Asun helsigissä rapussa jossa on 12 asuntoa ja ainoastaan meille tulee hesari..

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lukija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lukija

Vieras
Minusta todella outoa! Ok, talossa paljon pienituloisia (itsekin ollaan) mutta silti. Minusta jokaiseen aikaansa seuraavaan kotiin tulee hesari/turun sanomat tms. Meillä tuo on ihan pakollinenkin, koska ei ole tv:tä niin seuraan uutisia lehdestä. Ja mistä tiedän tämän? Rappu on sen verran kaikuva, että jakaja juoksee meille ja juoksee alas, ei kolise muut postiluukut..
 
Mä taas olen perunnu kaikki lehdet, koska uutiset löytyy netistä ja kun se lehti tuee, ne on jo vanhentuneita. Mä kyllä tykkäisin muuten lukea lehteä, mutta se on vaan niin kallis, että sillä rahalla saa jotain kivampaakin.
 
Voihan se liki 50e kuussa olla pienituloiselle jo monen päivän ruoka. Monelle myöskin riittää netistä lukea tärkeimmät uutiset. Meille kyllä tulee hesari, mutta en nyt ihmettelisi, jos ei naapureille.
 
Joskus kuulin sellaistakin perustelua, että lukee uutiset txt-tv:stä ja netistä lehtien www.sivuilta.

Hämmästelin pelkästään jo sitäkin. Eivoi mitenkään verrata oikean sanomalehden laajuuteen, eikä lehden lukemisen lukutapahtumaan, sen tasoon ja syvyyteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Mistäs tiedät, jos ne on vaikka sen verran aikaansa seuraavia, että tilaavat hesarin nettilehteä? Se kun on ekologisempaakin, ja ekologisuus tuntuu ainakin olevan aikaansa seuraavalle ihmiselle tärkeää... :whistle:

Ei muuten ole! Vähän sama, kuin yksi google-haku kuluttaa ihan järjettömän määrän sähköä maailmalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mä en ymmärrä tuota Hesarin hehkutusta. Tietoa ja sivistystä saa monesta muustakin paikasta.

Hesarihan on SUomen suurin puolueeton demari-lehti.

Olkoot mikä on, mä saan kyllä tietoni muualta ja huomattavasti helpommin kuin selaamalla sitä nivaskaa :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Mistäs tiedät, jos ne on vaikka sen verran aikaansa seuraavia, että tilaavat hesarin nettilehteä? Se kun on ekologisempaakin, ja ekologisuus tuntuu ainakin olevan aikaansa seuraavalle ihmiselle tärkeää... :whistle:

NIINPÄ! Hesari kuten muut sanomalehdet on NIIN aikaansa eläneitä ettei tosi. Ihan järkyttävä ympäristörikos ensin hakata puut paperiksi, sitten painaa lehdeksi ja sitten kärrätä ne järkyn paksuisen lehdet jätteeksi. :( Ihan sulaa hulluutta. Netti on nykyaikaa: ajantasaiset uutiset ilman jätevuorta ja uutisia päivitetäänkin monta kertaa päivässä - lehti painetaan kerran ja se on sitten siinä. Ja puolet Hesarista on hömppää ja mainoksia - oikeeta asiaa vain muutama hassu sivu eikä sisällä MITÄÄN tietoa mitä et saisi paitsi ilmaiseksi, myös näppärämmin ja vähemmällä ympäristön kuormittamisella netistä.

Meille ei tule sanomalehtiä enkä moista voisi edes kuvitella. Tosi vanhanaikaista!
 
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Mistäs tiedät, jos ne on vaikka sen verran aikaansa seuraavia, että tilaavat hesarin nettilehteä? Se kun on ekologisempaakin, ja ekologisuus tuntuu ainakin olevan aikaansa seuraavalle ihmiselle tärkeää... :whistle:

Ja Scarlet, mainitsin kyllä aloituksessa, että hesari tai joku muu aamulehti..
Kovasti on päivälehtein tilaaminen vähentynyt kyllä 4v sitten kun opettaja amk:ssa meitlä kysyi aikuispuolella, että monelleko tulee hesari, niin ainoastaan mä nostin käden ja meitä oli luentosalissa n. 50henkeä. Opettaja oli siitä tyrmistynyt..
 
mä en jo pelkästään sen paperimäärän takia tilaa hesaria, vaikka varaa oliskin. mieluummin katson uutiset netistä ja luen lehden muualla. ja harvoin jaksan/ehdin muutenkaan koko lehteä lukea, niin en viitsi siksikään tilata.
 
