Asun italiassa, Miksi se ärsyttää ihmisiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Fiona"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

"Fiona"

Vieras
Asun Italiassa ja joka kerta kun tulen Suomeen, ihmiset nälvivät ja arvostelevat. Miksi se häiritsee suomalaisia?! onko se isänmaallisuutta, rasismia, kateutta? En mä tajua!!!!!!!

Ketkä nälvii ja arvostelee? Ystävät, sukulaiset?

Minä olen asunut myös ulkomailla, mutta en ole koskaan törmännyt keneenkään joka olisi sitä arvostellut tai mitenkään negatiivisesti kommentoinut.

En tiedä, olisiko kateutta? Kuka sulle nälvii, ystävätkö? Itselle tuollainen nälviminen ja arvosteleminen on outoa käytöstä, en myöskään ymmärrä moista.

Omituisia kontakteja sulla? En ymmärrä miksi pitäisi nälviä, arvostella, olla kateellinen. Isänmaallisuutta se tuskin on? Ja jos olet suomalainen niin tuskin rasisimiakaan? Oletko varma että kaikki johtuu siitä että asut ulkomailla? Jospa kyse onkin jostakin muusta, persoonastasi, tavastasi ilmaista itseäsi? En tiedä, kummalliselta kuulostaa.

Ne haluais itekin, mutta ei uskalla tai "voi" esim. perheen takia.

Mun ystävä muutti kans Italiaan, ja varsinkin nyt kun hän on mun luo tulossa kolmeksi viikoksi, mun kavereilta on tullu paljon sellasta "no mitäs se nyt sinne, miks se ny Suomesta pois muutti :O" taivastelua. Paras tais olla: "pysyis nyt siellä ku kerran lähtikin" :D Että anteeksi mitä... ?

Niin ja ootko miettinyt, ehkä itse puhut Italiasta liikaa, vaikka sulta ei kyseltäiskään siitä mitään. Tai vertailet kotimaata siihen tai muutenvaan tuot esille kuten esim. hän:

Feissarimokat – Terveisiä Espanjasta (Naseva vastaus)

Mä en myöskään ymmärrä. Tunnen ihmisiä jotka ovat asuneet/asuvat eri maissa, myös Italiassa, enkä ole koskaan törmännyt mihinkään nälvimisiin. Ei minuakaan kukaan nälvinyt kun asuin USA:ssa.

Ihmiset ihan yleisillä paikoilla tulee aukoo päätään pääkaupunkiseudulla kun puhua italialaisen mieheni kanssa italiaa, kaverien poikaystävät/ miehet eivät halua olla tekemissä.. Itseasiassa tuntuu että enemmän häiritsee miehiä kuin naisia. Kai se on se ettei " kelvannut" suomalainen mies? ja tänä kesänä en lomallani suomessa muusta kuullutkaan kuin talouskriisistä ja kuinka Italia on siihen syypää... Ensi kesänä taidan lomalla jossain muualla...

[QUOTE="Fiona";27107051]Ihmiset ihan yleisillä paikoilla tulee aukoo päätään pääkaupunkiseudulla kun puhua italialaisen mieheni kanssa italiaa, kaverien poikaystävät/ miehet eivät halua olla tekemissä.. Itseasiassa tuntuu että enemmän häiritsee miehiä kuin naisia. Kai se on se ettei " kelvannut" suomalainen mies? ja tänä kesänä en lomallani suomessa muusta kuullutkaan kuin talouskriisistä ja kuinka Italia on siihen syypää... Ensi kesänä taidan lomalla jossain muualla...[/QUOTE]

Noloa porukkaa. :(

Minäkin olen asunut Italiassa pitkään (en enää), mutta en muista kyllä vastaavia kokemuksia, enemmänkin ne kommnentit olivat esim. eri paikoissa asioidessa sellaisia "Oi, ihanaa, mäkin haluaisin, mutta..". Vaikka kyllä siellä arki on ihan samalla tavalla kuin Suomessa, eikä kaikki ole aina niin ihanaa.

No kyllähän siinä eilisessä ketjussa hyökättiin sen espanjaan muuttavan kimppuun ihan kunnolla ja kyllä se kateudelta kuulosti. Sitten samat palstalaiset ihmettelevät ap:n outoja ystäviä. Just just.

No pääkaupunkiseudun ihmiset ON outoja. Siinä maastossa on jotenkin huonot vibat tai sitten muuten vaan pöljin porukka on jostain syystä päätynyt justiin sinne.

