Asumiskustannukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avoliitossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitenkähän käy jatkossa, kun nainen olisi maksanut yhtiövastikkeesi muutaman vuoden. Tulisi ero, vaatisi maksetuista yhtiövastikkeista osan osakkeestasi.

Mieti tarkkaan mitä nainen maksaa.

Ihmettelen naisen käytöstä rahan kulutuksessa, että olisit herrasmies..

Itsekin nainen, mutta taloudellinen..

Höpö höpö vai että siipeilijä on se joka omistaa asunnon! En kyllä kehtaisi asua ilmaiseksi toisen asunnossa ja tienata samaan aikaan toisella! Pistä vain kylmästi maksamaan luvattu summa!

Hei alkuperäinen!
Luin mielenkiinnolla tätä ketjua läpi. Paljon olet saanut mielenkiintoista palautetta ja kannanottoja. Varmaan olet jo jonkinlaisen ratkaisun mielessäsi tehnyt, asian suhteen.

Itse asun avoliitossa ja mieheni omistamassa omakotitalossa. En ole laittanut senttiäkään tähän asuntoon, vaikka yhdessä olemme sitä rakentaneet. Kaikki huonekalut, olemme yhdessä hankkineet, mutta hän on rahoittanut ne. Maksan hänelle ns.vuokraa ja vesilaskun. Ruokalaskun maksamme puoliksi. Kaikki henkilökohtaiset menot esim. lehdet kumpikin maksaa itse. Minulla on lapsi, jonka menoihin hän ei osallistu.
Mieheni on hyvätuloinen, minä keskituloinen. Tähän ratkaisuun päädyimme ennen yhteen muuttoa ja se on toiminut hyvin.

Joka tapauksessa minulle tulee edullisemmaksi tällainen järjestely kuin jos asuisin yksin lapsen kanssa. Nyt jää jotain säästettävääkin ja pärjään hyvin taloudellisesti. Ja jos erilleen muuttaisimme, ei tarvitsisin omaisuudesta ja tavaroista tapella.

Älä missään tapauksessa lähde elättämään ketään. Hullua, että ihminen, jolla on parempi rahatilanne kuin sinulla, kehtaa vedättää sua noin!

Kuullostaapa tutulta, ainoa vaan että olen nainen ja että asutaan vuokralla....

Avomieheni tienaa hieman enemmän kuin minä, mutta minä joudun maksamaan suurimman osan kuluistamme. Vuokra menee kyllä 50/50, mutta muuten hän maksaa NOIN puolet... eli aina ehkä sen30-40 %??!! Kun ei mukamas ole varaa maksaa sitä puolta.. (mullahan on..??!!)

En tajua minne hänen rahansa menevät. Jos lähdemme jonnekin junalla, maksan hyvin (liian!) usein molempien matkat, koska hänellä ei ole rahaa edes siihen...""Hän maksaa ensi kerralla sitten..."" Jep, jep...!! ja jos käydään kahvilla, joudun usein maksamaan myös siellä molempien osat... jos käydään syömässä hän sentään maksaa omat ruokansa, vaan ei koskaan minun! :(

Minulla ei KOSKAAN ole ollut semmoista tilannetta että olisi hirveä rahapula ja enää pari euroa tilillä, säästän aina sen verran palkasta että selviän ilman kauheampaa pinnistelyä. Hänellä se tilanne tuntuu vain olevan jatkuvasti! :S

Rasittavaa!

Yhteistyössä