Asun lähes pohjoisimmassa paikassa Suomea, kysy mitä haluat

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
amoc ja aziz :D

nuoria poikia jotka tekee onko se ny sitte hiphoppia vai rappia vai mitä.

tänään ja huomenna on Ijahis Idja- konsertti Inarissa, alkuperäiskansojen musiikkitapahtuma.

www.ijahisidja.fi
Kiitos!!! :flower:

 
nord
Miksi pohjoiseen tuleminen on niin monelle akunlatausta, mutta siellä vakituisesti asuville ahdistavaa, ahdasmielistä, näköalatonta olemista :) Ei oikeasti pahalla, asun täällä ihan kulmilla :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Onko siellä teidän lähistöllä vaellusreitteja? =)
on, tuosta kun painelee ylös tunturiin :D

mutta on tässä ihan siis oikeitakin reittejä, pari kesää sitten käytiin kaverin kanssa 25km reitti, yövyttiin yksi yö autiotuvalla tunturijärven rannalla.

Utsjoki-Kevon toiselle päätepisteelle on joku 30km matkaa.
 
ex-ivalolainen
Mä olen vieraillut siellä aivan pohjoisessa useammankin kerran, tosin olen itsekin kotoisin Ivalosta. Nostan hattua sinulle että jaksat asua siellä. Itse en pystyisi asumaan enää edes Ivalossa, vaikka siinä onkin kaikki perustarpeet lähellä. Olen sen verran pinnallinen etten jaksaisi ajaa Rovaniemelle shoppailemaan, vaan tykkään että alle vartissa pääsee ns. isoihin kauppoihin. :D
Toki synnytysasia on toinen, miksi en halua asua siellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Mikä oli kesän ylin lämpötila?
ööh kai se liki kolmekymmentä oli parhaina hellepäivinä. en niin seuraillut noita lämpötiloja :)
Mitä, sä asut kuitenkin jossain Hangossa! Pohjoinen..my ass :xmas: :D
no en :D

mutta sanotaan että ei noita lämpimiä päiviä montaa ole tänä kesänä ollut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Onko siellä teidän lähistöllä vaellusreitteja? =)
on, tuosta kun painelee ylös tunturiin :D

mutta on tässä ihan siis oikeitakin reittejä, pari kesää sitten käytiin kaverin kanssa 25km reitti, yövyttiin yksi yö autiotuvalla tunturijärven rannalla.

Utsjoki-Kevon toiselle päätepisteelle on joku 30km matkaa.
Se Kevon reitti on tullut jo käytyä... :p silloin Kevo tulvi, ja me oltiin viimeinen porukka, joka ehti reitille ennen kuin se suljettiin hengenvaarallisena :LOL: Olipahan aika extreme-kokemus. :eek: Tyyliin että miksi tää joenylitys on näin hankala, ihanko totta tässä kuuluu olla niin paljon vettä ettei jalat ota pohjaan. :D

Ensi syksynä mieli palais taas vaeltamaan, pitäis vaan keksiä että mihin.:)
 
KULKIJA..
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Sairaalaan 460km, oho. Onko kuinka monesti ja kiireellisesti ollut sinne asiaa?
AP.....
eIKÖS ENÄÄN NORJAN PUOLELLE PÄÄSE SAIRAALAAN JOS KIIRE TULEE? JA ONHAN IVALOSSAKI SAIRAALA. ETTEI ROI.HIN. 460 KM MENNÄ. ELI OLET UTSJOEN KESKUSTASSA. MÄ OLIN JOKUS NUORGAMISSA ELI POHJOISEMPANA. JA HAMMASLÄÄKÄRISSÄ KÄVIN NORJANPUOLELLA. MUUTIN ENNEN SYNNYTYSTÄ ROVANIEMELLE.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ex-ivalolainen:
Mä olen vieraillut siellä aivan pohjoisessa useammankin kerran, tosin olen itsekin kotoisin Ivalosta. Nostan hattua sinulle että jaksat asua siellä. Itse en pystyisi asumaan enää edes Ivalossa, vaikka siinä onkin kaikki perustarpeet lähellä. Olen sen verran pinnallinen etten jaksaisi ajaa Rovaniemelle shoppailemaan, vaan tykkään että alle vartissa pääsee ns. isoihin kauppoihin. :D
Toki synnytysasia on toinen, miksi en halua asua siellä.
no mä en oo shoppalija enkä bilettäjä. Jos tarvii ni käydään Rovaniemellä mutta eipä sitä tarvetta usein ole. Joskus tuntuu kieltämättä tyhmältä ajaa jonku pikkujutun takia 1000km.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KULKIJA..:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Sairaalaan 460km, oho. Onko kuinka monesti ja kiireellisesti ollut sinne asiaa?
AP.....
eIKÖS ENÄÄN NORJAN PUOLELLE PÄÄSE SAIRAALAAN JOS KIIRE TULEE? JA ONHAN IVALOSSAKI SAIRAALA. ETTEI ROI.HIN. 460 KM MENNÄ. ELI OLET UTSJOEN KESKUSTASSA. MÄ OLIN JOKUS NUORGAMISSA ELI POHJOISEMPANA. JA HAMMASLÄÄKÄRISSÄ KÄVIN NORJANPUOLELLA. MUUTIN ENNEN SYNNYTYSTÄ ROVANIEMELLE.
pääsee. mutten mene :) vaikka oon itekin Norjassa töissä ni synnyttää haluan suomeksi ja muutenkin, jos tulee komplikaatioita ja muita ni en halua tulla lennätetyksi ympäri pohjois-Norjaa...

