Aurinkorannnikon parisuhteista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pekka thaimaasta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pekan 16:56 kirjoittama viesti on selva provo.

Ensinnakin kukaan ei kutsu Thaimaata aurinkorannikoksi, aurinkorannikko, Costa del Sol, on Espanjassa. Toisekseen en usko etta kukaan Thaimaalainen valmistaa kolmen ruokalajien illallisia tarjoiluineen, on heille tuntematon kasite, Thaimaassa kaikki ruokalajit tuodaan samanaikaisesti poytaan.

Muuten kylla uskon etta Suomi-Thai avioliitot voivat olla hyvinkin onnistuneita, kansoissa on kuitenkin samoja piirteita. Eika ole todellakaan meilta suomalaisilta naisilta pois jos muutama Pekka valitsee Thaivaimon elamankumppanikseen.

"Ja kyllä, ikävä kyllä vieläkin on olemassa kulttuureita joissa tytöt kasvatetaan huoraamaan ja antamaan tienestit kotiin perheen hyväksi. Mielestäni sivistynyt ihminen ei käytä toisen kurjuutta hyväkseen vain omaa nautintoa silmällä pitäen."

Tarkistin aamulla asian Ilonan tv-liitteestä. Eilen keskiviikkona oli tullut Ylen Teema
kanavalta ohjelma ....teiden kurtisaanit. En enää omista telkkua ja ihmettelen miksi
vielä seuraan tv-tarjontaa. Olen nähnyt kohuelokuvan Slummien miljonääri joten Intia
on takapajula Suomeen verrattuna.

Se on Pekankin hyvä oppia kun tuota ikääkin on jo yli 40 v. Panosuhde on ihan ok ja vakiintunut länsimaista elämänmenoa. Panosuhteen erottaa parisuhteesta se, että ensin mainitussa ei ole yhteistä keskusteltavaa tai yhteistä elämää. Se että maksaa naiselle seksin ohella kokkaamisesta joko kaverien hiluilla tai torilta hankitulla rihkamalla ei ole vielä yhteiselämää, vaan ihmisen ostamista.

Fantasiatarinoidesi pohjalta sinulla ei ole juurikaan saumaa kommentoida parisuhdetta ja siihen liittyvää naisten ja miesten välistä roolijakoa. Mielikuvitukseen perustuvia thaikku-orjia kun ei lasketa. Sun pitää ensin hankkia sellainen parisuhde...

Juuri valmistuneen tutkimuksen mukaan thaikkunaisia pahoinpidellään eniten Suomessa. Turvakodit on niitä täynnä. Miksi niin hyvää naista pitää pahoinpidellä, jos se kerta tekee kaiken mitä käsketään? En ymmärrä.

Tilastojen mukaan avioliitot, jotka on solmittu suomimiesten ja thainaisten välille, päätyvät todennäköisemmin eroon kuin muut. Miksi siitä täydellisestä pitää erota?

Toi ap on sama Lortto-Kari, joka on hiukan siistinyt tyyliään , koska hänen kirjoituksensa poistetaan muuten välittömästi nykyisin. Hänellä on ollut erittäin rasistisia ja sovinistisiä kirjoituksia ja välillä hän kehuu, miten töissä on hauskaa kun joukolla nauretaan tyhmille elleille, jotka uskovat mitä tahansa.

Olen asustellut Aasiassa vahan pidempaan ja on kylla tullut nahtya Pekankin tapaisia kavereita. Tosin eivat laheskaan kaikki ole olleet suomalaisia, vaan mukaan mahtuu miehia lahes kaikista lansimaista. Kyse on siis tietysta miestyypista ja kokemukseni mukaan 95% +40 vuotiaista, eronneista ja joilla yleensa lompakko on kunnossa. Toinen nuoruus meneillaan ja alkoholikin nayttelee merkittavaa osaa elamassa. Tosin tytot jotka kyseiseisten miesten kanssa viettavat aikaa ovat koulunsa tassa asiassa kayneet ja osaavat suhtellisen hyvin laskea, etta elama yhden Pekan kanssa on kuitenkin mukavampi vaihtoehto kuin joka ilta eri Pekan ja tulopuolikin on vahan paremmin balanssissa. Jo tuollainen parikymppinen tytonhupakko on yleensa suhteelisen monissa liemissa keitetty ja vaikka jossain takaraivossa viela onkin ehka kipina ikuisesta rakkaudesta ja omasta prinssista. Elama on kuitenkin opettanut, etta pari pyy pivossa kuin kymmen oksalla.

