoja. Kauheeta on kyllä aina tämä odottelu, sympatiat vaan niille joilla on pitkä kierto ja vielä pidempi odotus!
 
Rosanna
Huomenta!

Viikonloppu vilahti nopeasti ohi. Ovista en kyllä bongannut, epäilen että se on vielä edessä tai mistäpä tuota tietää, eihän sitä edes välttämättä ole, tai sitten se oli vaikkei tikutuksessa näkynytkään. Täytyy vielä muutama päivä ainakin katsoa eteenpäin. Viimeksihän se oli kp 22 paikkeilla ja nyt menossa kp 18. Mutta mikään säännöllinen kiertohan mulla ei koskaan ole ollut.
 
siiriz
Joo, en ole oikein ottanut yritystä tosissaan. Ei ole kova vauvakuume, mutta toinen lapsi olis kiva saada. TAitaa jäädä tällä yrityksellä saamatta. Ystävä kehoitti ostamaan digitaalisia ovistikkuja, ovat kuulemma selkeämpiä eikä mitään haamuviivoja tule. Viiva tulee vain ja ainoastaan oviksen aikaan. Onko joku näitä kokeillut? Aika kalliita tuntuvat olevan 33 euroa 10 tikkua, joten tällä jot-hetkellä en kyllä uhraa rahojani niihin. Mutta voihan se joskus tulla sekin aika. En oikein tiedä, mikä kp mulla on, oisko joku 25? Ehkäpä selaan vähän viestejä ja tsekkaan tilanteen.
 
mapsu
Huomenia,
nyt nayttas silta etta kuukautiset alkoivat tanaan, joten se siita sitten 8 ((
Ainoa hyva puoli on etta olemme lahdossa lomalle Ranskaan ja voin sitten nautiskella kaikkia nilviaisia ja juustoja, viinia unohtamatta- vapaasti. Olin toki valmis niista luopumaan.
Minakin olen miettinyt niita ovistikkuja. Taalla nayttais olevan myynnissa digitaalinen vaihtoehto, mutta en ole tarkemmin niihin perehynyt. Tuo digitaalinen kuulostaa paremmalta, olisi kiva kuulla jos joku tietaa enemman.
 
Inkku-64
Hauskaa lomaa mapsulle! Aina on hyvä ottaa esiin positiiviset puolet asioista, joten sitten vain herkkuja maistelemaan.

Ovistikkujen tulkinta on tosi vaikeaa. Mä en ole koskaan saanut vahvempaa viivaa kuin kontrolliviiva ja sen "samanpaksuisenkin" tulkinta on ollut niin tai näin. Ja Rosannalle sen verran, että joidenkuiden pitäisi testata ovista kaksi kertaa vrk:ssa, jotta plussa näkyisi, joten on se ovis voinut olla, vaikket sitä havainnut. Digitaalinen mittaus on minulle ihan uutta. Mä itse yritän nyt vältellä kaikin tavoin tikuttamista, jotta jonkinlainen rentous säilyisi. Eilen juuri juttelimme miehen kanssa ja olimme oikein tyytyväisiä yhteen lapseemme. Mutta kyllä se toinen on tervetullut, jos vaan on tullakseen.
 
Rosanna
Ai niin, meinasi unohtua. Täytyi olla viallinen tikku tai jotain.
Siihen siis ilmestyi todella vahva testiviiva, se kontrolliviiva näkyi vain ihan heikkona.
Kun tein uudella tikulla samasta näytteestä, siihen tuli haalea testiviiva ja normaali kontrolliviiva.
Että eipä noihin taida olla paljon luottamista...

Mä muuten testasin lauantaina ja eilen kaksi kertaa päivässä... mutta vain haaleita viivoja tuloksena.
 
Inkku-64
Rosanna, toivottavasti kuitenkin oli yritystä vauvanhankintaan, vaikkei ovistikku plussaa näyttänytkään? Ne on joskus niin henkimaailman juttuja, ettei sitä perässä pysy.
 
