Kestääkö sulla siis auravaihekin 2-5 päivää??
Mulla kohtaus alkaa puutumisella ja kirkkaat valot häiritsee, himmeätkin valot alkavat näyttää äärimmäisen kirkkailta, sitten vasen silmä alkaa tykyttää, ja tulee auraoireet. Auraoireen siirtyminen näkökentän ulkopuolelle kestää noin 30 minuuttia jonka jälkeen vasen puoli päästä alkaa kiristää ja tykyttää. Muutaman tunnin päästä saa nukuttua, ja aamulla on jäljellä kipu, joka tuntuu kun esim. yskii.
Näin kävi siis sunnuntaina n. klo 21 alkaen, ja sama homma alusta eilen n. klo 22 alkaen. Koen siis että nämä olivat kaksi erillistä kohtausta. Toki voin tätä kysyä myös neurologilta kun sellaisen luokse olen nyt menossa.
Pystytkö sinä kohtauksesta huolimatta katselemaan myös tietokoneen näyttöä?
Koska itse en pysty edes avaamaan silmiäni kohtauksen aikana. Millä raskausviikolla olet? Onko migreenisi pahentunut raskauden aikana, vai onko sinulla kohtauksia yhtä tiheään muulloinkin?
Anteeksi nyt tämä kysymysten määrä, mutta aihe kiinnostaa nyt kovasti, kun itse elää kohtauksien kanssa.
Mulla on muuten nyt tosi usein myös elohiiri silmässä, en tiedä, että liittyykö migreeniin, mutta jotenkin on sellainen olo, että liittyy.
No, neurologi varmaan osaa kertoa paremmin.
Johanna
P.s. ja ne kohtaukset oli siis sunnuntaina ja maanantaina, eikä "maanantaina ja eilen", niinkuin tuohon edelliseen kirjoitin...