Olen muuten naimisissa aasialaisen naisen kanssa ja liitollamme on ikaa jo yli kymmenen vuotta ja tuota ikaeroakin on kymmenisen vuotta. Vaimoni ei ole Thai, enka tunne kovin hyvin thai-kulttuuria. Kulttuuri on kuitenkin kasittaakseni melkolailla samanlainen yleisesti kaakkoisaasiassa. Uskonto lienee suurin varioiva tekija.

Meilla tuo parisuhde on kylla melko erillainen kuin Pekan ja Satin, mutta joitain yhtalaisyyksiakin loytyy. Yleensa ottaen aasialaisille koti ja perhe ovat elaman keskipiste. Ei ihan voi yleistaa kun Aasialaisia taitaa olla paalle kolmisen miljardia ja sekaan mahtuu satoja kulttuureita, mutta noin omaan kokemukseeni perustuen heille koti ja perhe merkitsevat enemman kuin suomalaisille. Tuo taas johtuu siita, etta suurimassa osassa aasian maita ei ole vakavaraista yhteiskuntaa, sosiaaliturvaa, paivahoitoa tai edes tyota kaikille halukkaille. Perhekeskeisyys on siis keino selviytya, eli perheen ja suvun sisalla autetaan jos joku on pulassa, perhe on siis yhta kuin sosiaaliturva. Tuo perhekeskeisyys on siis verissa, kotoa opittu ja tuosta johtunee se etta koti pitaa olla aina puhdas ja rahaa kotiin tuovaa miesta passataan.

Taalla on myos kovin yleista pitaa kodinhoitajaa ja varakkaamissa perheissa sellainen poikeksetta onkin, niin myos meilla. Eli kodinhoitaja siivoaa, pesee pyykit, silittaa, katsoo lasten peraan, laittaa ruokaa ja pitaa seuraa. Nain seka rouvalla, etta herralla on energiaa ja aikaa keskittya parisuhteeseen. Meilla vaimo kylla laittaa ruokaa usein, koska han pitaa ruuanlaitosta. Vaimoni myos passaa ja etenkin jos on vieraita kylassa, niin minulla ei kylla ole asiaa keittioon. Olen tuon ihan kantapaan kautta oppinut. Jos isanta alkaa vieraita passailemaan, se koetaan jotenkin ehka noloksi ja rouva ikaan kuin menettaa kasvonsa ja siita saapi sitten herra kuulla kun vieraat ovat poistuneet. Kotona kylla autan ja passaan vaimoa aina tilaisuuden tullen.

Se miksi usein nama lansimaalainen-aasialainen parit osuvat kaavaan mies 40 - Nainen +20 johtuu yksinkertaisesti siita, etta nuoria lansimaalaisia ei juurikaan laheteta ulkomaille tyonantajan toimesta ja yksintulijat on pieni vahemmisto. Toisaalta myos ne harvat nuoret miehet jotka naille nurkille ovat eksyneet, nauttivat sinkkuelamasta taysin laidoin. Eli jos Pekalle loytyy Thaimaasta natti tytto, niin nuoremalle ja komealle suomiuroolle niita on sitten sata tyrkylla. Edella mainitusta on kokemusta jonkin verran menneilta vuosilta ja oikeasti paikallisten tyttojen touhut menivat joskus ihan ongelmaksi ja rasittavuuden rajoille. Lansimiesten suosio tietyissa maissa perustuu siihen, etta yleensa huonostikin kohteleva pitkanena on parempi vaihtoehto kuin paikallinen mies. Toisaalta aasiassa vapaiden lansimiesten ja paikallisten naisten suhdeluku on jotain 1:1000000 tai enemman, joten kysynta ylittaa tarjonnan ja kilpailu on kovaa. Jopa niin kovaa etta jo varatuille ja ns. Hyvassa maineessa oleville miehille kylla viritellaan monenmoista houkutusta.

Minusta kuitenkin kuitenkin on yhdentekevaa mista kulttuurista parisuhteen osapuolet ovat. Sen verran on elama opettanut, etta molemmin puoleinen kunnioitus, yhteen hiileen puhaltaminen, saman suuntainen ajatus maailma, rehellisyys ja aktiivinen seksielama ovat kestavan suhteen kulmakivia. Noilla evailla paasee aika pitkalle ihan missa pain maailmaa.