Rosanna
Juu, yritystä oli, vaikkei niin hirveän aktiivista.
Lämpö laski kyllä eilen alemmaksi kuin mitä se viimeisen reilun viikon ajan on ollut ja nyt on nousussa, joten se oli samalla tavalla poikkeava piikki kuten viime kierrossakin oli. Mutta eipä se paljoa kerro, varsinkin kun se ei edes ollut aamulämpö.
Henkimaailman juttuja tosiaan...
Nyt sitten pitääkin jännätä sen FSH-testin tulosta. Toivottavasti sen saa ennen juhannusta, ettei tarvitse kärvistellä kovin kauaa.
Noissa tikuissa muuten herkkyys on 25 u/l ja viitearvojen mukaan ovulaatiovaiheessa 17.0 - 77.0 U/l, joten eipä siihen testiin välttämättä tosiaan mitään vahvaa viivaa tulekaan.
 
sivullinen*
Vaikka tikuissa tuo herkkyys on merkitty korkeammaksi kuin ovulaatiosta kertova viitearvo niin testiviivan tulee silti olla vähintään yhtä tumma kuin kontrolliviivan jotta se kertoisi jotain. Ennen ovulaatiota tulee lh-huippu, jossa arvo nousee varmasti yli tuon 17, joten kyllä testeihin tulee kunnon "plussa" jos ovulaatio on tapahtuakseen.
 
Siiriz
Siis onko sivullinen* esittäytynyt ja mulla on mennyt ohi vai käytkö vain pistäytymässä...? Kiva olisi kyllä kuulla enemmänkin sinusta.
Minulla on kp 28 ja oikein toivon kuukautisia alkavaksi... Ehkä se toinen lapsi ei sitten niin aktiivisesti ole mielessä, mutta onhan tämäkin työskentelyä sen aikaan saamiseksi, kun vatvoo ja vehtaa...
 
sivullinen*
Ei ole käynyt esittäytymässä eikä aiokaan, kunhan korjasin vain Rosannan ajatuksen siitä, ettei vahvaa viivaa välttämättä tulekaan. Ei siis millään pahalla..
 
Rosanna
No, erittäin moni on kertonut nettipalstoilla, ettei ovuloinnista huolimatta koskaan saa tasavahvaa viivaa. Jäähän siihen se väli 17 - 24... Ja moni tekijä vaikuttaa mm. se kuinka paljon nauttii nesteitä ennen testiä.

Anyway... jotenkin outo olotila. Tuntuu ihan kuin se ovis ois vasta tulossa (jos sitä nyt siis tapahtuukaan), mutta testeissä samat haaleat viivat ja lämpö kohoamaan päin... huoh!
Pitänee varmistella tänään vielä ettei jää oloa ettei ole tehty kaikkea "voitavaamme". Viimeksi jäi vähän sellainen olo...
 
Siiriz
Joo, en tiedä muista, mutta minua häiritsee välikommentit ihmisiltä, jotka "vapaamatkustavat" keskusteluissa. Eli eivät esittäydy, mutta lukevat muiden tarinat. Tavallisessakin elämässä sellaista pidettäisiin pikkasen outona. Sillehän ei mitään voi, jos ja kun ihmiset näitä keskusteluja lukevat, mutta mielestäni on korrektiä esittäytyä, kun osallistuu keskusteluun.
Ja minä voisin korjata sen verran, että itse en ole koskaan sanut mitään vahvaa viivaa ja raskaaksi on tultu ja lapsikin aikaiseksi saatu. Ei niihin tikkuihin kannata niin satavarmasti luottaa.
 
toinen sivullinen*
Joskus, olen kuullut, ei auta vaikka tekisi kaikkensa, mutta silloinhan ainakin tulee tunne, että on ainakin yritetty, sitten rassaa ne jotka valittavat, että pitäis päästä eroon tuosta möykystä tms. kun tullaan tahtomattaan raskaaksi... Itse olen jo mummoikäinen, enkä voi enä haaveilla, mutta muistan vielä nämäkin ajat, ei siitä vielä niiiin kauaa ole, mutta ei minulle lasta suotu toiveista huolimatta, mutta onneksi on kummilaopsia monikossa kasvamassa. Niin miksi sitten täällä pyörin, no en usienkaan, kunhan joskus käyn lukaisemassa ihmisten tarinoita...............
 
Inkku-64
Nyt täytyy myöntää, että itsekin kyllä aina välillä "vapaamatkustan" eli luen toisten ketjujen juttuja. En kylläkään yleensä kommentoi, mutta kivahan se on, jos on jotain sanottavaa, niin kertoo. Eri juttu on ne arvostelijat, jotka käyvät ilkeään tyyliin kommentoimassa vakikeskustelijoiden juttuja tarkoituksena vain pahoittaa heidän mielensä.

