asukkaan masturbointi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja tuo ap:n kertoma potilas on nimenomaan POTILAS eli sairas ihminen. Miten suhtaudutte esimerkiksi kehitysvammaisiin tai dementikkoihin? heidänkin pitäisi osata käyttäytyä normaalisti?
Onneksi ap on vielä opiskelija, tollasia tarvita ollenkaan hoitoalalle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja tuo ap:n kertoma potilas on nimenomaan POTILAS eli sairas ihminen. Miten suhtaudutte esimerkiksi kehitysvammaisiin tai dementikkoihin? heidänkin pitäisi osata käyttäytyä normaalisti?

tätäpä ei vaivaa muu kuin toispuoleinen halvaus. tiesi mitä teki. sairaat ihmiset on eri juttu. enkä siltikään jäisi tilanneetta seuraamaan.

no täh,tietenkään ei hoitajan tarvitse katsella tollasta!

Miten ap:n olisi pitänyt sinusta toimia? :o

Olisiko pitänyt antaa miehen runkata siinä ap:n suihkutellessa??? :o

Ihmeellisiä kommentteja satelee ap:lle! Eihän hän ole väärin toiminut, vaan aivan oikein sanoessaan potilaalle tiukkaan sävyyn, että tuollaiset hommat hoidetaan omalla ajalla. Enkä ihmettele, että on asia jäänyt vaivaamaan, opiskelija kun vasta on.

Alkuperäinen kirjoittaja täh:

Miten ap:n olisi pitänyt sinusta toimia? :o

Olisiko pitänyt antaa miehen runkata siinä ap:n suihkutellessa??? :o

Ihmeellisiä kommentteja satelee ap:lle! Eihän hän ole väärin toiminut, vaan aivan oikein sanoessaan potilaalle tiukkaan sävyyn, että tuollaiset hommat hoidetaan omalla ajalla. Enkä ihmettele, että on asia jäänyt vaivaamaan, opiskelija kun vasta on.

mäkin nuorena jouduin peseen 60v miestä ja annoin sille pesusienen että pesee munansa ite : )

Mitä ap:n sitten olisi pitänyt tehdä? Mun mielestä ap teki aivan oikein.

No mä puhun raskaanaolevista naisista ja juuri synnyttäneistä äideistäkin potilaina, vaikka he eivät sairaita olekaan....

Toispuoleisesti halvaantunut= hemipotilas. Heillä on myös muita neurologisia ongelmia halvauksen lisäksi.
Ap olisi voinut poistua paikalta. Ja todella tyhmää levitellä intiimejä tietoja POTILAISTA keskustelupalstalla. Sekin kertoo jo siitä, ettei oo todellakaan sopiva hoitotyöhön. Vaitiolovelvollisuus koskee jo opiskelijoitakin.

Vaitiolovelvollisuus vaatii ainoastaan sen, että potilaasta ei saa kertoa niin paljoa tietoa, että hänet voi siitä tunnistaa. Ap vois kertoa tuosta potilaasta vielä paaaaljon enemmmänkin ilman että hänet voisi tunnistaa. Siksi ei ole mitään vaitiolovelvollisuuden rikkomista vielä lähelläkään.

Toispuoleisesti halvaantunut= hemipotilas. Heillä on myös muita neurologisia ongelmia halvauksen lisäksi.
Ap olisi voinut poistua paikalta. Ja todella tyhmää levitellä intiimejä tietoja POTILAISTA keskustelupalstalla. Sekin kertoo jo siitä, ettei oo todellakaan sopiva hoitotyöhön. Vaitiolovelvollisuus koskee jo opiskelijoitakin.

Mitä sä muka voit tuosta päätellä? Eihän tuossa ole tiedossa paikkakuntaa, nimeä yms. Ei tuosta voi kukaan päätellä yhtään mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:

Mitä sä muka voit tuosta päätellä? Eihän tuossa ole tiedossa paikkakuntaa, nimeä yms. Ei tuosta voi kukaan päätellä yhtään mitään.

En minäkään näe tuossa mitään väärää. Kyllä sitä saa kysyä neuvoa, jos asia vaivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Hyi helvetti!:x. Tai siis luonnollisia tarpeita, mut inhottavia tilanteita tosiaan. Ja taas voin onnitella itseäni hyvästä uravalinnasta rahoitusalalla..

Luonnollisia kyllä, mutta jokaisen pitäisi tehdä ne omissa oloissaan.

Ap toimi aivan oikein. Ja vaikka olisi kysymys dementoituneestakin ihmisestä, kyllä silti voi sanoa epäasiallisesta käyttäytymisestä. En minäkään anna asukkaiden esim taputella tai kouria minua, vaikka ovat dementoituneita.

hyi. toi mua tökkii hoito-alassa. vaikka sen kai pitäisi olla luonnollista jos joku saa seisokin kun sitä pestään.....
en minäkään saa nautintoa ja ala runkkaamaan esim. gynekologin luona....HALOO!!!

Täytyy olla tosipeelo jos aikuista ihmistä ällöttää niin paljon miehen seisokki, että pitää siitä tulla ihan keskustelupalstalle itkemään. Lesboille on omat keskustelupalstat minne voi mennä keskustelemaan.

Jokaisella on oikeus seksuaalisuuteen. Vaikka asuisi jossain hoitokodissa, sairaalassa jne, Mutta ei silti hoitajan/ohjaajan tjsp tarvitse joutua näkemään sellaista, joutua ajattelun kohteeksi tietoisesti jne... Tilanteesta voi poistua, ja asiallisesti ja selkeästi/tiukasti kertoa ettei tuollaisessa tilanteessa itsetyydytys ole sopivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hahhhhaaaaa:
Täytyy olla tosipeelo jos aikuista ihmistä ällöttää niin paljon miehen seisokki, että pitää siitä tulla ihan keskustelupalstalle itkemään. Lesboille on omat keskustelupalstat minne voi mennä keskustelemaan.

Hohhoijaa... Et taida osata lukea.

Alkuperäinen kirjoittaja hahhhhaaaaa:

joo, ei seisokki mua hetkauta mutta jos alkaa vetää käteensä ni se on väärin. mutta mun helpotti jo asiastä keskustelu. huomenna juttelen esimiehen kanssa josko kertoisi miten toimia vastaavassa tilanteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiukkuperse:
Jokaisella on oikeus seksuaalisuuteen. Vaikka asuisi jossain hoitokodissa, sairaalassa jne, Mutta ei silti hoitajan/ohjaajan tjsp tarvitse joutua näkemään sellaista, joutua ajattelun kohteeksi tietoisesti jne... Tilanteesta voi poistua, ja asiallisesti ja selkeästi/tiukasti kertoa ettei tuollaisessa tilanteessa itsetyydytys ole sopivaa.

Olen samaa mieltä. Mitään kohtausta ei tarvi järjestää, mutta potilaalle pitää tehdä selväksi, että ei näin. Sen voi sanoa/ilmaista ihan asiallisesti ja nolaamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja yön utu:
hyi. toi mua tökkii hoito-alassa. vaikka sen kai pitäisi olla luonnollista jos joku saa seisokin kun sitä pestään.....
en minäkään saa nautintoa ja ala runkkaamaan esim. gynekologin luona....HALOO!!!

Mä kyllä puristin mun rakkauslihakset gynekologin sormen ympärille ekalla gynekäynnillä. Se tapahtui jotenkin automaattisesti, en mä sitä tahallani... Gyne oli nainen ja mulle ennestään tuttu harrastuksista. Kehui, että mulla on vahvat lihakset, mutta ei niillä tartte pullistella :laugh:

Yhteistyössä