Onko tuo "montako poroa teillä on?" sama juttu kuin kysyisi että "paljonko teillä on rahaa?"Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:joo ja en kerroAlkuperäinen kirjoittaja joku:ootteko poron kasvattajia? montyako poroo teillä on?
Onko tuo "montako poroa teillä on?" sama juttu kuin kysyisi että "paljonko teillä on rahaa?"Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:joo ja en kerroAlkuperäinen kirjoittaja joku:ootteko poron kasvattajia? montyako poroo teillä on?
ei häiritse. Asutaan ihan keskellä kylää joten tuossa menee autoja kyllä vähänväliä ja ihmisiä näkee sen mitä tarttee.Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:Hiljaisuus ei varmastikaan häiritse kun sielä asut?
on se jotakuinkin, ainakin niille jotka jotain poronhoidosta ja porojen kasvattamisesta ymmärtävät. Sinulle tuskin sanoo mitään jos meillä ois vaikka 150 tai 450 poroa.Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:Onko tuo "montako poroa teillä on?" sama juttu kuin kysyisi että "paljonko teillä on rahaa?"Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:joo ja en kerroAlkuperäinen kirjoittaja joku:ootteko poron kasvattajia? montyako poroo teillä on?
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:Onko tuo "montako poroa teillä on?" sama juttu kuin kysyisi että "paljonko teillä on rahaa?"Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:joo ja en kerroAlkuperäinen kirjoittaja joku:ootteko poron kasvattajia? montyako poroo teillä on?
en oikeastaan kumpaakaan. Varsinaista turunmurretta en ole koskaan puhunut, eikä täälläkään ole niin erityisen tarttuva murre. Mie ja sie on käytössä kylläAlkuperäinen kirjoittaja evakkosiili:Puhutko jo sujuvasti murretta, vai vieläkö puheessa kuuluu etelä?
en tunne, mutta on se miehelle sukua (pikkuserkku)Alkuperäinen kirjoittaja pajunkisu:Tunnetko Tuksun miehen, sen Arton?
en osaa. Kun ei täällä kukaan puhu hoon päälleAlkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:No katothampa tulleeko se hoo oikehan paikhan Alappa kirjottamhan murtheela
Eikö sillä laialla puhuta ollenkhan??Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:en osaa. Kun ei täällä kukaan puhu hoon päälleAlkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:No katothampa tulleeko se hoo oikehan paikhan Alappa kirjottamhan murtheela
hahaa ,ei ne utsjoella h jokapaikhan laita. saamea kun paikalliset puhuu niin suomea vähän kuin ulkolaiset. sen mitä minä muistan . mutta minä kyllä h laitoin kun olen etelämpää lapista. ( n.400km.)Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:No katothampa tulleeko se hoo oikehan paikhan Alappa kirjottamhan murtheela
ei täällä, ihan jonkun harvan ihmisen olen joskus kuullut puhuvan.Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Eikö sillä laialla puhuta ollenkhan??Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:en osaa. Kun ei täällä kukaan puhu hoon päälleAlkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:No katothampa tulleeko se hoo oikehan paikhan Alappa kirjottamhan murtheela
Käsivarresta kotoisin =)Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:ei täällä, ihan jonkun harvan ihmisen olen joskus kuullut puhuvan.Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Eikö sillä laialla puhuta ollenkhan??Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:en osaa. Kun ei täällä kukaan puhu hoon päälleAlkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:No katothampa tulleeko se hoo oikehan paikhan Alappa kirjottamhan murtheela
saamea käyttävät paikalliset paljon ja ne jotka puhuvat suomea, ei puhu hoon päälle.
mies sano että se on enemmän tuolla Kittilässä ja Torniojokilaaksossa tuollainen murre...
70km suuntaansa. Mutta teen puolikasta joten ajoa ei tuu niin paljon. Ja ilta-aamuvuoron yhdistelmässä nukun usein työpaikalla.Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:Muistan että oot kertonut käyväsi Norjassa töissä, niin onko sulla kuinka pitkä työmatka?
ai sinä? vai mies?Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Käsivarresta kotoisin =)Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:ei täällä, ihan jonkun harvan ihmisen olen joskus kuullut puhuvan.Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Eikö sillä laialla puhuta ollenkhan??Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:en osaa. Kun ei täällä kukaan puhu hoon päälleAlkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:No katothampa tulleeko se hoo oikehan paikhan Alappa kirjottamhan murtheela
saamea käyttävät paikalliset paljon ja ne jotka puhuvat suomea, ei puhu hoon päälle.
mies sano että se on enemmän tuolla Kittilässä ja Torniojokilaaksossa tuollainen murre...
ei olla vielä. just tänään viimeksi kattelin sitä tuossa ja mietin että niinkö taas ollaan viime minuutilla sitä palauttamassaAlkuperäinen kirjoittaja joku:ootteko muistanu laitaa jo porotukihakemukset? meillä mies täytteli eilen niitä.
ÄLÄPÄ HÖPÖTÄ EKKÖ KOILLISLAPISSA JA SODANKYLÄSSÄ OLE KÄYNYT. SIELLÄ ON H JOKA PAIKHAN JA LÄNSI LAPISSA VÄHÄ ERIHIN PAIKHAN.Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:ei täällä, ihan jonkun harvan ihmisen olen joskus kuullut puhuvan.Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Eikö sillä laialla puhuta ollenkhan??Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:en osaa. Kun ei täällä kukaan puhu hoon päälleAlkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:No katothampa tulleeko se hoo oikehan paikhan Alappa kirjottamhan murtheela
justa falAlkuperäinen kirjoittaja joku:niin että
Bures boahtin Ohcejohkii
Siis minä olen, en ole koskaan silti siellä käynytkään, aina on lähdetty etelään päin, ei itään =)Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:ai sinä? vai mies?
mies on ihan syntyjään täältä.
Mikä on porotukihakemus? :saint:Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:ei olla vielä. just tänään viimeksi kattelin sitä tuossa ja mietin että niinkö taas ollaan viime minuutilla sitä palauttamassaAlkuperäinen kirjoittaja joku:ootteko muistanu laitaa jo porotukihakemukset? meillä mies täytteli eilen niitä.
no lähinnä ajetaan tuhatta ja sataa ohi. Sodankylästä siis.Alkuperäinen kirjoittaja KULKIJA:ÄLÄPÄ HÖPÖTÄ EKKÖ KOILLISLAPISSA JA SODANKYLÄSSÄ OLE KÄYNYT. SIELLÄ ON H JOKA PAIKHAN JA LÄNSI LAPISSA VÄHÄ ERIHIN PAIKHAN.Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:ei täällä, ihan jonkun harvan ihmisen olen joskus kuullut puhuvan.Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:Eikö sillä laialla puhuta ollenkhan??Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:en osaa. Kun ei täällä kukaan puhu hoon päälleAlkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:No katothampa tulleeko se hoo oikehan paikhan Alappa kirjottamhan murtheela