Mä en tosiaan ole koskaan saanut vahvempaa testiviivaa kuin kontrolli, mutta en ole testannutkaan kuin kerran päivässä. Ja se tasavahvuuden tulkitseminen on minusta vaikeaa. Siksi meillä oli ekan raskauden aikaan ovisviikko, jolloin harrastettiin vauvantekoa "urakalla", vaikka kyllä siitä oli spontanius kaukana :) Nyt taas tuntuu siltä, että jos ei urakoi, niin ei tule lastakaan. Mutta katteellan nyt.
 
Siiriz
Se oli jo positivisempi sivullisen kommentti (vai liekö ollut sama sivullinen?). Mukava kuulla sentää jotain keskustelijasta eikä vain jostain heitetty sivuhuomautus tai kommentti. En tiedä, miksi se minua häiritsee, mutta niin vain on. Varsinkin tällaisissa ketjuissa, joissa on samat keskustelijat. Ja pelkästään positiivista on se, että oma ja muiden tarinat voi jakaa ja niitä voi elää ja niistä voi rikastua. Itse olen aivan hämmästynyt omasta myötäelämisestäni ja siitä, miten aitoja toiveita ja tunteita voikaan liittyä jonkun täysin tuntemattoman raskaaksituloon.
 
Siiriz
Niin ja itsekin luen muiden tekstejä osallistumatta sen kummemmin. Mutta vapaamatkustelun voi tehdä kohteliaasti eli ei sitten kommentoi vakikeskustelijoita. Mutta eihän tällaista "sääntöä" ole, minusta se vain olisi kohteliasta.
 
Rosanna
Minäkin lueskelen muiden tekstejä muissa ketjuissa. Joskus saatan kommentoida, jos on jotain mielenkiintoista johon on jotain sanottavaa. Mutta ketään arvostelemaan tai ivaamaan en kyllä menisi.

Kyllähän sitä varmaan "urakoida" pitää tässä iässä varsinkin. Kun sitä aikaa ei ole vuosia käytettävissä, on maksimoitava mahdollisuudet. Mutta se joka toinen päivä kai pitäisi riittää oikeasti, että rajansa kaikella.
 
sivullinen*
Toinen kommentti ei ollut minun ja enhän mä millään pahalla sanonut. En edes tajua miten tulkitsitte sen ivaksi?? Tämähän on kuitenkin vapaa ja avoin keskustelupalsta, jos ei "kestä" asiallisia kommentteja kannattaa perustaa oma suljettu yhteisö.
Tuntuu vain ikävältä, että moni asioista tietämätön lukee näitä teidänkin juttuja ja olettaa, että asiat ovat juuri niin (esim. että ovistestiin ei tarvitse tulla yhtä vahvaa viivaa jne) kuin kirjoitetaan. Ja vaikka ohjeissakin sanotaan, että ovulaation merkki on vähintään tasavahvat viivat. Siksi olisin mieluusti korjannut väärää käsitystä, eikä se mitään arvostelua ollut. Testejä on monenlaisia ja sen tekoon vaikuttaa monet asiat, esim. kuinka laimeaa virtsa on jne. Jos käytetyt testit eivät plussaa näytä vaikka muuten ovulaatiosta on aika varma, niin kannattaa vaihtaa merkkiä. Nykyään myytävät digitaaliset testit ovat esimerkiksi huomattavasti varmempia ja helpompi lukuisia kuin liuskatestit, valitettavasti myös hinnakkaampia. Omakohtaista kokemusta on kahdesta eri merkistä, Mammaksi ja Acon. Mammaksi ei toiminut eli ei näyttänyt vahvaa viivaa kun taas Acon näytti erittäin selkeän plussan. Molemmissa testikierroissa oli ultrat takana jotka kertoivat, että ovulaatio oli molemmissa kierroissa. Minulla siis Acon toimi niin kuin pitikin, Mammaksi ei. Ja tietysti on mahdollista, että ovulaatio tapahtuu, vaikka ei vahvaa viivaa saisikaan, silloin testaus ei vain ole mennyt ehkä ihan nappiin tai testit eivät ole toimineet kyseisellä henkilöllä. Usein kuitenkin ovulaatiotestit ovat varsin luotettavia.
 
