Hei alkuperäinen!
Luin mielenkiinnolla tätä ketjua läpi. Paljon olet saanut mielenkiintoista palautetta ja kannanottoja. Varmaan olet jo jonkinlaisen ratkaisun mielessäsi tehnyt, asian suhteen.
Itse asun avoliitossa ja mieheni omistamassa omakotitalossa. En ole laittanut senttiäkään tähän asuntoon, vaikka yhdessä olemme sitä rakentaneet. Kaikki huonekalut, olemme yhdessä hankkineet, mutta hän on rahoittanut ne. Maksan hänelle ns.vuokraa ja vesilaskun. Ruokalaskun maksamme puoliksi. Kaikki henkilökohtaiset menot esim. lehdet kumpikin maksaa itse. Minulla on lapsi, jonka menoihin hän ei osallistu.
Mieheni on hyvätuloinen, minä keskituloinen. Tähän ratkaisuun päädyimme ennen yhteen muuttoa ja se on toiminut hyvin.
Joka tapauksessa minulle tulee edullisemmaksi tällainen järjestely kuin jos asuisin yksin lapsen kanssa. Nyt jää jotain säästettävääkin ja pärjään hyvin taloudellisesti. Ja jos erilleen muuttaisimme, ei tarvitsisin omaisuudesta ja tavaroista tapella.
Älä missään tapauksessa lähde elättämään ketään. Hullua, että ihminen, jolla on parempi rahatilanne kuin sinulla, kehtaa vedättää sua noin!