"Ei ihan voi yleistaa kun Aasialaisia taitaa olla paalle kolmisen miljardia ja sekaan mahtuu satoja kulttuureita, mutta noin omaan kokemukseeni perustuen heille koti ja perhe merkitsevat enemman kuin suomalaisille."

Viittaan aina kommenteissani vasta lukemiini ajatuksiin. Olen kai henkisesti niin köyhä, että tukeudun viisaampien kirjoituksiin. Omilla ajatuksilla ei ole niin suurta painoarvoa. Sattumalta selailin eilen kesäkuun Seuraa. Siellä oli juttu suomalaisesta Sinikasta, joka on muuttanut iranilaisen miehen perässä Iraniin. Perheellä on neljä lasta. Vaimo on erittäin onnellinen parisuhteessaan ja jutun perusteella mies arvostaa ja kunnioittaa naistaan äärimmäisyyksiin. Itamainen mattokauppias kai on luonnostaan satujen prinssi. Ties vaikka lentää matollaan kuin Tuhat ja yksi yötä saduissa.

Suomalaiset arvot ihmetyttävät vieläkin allekirjoittanutta vaikka ei minua yleensä enää mikään ihmetytä. Iltapäivälehdet niin kertovat kenellä on ökyin omakotitalo.
Eikö tuo kuvasta suomalaista mentaliteettiä. Talo ja tavara on onnen mitta.
Jos menisin lehtiin kehumaan onnen antimia niin minut nokittaisiin eläviltä.
Ensin pitää olla kulissit kunnossa ja sitten saa olla virallisesti onnellinen.

Tämä maa on on omituinen kansa. Ehkä kannattaisi syödä enemmän suklaata.
Kuulin aamulla unenpöpperössä uutisen ruotsalaisesta tutkimuksesta. Suklaa ehkäisee sydänvaivoja. Kohta taidan tarttua aamulla alepasta ostamaani suklaapatukkaan.
Sehän auttaa myös tunnepuolen asioihin.

Mukava lukea järkevien suomalaisten (siis niiden peruskunnollisten jollainen minunkin olisi kuulema pitänyt itselleni hommata) ajatuksia maailmalta.
Aasia on valtavan iso alue. Eniten olen aina kiinnostunut Japanin kulttuurista.
Haaveissa on vielä joskus lentää haikusaarille. Kirjoitustyylini on kuulema haikurunollista. Ties vaikka olen elänyt edellisessä elämässäni tuossa maassa.
Olen aikoinaan tutustunut ikäiseeni japanilaiseen naiseen. Hänellä on japanilainen talo Suomessa. Hän puhuu sujuvasti suomea.

Avioeron jälkeen tutustui mitä ihmeellisimpiin ihmisiin. Elleissäkin olen tutustunut mielenkiintoisiin ihmisiin. Kyllä kivet toisiaan höyläävät. Vaikka ap. on kirjoittanut provosoivan tekstin niin kyllä hän varmasti on kiitollinen rakentavasta palautteesta.

Nuoren naisen ja puolta vanhemman miehen suhde on Euroopassa yleinen.
Mutta en viitsi jatkaa tästä aiheesta enempää. Toivon kuitenkin että omat lapset etsivät itselleen ikäistään seuraa. Rikkaan miehen kelkkaan meneminen on liian helppo nakki. Sellainen elämä veltostuttaa. Ainakin minulle se olisi ollut kaikista huonoin vaihtoehto. Kyllä minä olen tähän asti pysynyt dallaspullan syrjässä vaikka rahasta on aina ollut tiukkaa.

Hyi helvetti! En kyllä parikymppisenä koskaan haluaisi liikuttaa yli nelikymppistä vanhaa ukkoa, yök! Mutta ei kait niillä thainaisilla ole paljon vaihtoehtoja, jos aikoo elättää perheensä. Pakko alistua jonkun läskimahaisen vanhan ukon palvelijaksi. Mutta siellä se kulttuuri on tietysti erilaista kuin täällä Suomessa. Se homma otetaan työnä - rakastamisesta siinä ei ole kysymys.

Yhteistyössä