siiriz
En minä ainakaan tulkinnut sitä ivaksi. Olen vain sellainen pikkusielu, että minusta on kohteliasta esittäytyä, kun tulee mukaan keskusteluun. Liittyin oikeastaan juuri siksi tähän vähän iäkkäämpien äitien ketjuun, kun ajattelin, että sivuhuomautukset ja kommentit on niissä vähissä ja mukana kohteliaista keskustelijoita. Eli sivullisen kommentti oli ihan ok sinänsä, mutta miksi ei voisi samalla sanoa muutaman sanan myös itsestään. Se vain tuntuu jotenkin hassulta, kun keskustelee ihmisten kanssa ja sitten jostain avaruudesta tai saunanlauteilta tulee huutelua...
Sinänsä en usko, että kukaan asioista tietämätän nyt ihan "uskoo" kaikkea mitä kirjoitetaan. Jokainen meistä on jo sen verran yrittänyt, että ovulaatiotikut lienee kokeiltu ja tuo informaatio testiohjeista sataan kertaan luettu. Minulla Mamma eikä Acon ole kumpikaan näyttänyt vahvaa viivaa ja olen ollut kaksi kertaa jo raskaana. Ja alussa tein testit kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Nykyisin en enää jaksa.
 
Siiriz
Niin ja sivullinen* olet toki tervetullut jatkossakin keskustelemaan. Ainakin sen tiedämme nyt, että olet ahkera tikuttelija ;) Nyt mun pitäs kyl mennä tyhjentään astianpesu- ja pyykkikone ja matkalaukkuja ja ja ja täällä mä vaan istun.
 
sivullinen*
En välttämättä tarkoittanutkaan, että kukaan teistä uskoisi kaiken mitä kirjoitetaan. Teitä(kin) kuitenkin lukee vaikka ketä ja ehkä olet huomannut itsekin kaiken maailman hötkyilijöitä, jos nyt näin rumasti saa sanoa? Pahoittelen, että olen sinusta outo, en esitellyt itseäni, koska en kuulu tähän ketjuun millään tavalla eikä minulla siis ole sen kummempaa sanottavaa, tämän asian lisäksi.
Testeistä puhuttaessa en tarkoittanut että ihminen itse tekisi niitä välttämättä väärin, usein vaan virtsakin voi olla liian laimeaa tms.
Jännä juttu kuitenkin, että Mammaksin testit olivat 25 --> negaa ja Aconin 40 --> plussaa. Kyse ei siis ollut testin herkkyydestä, vaan testin toimimattomuudesta minulla. Ja kuten sanoin, toki ovulaatio voi olla vaikka testiin ei saisi vahvaa plussaa.
Kaikkea hyvää teille kaikille.
 
Inkku-64
Minä taisin enkana viitata ivailuun ja arvosteluun. En kylläkään tarkoittanut nyt sivullisen juttuja sillä, vaan sellaista tapausta, jossa joku tunkeutuu ketjuun tarkoituksena vain piruilla. Tähän ketjuun on tainnut vuosien saatossa yhden kerran joku kirjoittanut näin. Minusta on mukavaa, kun taustailija kommentoiva, kun kerran on oikeasti sanottavaa. Tietysti se, että käyttää nimimerkkiä "sivullinen", kuulostaa vähän onholta. Mutta se, että esitteleekö itsensä jollain toisella nimimerkillä tai ei, ei oikeastaan merkitse paljoakaan. Sitähän voisi kertoa itsestään vaikka mitä juttuja, jos silleen haluaisi. Jossakin oli tutkittu keskusteluketjujen käyttäytymistä ja sanottiin, että usein samat ketjulaiset käyvät kirjoittelmassa eri nimimerkeillä ketjussaan. Näin ilkeilyt voidaan tehdä eri nimimerkillä kuin ystävälliset huomautukset. Nyt en tarkoita missään nimessä, että tässä ketjussa kukaan olisi ilkeillyt.

Minusta olisi kyllä kiva tietää paljonko tätä ketjua taustaillaan, mutta se lienee aika vaikeaa, jollei taustailijat ilmoittaudu.
 
Rosanna
Sivullinen*, ensimmäisessä viestissäsi sanoit:
"Ennen ovulaatiota tulee lh-huippu, jossa arvo nousee varmasti yli tuon 17, joten kyllä testeihin tulee kunnon "plussa" jos ovulaatio on tapahtuakseen."

Ja nyt sanot:
"Ja kuten sanoin, toki ovulaatio voi olla vaikka testiin ei saisi vahvaa plussaa."

Näinhän me tässä koko ajan olemme sanoneetkin, hyvä että lopulta kuitenkin olet samoilla linjoilla kanssamme;)
 

Yhteistyössä