Ihmisillä ei ole välttämättä aikaa lukea lehteä. Hesari on hirmu paksu lehti. Ei sitä ehdi lukea. Itse haluaisin tilata meille oman alueemme aamulehden. Turha kuitenkaan maksaa, kun aamulla ei ehdi lukea ja iltapäivällä samat uutiset on kuullut radiosta tai muilta ihmisiltä. Iltapäivällä uutiset jo vanhoja sitten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Mistäs tiedät, jos ne on vaikka sen verran aikaansa seuraavia, että tilaavat hesarin nettilehteä? Se kun on ekologisempaakin, ja ekologisuus tuntuu ainakin olevan aikaansa seuraavalle ihmiselle tärkeää... :whistle:

Ei muuten ole! Vähän sama, kuin yksi google-haku kuluttaa ihan järjettömän määrän sähköä maailmalla.

Kyllä mä äkkiä näkisin, että jos sulla on netti käytössä joka tapauksessa, niin on ekologisempaa lukea myös lehti sitä kautta, kun vielä erikseen tilata paperiversio. Jos sen siis joka tapauksessa lukee. Korjaa vaan, jos olen väärässä...

Ja jos noin tarkkaan lähdetään laskemaan, niin voisi kuvitella hesarin lukemisen netitse vievän vähemmän sähköä maailmalla, kuin google-haun. Mutta tää on nyt kai sillä paljon puhutulla maalaisjärjellä ajattelua, korjaa vaan, jos olen tässäkin väärässä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Mistäs tiedät, jos ne on vaikka sen verran aikaansa seuraavia, että tilaavat hesarin nettilehteä? Se kun on ekologisempaakin, ja ekologisuus tuntuu ainakin olevan aikaansa seuraavalle ihmiselle tärkeää... :whistle:

Ja Scarlet, mainitsin kyllä aloituksessa, että hesari tai joku muu aamulehti..
Kovasti on päivälehtein tilaaminen vähentynyt kyllä 4v sitten kun opettaja amk:ssa meitlä kysyi aikuispuolella, että monelleko tulee hesari, niin ainoastaan mä nostin käden ja meitä oli luentosalissa n. 50henkeä. Opettaja oli siitä tyrmistynyt..

Miksi tilata kallista lehteä kun asiat saa selville netistä ja telkkarista? Lehden voi käydä lukemassa kirjastossa. Säästöä katsos...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voihan se liki 50e kuussa olla pienituloiselle jo monen päivän ruoka. Monelle myöskin riittää netistä lukea tärkeimmät uutiset. Meille kyllä tulee hesari, mutta en nyt ihmettelisi, jos ei naapureille.

Liki 50 euroa kuussa, mikä sanomalehti noin paljon maksaa??? Eikös Hesari ole luokkaa 240 euroa vuodessa eli 20 euroa kuussa?

ja kuten joku sanoi, ei tasoltaan voi mitenkään verrata nettiuutisia päivättäiseen Hesariin. IHan eri luokkaa taustat ja asiantuntemus.
 
Mä teen töitä kotona (omaishoitaja) meillä ei ole telkkaria. Meidän perheessä lehden lukee 4 ihmistä hyvin tarkkaan. Kirjastoon meneminen joka päivä lehden lukuun koko perheen kanssa olisi vähän epäkäytännöllistä
: ) Mutta joillekinhan tuo on tosi hyvä päivän ohjelma, siinä olet oikeassa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Mistäs tiedät, jos ne on vaikka sen verran aikaansa seuraavia, että tilaavat hesarin nettilehteä? Se kun on ekologisempaakin, ja ekologisuus tuntuu ainakin olevan aikaansa seuraavalle ihmiselle tärkeää... :whistle:

Ei muuten ole! Vähän sama, kuin yksi google-haku kuluttaa ihan järjettömän määrän sähköä maailmalla.

Kas vain. Joku osaa nähdä laajempiakin kokonaisuuksia! Netin tarjonnanan muodostamat lukuisat palvelimet, jotka pyörivät 24/h kuluttavat todella suuren määrän sähköenergiaa. Ja näitä palveluntarjoajoa tulee kaiken aikaa lisää. Puhumattakaan sitten käyttäjien jatkuvasti päällä olevista tietokoneista ja niden sähkönkulutuksesta tai jatkuvan uusimisen ja uusien koneiden valmistamisen aiheuttamasta ympärisökuorimituksesta. Pelkästään käytöstä poistettujen koneiden aiheuttama jätekuorma on huomattava, ja kaikkihan tietää mitä tahtia tämä tekniikka venhentuu.