Ivalossa ei ole sairaalaa. Terveyskeskus siellä on. Ei aktiivista synnytystoimintaa enää.
 
nord
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Alkuperäinen kirjoittaja nord:
Miksi pohjoiseen tuleminen on niin monelle akunlatausta, mutta siellä vakituisesti asuville ahdistavaa, ahdasmielistä, näköalatonta olemista :) Ei oikeasti pahalla, asun täällä ihan kulmilla :)
en tiiä. Mua ei ahdista :)
Miks ei?! Eiks sulla oo ikinä ikävä ystäviä tai sukua etelässä? Eiks sua häitsää se, että täällä ei saa olla muuta kuin valkoinen tapauskovainen heteroseksuaali? Etsä kaipaa kulttuurijuttuja!?!? Mulla on nyt kriisi täällä olemisen kanssa... :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Onko siellä teidän lähistöllä vaellusreitteja? =)
on, tuosta kun painelee ylös tunturiin :D

mutta on tässä ihan siis oikeitakin reittejä, pari kesää sitten käytiin kaverin kanssa 25km reitti, yövyttiin yksi yö autiotuvalla tunturijärven rannalla.

Utsjoki-Kevon toiselle päätepisteelle on joku 30km matkaa.
Se Kevon reitti on tullut jo käytyä... :p silloin Kevo tulvi, ja me oltiin viimeinen porukka, joka ehti reitille ennen kuin se suljettiin hengenvaarallisena :LOL: Olipahan aika extreme-kokemus. :eek: Tyyliin että miksi tää joenylitys on näin hankala, ihanko totta tässä kuuluu olla niin paljon vettä ettei jalat ota pohjaan. :D

Ensi syksynä mieli palais taas vaeltamaan, pitäis vaan keksiä että mihin.:)
UKK? Kiilopään reitit?
 
Alkuperäinen kirjoittaja nord:
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Alkuperäinen kirjoittaja nord:
Miksi pohjoiseen tuleminen on niin monelle akunlatausta, mutta siellä vakituisesti asuville ahdistavaa, ahdasmielistä, näköalatonta olemista :) Ei oikeasti pahalla, asun täällä ihan kulmilla :)
en tiiä. Mua ei ahdista :)
Miks ei?! Eiks sulla oo ikinä ikävä ystäviä tai sukua etelässä? Eiks sua häitsää se, että täällä ei saa olla muuta kuin valkoinen tapauskovainen heteroseksuaali? Etsä kaipaa kulttuurijuttuja!?!? Mulla on nyt kriisi täällä olemisen kanssa... :)
Tulee. Mutta täältä pääsee käymään etelässä ihan sitä samaa tietä mitä tänne on tultukin :)

mä en oo tapauskovainen enkä kyllä ehkä täysin heteroseksuaalikaan, mutta ei mulla oo ollu ongelmia :D

kulttuurijuttuja? museota? taidetta? en. Ja onhan tossa toi kino kerran kuussa vai miten se nyt on :D

Ainoa mitä kaipaan on kauppa, joka on auki pidempään ja josta saa sitä mitä haluaa :D
 

Yhteistyössä