aurikorasvaa taaperolle!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiskä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äiskä

Jäsen
21.03.2004
712
0
16
Saako laittaa aurinkorasvaa vuoden ikäselle kasvoihin??Onko kellään tietoa mitä neuvolan tätit on asiasta mieltä? Kesää kohti ollaan menossa ja vaatteet vähenee...eipä ton ikästä voi oikein varjossakaan pitää ja ei viittis helteellä kovin vaatteitakaan "paksusti" laittaa"!!!! B)

Mä en ainakaan viime kesänä laittanu 8/04 syntyneelle pojalle aurinkorasvaa. Pojalla oli päässä lierihattu varjostamassa kasvoja ja suojaamassa korvia ja vaateina oli aika usein pitkähihanen boby ja ohuet housut. Helteillä pojalla oli shortsiasu tai pelkkä body ja lakki, mutta en pitäny poikaa koskaa pitkää aikaa auringossa, aina koitettiin hakea varjoinen paikka jossa olla ja leikkiä. Eikä poika palanu koko kesänä, vaikka lämpöä riitti.

Kysyin samaa apteekissa viime kesänä. Paras suoja lapselle on vaatteet. Aurinkorasvaa ei siis ensisijaisesti suositella, vaan oikeanlaista pukeutumista. Varjostava hattu ja ohuet pitkähihaiset/lahkeiset vaatteet

Mä ostin viimekesänä alle vuoden vanhalle apteekista aurinkorasvaa, ajattelin että palanut iho on kuitenkin pahempi asia kun rasva. Apteekissa suositeltiin semmosta rasvaa, joka heijastaa aurinngon säteet pois, ei siis perinteistä kemikaalirasvaa.

Juu, mutta entäs rasva ylipäänsä? Mitä rasvaa kannattais taaperolle käyttää? Meille lääkäri "määräsi" kesäksi aurinkorasvaa ellei käytä pitkiä hihoja. Ja ois se kiva, jos ei koko kesää tarttis pitkähihasessa kulkea.

Me käytettiin muutaman kerran viime kesänä Eucerin merkkistä aurinkovoidetta. Pääasiassa kesällä suojana vaatteet ja varjo, mutta meren/järven rannalla ja oikein kuumilla helteillä rasva. Lapsen iho on herkkä ja palaminen on aina suurenpi haitta kuin rasva.

(Eucerin voidetta voi ohjeen ja apteekin mukaan laittaa yli 6kk ikäiselle. Siinä on fysikaalinen suoja.)<br><br>

itse en ole käyttänyt alle 2 vuotiaalle koska oli muistikuva ettei alle 2v pitäis laittaa...mutta tätä aihetta on joskus kyselty aiemminkin ja keskusteluista jäi mielikuva että jotain lasten rasvaa ois jo ihan pienillekin, en sit tiedä varmaksi sanoa, kai se apteekista selviäis

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2006 klo 00:08 rentunruusu harmaana kirjoitti:
itse en ole käyttänyt alle 2 vuotiaalle koska oli muistikuva ettei alle 2v pitäis laittaa...mutta tätä aihetta on joskus kyselty aiemminkin ja keskusteluista jäi mielikuva että jotain lasten rasvaa ois jo ihan pienillekin, en sit tiedä varmaksi sanoa, kai se apteekista selviäis

Kyllä apteekissa on niitä vauvoille tarkoitettuja esiom. Louis Widmerillä on. Eivät siis imeydy verenkiertoon!

Yhteistyössä