Toinen kommentti ei ollut minun ja enhän mä millään pahalla sanonut. En edes tajua miten tulkitsitte sen ivaksi?? Tämähän on kuitenkin vapaa ja avoin keskustelupalsta, jos ei "kestä" asiallisia kommentteja kannattaa perustaa oma suljettu yhteisö.
Tuntuu vain ikävältä, että moni asioista tietämätön lukee näitä teidänkin juttuja ja olettaa, että asiat ovat juuri niin (esim. että ovistestiin ei tarvitse tulla yhtä vahvaa viivaa jne) kuin kirjoitetaan. Ja vaikka ohjeissakin sanotaan, että ovulaation merkki on vähintään tasavahvat viivat. Siksi olisin mieluusti korjannut väärää käsitystä, eikä se mitään arvostelua ollut. Testejä on monenlaisia ja sen tekoon vaikuttaa monet asiat, esim. kuinka laimeaa virtsa on jne. Jos käytetyt testit eivät plussaa näytä vaikka muuten ovulaatiosta on aika varma, niin kannattaa vaihtaa merkkiä. Nykyään myytävät digitaaliset testit ovat esimerkiksi huomattavasti varmempia ja helpompi lukuisia kuin liuskatestit, valitettavasti myös hinnakkaampia. Omakohtaista kokemusta on kahdesta eri merkistä, Mammaksi ja Acon. Mammaksi ei toiminut eli ei näyttänyt vahvaa viivaa kun taas Acon näytti erittäin selkeän plussan. Molemmissa testikierroissa oli ultrat takana jotka kertoivat, että ovulaatio oli molemmissa kierroissa. Minulla siis Acon toimi niin kuin pitikin, Mammaksi ei. Ja tietysti on mahdollista, että ovulaatio tapahtuu, vaikka ei vahvaa viivaa saisikaan, silloin testaus ei vain ole mennyt ehkä ihan nappiin tai testit eivät ole toimineet kyseisellä henkilöllä. Usein kuitenkin ovulaatiotestit ovat varsin luotettavia.