Asun lähes pohjoisimmassa paikassa Suomea, kysy mitä haluat

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja KULKIJA..:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Sairaalaan 460km, oho. Onko kuinka monesti ja kiireellisesti ollut sinne asiaa?
AP.....
eIKÖS ENÄÄN NORJAN PUOLELLE PÄÄSE SAIRAALAAN JOS KIIRE TULEE? JA ONHAN IVALOSSAKI SAIRAALA. ETTEI ROI.HIN. 460 KM MENNÄ. ELI OLET UTSJOEN KESKUSTASSA. MÄ OLIN JOKUS NUORGAMISSA ELI POHJOISEMPANA. JA HAMMASLÄÄKÄRISSÄ KÄVIN NORJANPUOLELLA. MUUTIN ENNEN SYNNYTYSTÄ ROVANIEMELLE.
Aslak lentää äkkiä Rovaniemelle sairaalaan. Aika paljon se näkyy tuovan potilaita sairaalan kentälle. Hätätilanteessa pääsee siis helikopterilla sairaalaan.
 
evakkosiili
Miten sinut on otettu vastaan? Ite pienessä pohjosen kunnassa kasvaneena muistelen, että uusia tulokkaita ei oikein pietty ensin minään. Lopulta ne sopeutu, jos sopeutu. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja KULKIJA..:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Sairaalaan 460km, oho. Onko kuinka monesti ja kiireellisesti ollut sinne asiaa?
AP.....
eIKÖS ENÄÄN NORJAN PUOLELLE PÄÄSE SAIRAALAAN JOS KIIRE TULEE? JA ONHAN IVALOSSAKI SAIRAALA. ETTEI ROI.HIN. 460 KM MENNÄ. ELI OLET UTSJOEN KESKUSTASSA. MÄ OLIN JOKUS NUORGAMISSA ELI POHJOISEMPANA. JA HAMMASLÄÄKÄRISSÄ KÄVIN NORJANPUOLELLA. MUUTIN ENNEN SYNNYTYSTÄ ROVANIEMELLE.
Aslak lentää äkkiä Rovaniemelle sairaalaan. Aika paljon se näkyy tuovan potilaita sairaalan kentälle. Hätätilanteessa pääsee siis helikopterilla sairaalaan.
Ei oo Aslakkia näkyny täällä. Viiden vuoden aikana tiedän varmasti neljä, ehkä viisi potilasta jotka ois haettu täältä helikopterilla.

kyllä täältä pääasiassa ambulanssilla viedään, sillä ruhtinaallisella yhdellä :) Eli sitäkin saa joskus odotella...

just katsottiin niin Aslak lentää n. 4h ilman tankkausta, normaaliolosuhteissa. Se tarkottaa sitä että se tuskin pääsee Sodankylä-Utsjoki-Rovaniemi-Sodankylä reittiä ilman välitankkauksia. Siinä lienee syy miksi sitä niin harvoin täällä näkee... Useimmiten se menee niin että ambulanssi vie täältä Ivaloon ja siitä ottaa helikopteri kyytiin.
 
vieras
off topic, mutta minun sukulaiset asuu n. 450 km päässä Itä Suomessa ja harmittaa, kun siellä ei voi noin vain piipahtaa... mutta teillä on SAIRAALA 460 km:n päässä. Mun ja sukulaisten välillä on _aika_monta_ sairaalaa :O
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja KULKIJA..:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Sairaalaan 460km, oho. Onko kuinka monesti ja kiireellisesti ollut sinne asiaa?
AP.....
eIKÖS ENÄÄN NORJAN PUOLELLE PÄÄSE SAIRAALAAN JOS KIIRE TULEE? JA ONHAN IVALOSSAKI SAIRAALA. ETTEI ROI.HIN. 460 KM MENNÄ. ELI OLET UTSJOEN KESKUSTASSA. MÄ OLIN JOKUS NUORGAMISSA ELI POHJOISEMPANA. JA HAMMASLÄÄKÄRISSÄ KÄVIN NORJANPUOLELLA. MUUTIN ENNEN SYNNYTYSTÄ ROVANIEMELLE.
Aslak lentää äkkiä Rovaniemelle sairaalaan. Aika paljon se näkyy tuovan potilaita sairaalan kentälle. Hätätilanteessa pääsee siis helikopterilla sairaalaan.
Ei oo Aslakkia näkyny täällä. Viiden vuoden aikana tiedän varmasti neljä, ehkä viisi potilasta jotka ois haettu täältä helikopterilla.