Vähänkään laajempi palvelutarjoaja tarvitsee aika massiiviset järjestelyt, ja siihen liittyy koneellisesti jäähdytetyt konehuoneet ym. Järjestelmien lämmöntuotto ja jäähdyttäminen ylikuumenemisen estämiseksi on kautta aikain ollut merkittävä riesa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lukija:
Minusta jokaiseen aikaansa seuraavaan kotiin tulee hesari/turun sanomat tms. ..


Ai että ihan jokaiseen?
No, mun pappa oli aikanaan siten tosi hyvin aikaansa seuraava, hän tilasi jonkun erityisen halvan tarjousjakson hesaria (eteläpohjanmaalle) kääri sivut sopivan kokoisiksi rulliksi, liotti jäteöljyssä ja käytti pannuhuoneessa sytykkeinä. Ja luki aamukahvilla edelleen Ilkkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lukija:
Minusta jokaiseen aikaansa seuraavaan kotiin tulee hesari/turun sanomat tms. ..


Ai että ihan jokaiseen?
No, mun pappa oli aikanaan siten tosi hyvin aikaansa seuraava, hän tilasi jonkun erityisen halvan tarjousjakson hesaria (eteläpohjanmaalle) kääri sivut sopivan kokoisiksi rulliksi, liotti jäteöljyssä ja käytti pannuhuoneessa sytykkeinä. Ja luki aamukahvilla edelleen Ilkkaa.

:D

Ilkkaa ja Pohjalaista mäkin luen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Mistäs tiedät, jos ne on vaikka sen verran aikaansa seuraavia, että tilaavat hesarin nettilehteä? Se kun on ekologisempaakin, ja ekologisuus tuntuu ainakin olevan aikaansa seuraavalle ihmiselle tärkeää... :whistle:

Ei muuten ole! Vähän sama, kuin yksi google-haku kuluttaa ihan järjettömän määrän sähköä maailmalla.

Kas vain. Joku osaa nähdä laajempiakin kokonaisuuksia! Netin tarjonnanan muodostamat lukuisat palvelimet, jotka pyörivät 24/h kuluttavat todella suuren määrän sähköenergiaa. Ja näitä palveluntarjoajoa tulee kaiken aikaa lisää. Puhumattakaan sitten käyttäjien jatkuvasti päällä olevista tietokoneista ja niden sähkönkulutuksesta tai jatkuvan uusimisen ja uusien koneiden valmistamisen aiheuttamasta ympärisökuorimituksesta. Pelkästään käytöstä poistettujen koneiden aiheuttama jätekuorma on huomattava, ja kaikkihan tietää mitä tahtia tämä tekniikka venhentuu.

Vähänkään laajempi palvelutarjoaja tarvitsee aika massiiviset järjestelyt, ja siihen liittyy koneellisesti jäähdytetyt konehuoneet ym. Järjestelmien lämmöntuotto ja jäähdyttäminen ylikuumenemisen estämiseksi on kautta aikain ollut merkittävä riesa.
Ne palveluntarjoajat ovat siellä netissä, vaikka kukaan ei google hakuja tekisikään.
Paljonkohan teidän plussalla pyörimisenne sitten kuluttaa sähköä?


 
Alkuperäinen kirjoittaja Tilaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voihan se liki 50e kuussa olla pienituloiselle jo monen päivän ruoka. Monelle myöskin riittää netistä lukea tärkeimmät uutiset. Meille kyllä tulee hesari, mutta en nyt ihmettelisi, jos ei naapureille.

Liki 50 euroa kuussa, mikä sanomalehti noin paljon maksaa??? Eikös Hesari ole luokkaa 240 euroa vuodessa eli 20 euroa kuussa?

ja kuten joku sanoi, ei tasoltaan voi mitenkään verrata nettiuutisia päivättäiseen Hesariin. IHan eri luokkaa taustat ja asiantuntemus.

Hesari on (ikävä kyllä ) paaaljon kalliimpi. En nyt jaksa etsiä, mutta vuosihinta alkaa kolmosella.
 

Yhteistyössä