:D :D
Pääkaupunkiseudun ihmiset on suurimmaksi osaksi tulleet jostakin muualta. Paljasjalkaisia stadilaisia on toooodella vähän.
Joten se omituisuus johtuu siitä että suurin osa on maalta kotoisin ja yrittävät esittä stadilaista, ehkä en osaa sanoa? Itse olen paljasjalkainen vaikka en enää stadissa asukkaan ja yleensä tulen kyllä hyvin toimeen ihmisten kanssa :D

[QUOTE="Fiona";27107051]Ihmiset ihan yleisillä paikoilla tulee aukoo päätään pääkaupunkiseudulla kun puhua italialaisen mieheni kanssa italiaa, kaverien poikaystävät/ miehet eivät halua olla tekemissä.. Itseasiassa tuntuu että enemmän häiritsee miehiä kuin naisia. Kai se on se ettei " kelvannut" suomalainen mies? ja tänä kesänä en lomallani suomessa muusta kuullutkaan kuin talouskriisistä ja kuinka Italia on siihen syypää... Ensi kesänä taidan lomalla jossain muualla...[/QUOTE]

Tuskin ainakaan kukaan Helsingin kantakaupungissa ihmettelee, ellei nyt joku spuge. Kenties jonkun juntin mestan tienoilla löytyy semmosta sakkia. Mut oikeesti kuiteskin Helsingissä asuu eniten semmosta porukkaa joka on nähnyt maailmaa, joten tuskin suurin osa piittaa. Toista se on esim. sun entisessä kotikaupungissas siellä Satakunnassa?

No pääkaupunkiseudun ihmiset ON outoja. Siinä maastossa on jotenkin huonot vibat tai sitten muuten vaan pöljin porukka on jostain syystä päätynyt justiin sinne.

Voi Herra Isä mikä klishee jostain pikkupaikasta. Siis oikeesti tästäkö se sitten johtuu, että siellä asuu Suomen koulutetuin väestö - eli koulutetut on pöljintä sakkia vai? Huh huh. Luulen kyllä, että ulkomaalaisiin negatiivisin suhtautuminen on jossain pikkukaupungeissa, jossain saa jopa turpaan kun puhuu vierasta kieltä.

Itse siis syntyperäinen stadilainen, ihan sen puolesta en osaa muista sanoa kuin pääkaupunkiseudusta... olisikohan nuo maahanmuuttajat syynä?? Niitä kun tuntuu olevan huomattavasti enemmän nykyään kuin silloin kun lähdin italiaan, suvaitsevaisuus vähentynyt?

[QUOTE="Fiona";27108715]Itse siis syntyperäinen stadilainen, ihan sen puolesta en osaa muista sanoa kuin pääkaupunkiseudusta... olisikohan nuo maahanmuuttajat syynä?? Niitä kun tuntuu olevan huomattavasti enemmän nykyään kuin silloin kun lähdin italiaan, suvaitsevaisuus vähentynyt?[/QUOTE]

Juu, älä mene Kihniöön. No tuskin muutenkaan oisit mennyt... Mutta tosiaan, on se suvaitsevaisuus vähentynyt. Ja etenkin sen suvitsemattoman porukan äänekkyys lisääntynyt. Silti fiksumpaa kansanosaa on nykyään enemmän ja se on aikaisempaa suvaitsevaisempaa.

Se on sitten eri jos joku muu asia käytöksessäsi pistää negatiivisesti silmään. Sitä on vaikea sanoa, kun ei tunne tapausta. Itse ainakin tunsin yhden USA:han muuttaneen tyypin, joka oli helkkarinmoinen rahalla rehvasteleva öykkäri. Aina se oli sitten tilanteissa, joista valitti, että "mikä siinä on ku porukka on niin kateellista."

Tuo on ihan tuttua! Siis, että suomalainen mies karsastaa heti ajatusta, että naisella on joku muu kuin suomalainen mies. Vanhat tutut ja kaverit, joilla on suomalainen mies ovat jääneet pikkuhiljaa etäisiksi, koska suurimmalla osalla on mies, joka on just tuolla mentaliteetilla! Pelkääkö ne, että omakin nainen lähtee ulkomaalaisen miehen matkaan jos kaverillakin on?! :D Pelkäävät, että vaimo alkaa haaveilla samalaisesta elämästä? ;) Naisilla nälvimiseen voi sitten olla syynä ihan pelkkä kateus, tyytymättömyys omaan elämään... Lisäksi sinulla on "loistava" syy elämässäsi (elämä ulkomailla+ mies), jota voi haukkua ja tuntea ylemmyyttä.

Yhteistyössä