kyllä täältä pääasiassa ambulanssilla viedään, sillä ruhtinaallisella yhdellä :) Eli sitäkin saa joskus odotella...
Eikun olen LKS:ssa töissä ja Aslak lentää sinne paljon. Ambulanssilla ehtii hyvin, jos tilanne ei ole kovin hurja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Kerro mulle solisteja/yhtyeitä, jotka ovat levyttäneet saamelaista musiikkia. Angelin tytöt, Mari Boine Persen, Adjagas, Ann-Mari Andersen ja Ulla Pirttijärvi ovat tuttuja. Muita?
amoc ja aziz :D

nuoria poikia jotka tekee onko se ny sitte hiphoppia vai rappia vai mitä.

tänään ja huomenna on Ijahis Idja- konsertti Inarissa, alkuperäiskansojen musiikkitapahtuma.

www.ijahisidja.fi
vielä ois

Maaren Aikio ja Jonne Järvelä / Shamaani Duo
Tiina Sanila
Intrigue (norjalainen)
Somby
Mollet
The Black Sheeps (teinibändi, vissiin jo hajosi)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
off topic, mutta minun sukulaiset asuu n. 450 km päässä Itä Suomessa ja harmittaa, kun siellä ei voi noin vain piipahtaa... mutta teillä on SAIRAALA 460 km:n päässä. Mun ja sukulaisten välillä on _aika_monta_ sairaalaa :O
jaa miksei voi? eihän se oo ku hypätä autoon ja lähteä käymään :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja KULKIJA..:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Sairaalaan 460km, oho. Onko kuinka monesti ja kiireellisesti ollut sinne asiaa?
AP.....
eIKÖS ENÄÄN NORJAN PUOLELLE PÄÄSE SAIRAALAAN JOS KIIRE TULEE? JA ONHAN IVALOSSAKI SAIRAALA. ETTEI ROI.HIN. 460 KM MENNÄ. ELI OLET UTSJOEN KESKUSTASSA. MÄ OLIN JOKUS NUORGAMISSA ELI POHJOISEMPANA. JA HAMMASLÄÄKÄRISSÄ KÄVIN NORJANPUOLELLA. MUUTIN ENNEN SYNNYTYSTÄ ROVANIEMELLE.
Aslak lentää äkkiä Rovaniemelle sairaalaan. Aika paljon se näkyy tuovan potilaita sairaalan kentälle. Hätätilanteessa pääsee siis helikopterilla sairaalaan.
Ei oo Aslakkia näkyny täällä. Viiden vuoden aikana tiedän varmasti neljä, ehkä viisi potilasta jotka ois haettu täältä helikopterilla.

kyllä täältä pääasiassa ambulanssilla viedään, sillä ruhtinaallisella yhdellä :) Eli sitäkin saa joskus odotella...
Eikun olen LKS:ssa töissä ja Aslak lentää sinne paljon. Ambulanssilla ehtii hyvin, jos tilanne ei ole kovin hurja.
ai utsjoelle? no en tiiä minne menee mutta ei sitä tässä kylällä paljoa näy... asutaan melkein kentän vieressä. Mutta enhän mäkään toki koko aikaa kotona päivystä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja evakkosiili:
Miten sinut on otettu vastaan? Ite pienessä pohjosen kunnassa kasvaneena muistelen, että uusia tulokkaita ei oikein pietty ensin minään. Lopulta ne sopeutu, jos sopeutu. :D
no en mä tiiä. Mä oon sopeutunut hyvin. Omasta mielestäni. Enhän mä tiedä mitä ihmiset puhuu selän takana :)
 

Yhteistyössä