Olen tässä usein törmännyt miesten kanssa jutellessa sellaiseen ajatteluun, että heidän ei tarvitse tehdä kotitöitä. He käyvät töissä ja se riittää.
Olen jopa törmännyt miehiin jotka eivät edes vielä 40v ole pesseet omia pyykkejään. Mieheni veli on suvereenisti esittänyt vaimolleen, ettei osaa valmistaa ruokaa. Ja joo, kyllä hän osaa. Perheessä on lapsia. Aika usein kuvio on se, että puolisot tulevat töistä. Sitten syödään ja mies on kovin väsynyt ja viettää loppuillan sohvalla kännykkää räpläten. Ja nainen hoitaa näitä kodin "pikku" askareita usein myöhään iltaan saakka.
Olen itse ollut aviossa 22v ja voisin jopa sanoa, että tuuri on käynyt. Mies osallistuu ja tekee asioita, mutta siltikin koen, että vastuut ei kotona jakaudu tasaisesti.
Joten listatkaa asioita mitä miehenne Ei koskaan tee.
Aloitan.
Mieheni ei ole kertaakaan näiden vuosien aikana pessyt uunia. Mä meidän perheessä kyllä yleensä teen tämän, toki myönnän että aika usein vaimo "vihjaa", että olis aika.
Mieheni ei tiedä lastensa kavereiden nimiä, numeroita tai vanhempia. Lasten kaverien nimet kyllä muistan aika hyvin. Vanhemmat huonommin, johtuu siitä, että hyvin vähän heidän kanssa tekemisissä. Muutamia poikkeuksia toki on. En ole alunperin tältä paikkakunnalta ja asun syrjässä.
Mieheni ei koskaan lue Wilma viestejä ja ole yhteydessä kouluun. Mulla ei ole Wilma-tunnuksia ja vaimo hoitaa tämän täysin. Kouluun olen kyllä yhteydessä ja vanhempain illpissa yms. käymme joskus yhdessä ja joskus toinen.
Mieheni ei koskaan hoida lasten retkieväitä kouluretkelle. Hoidan jos sovitaan, tänään viimeksi,
Mieheni ei koskaan hoida lasten terveys tarkastuksia, hammastarkastuksia tai astmakontrolleja. No joskus hoidan, kaipa vaimo enemmän.
Mieheni ei koskaan siivoa karvoja lavuaarista ajettuaan partansa. Ei oo tullut valitusta tästä. Ei ainakaan usein.
Mieheni ei koskaan ole valmistanut ateriaa alusta loppuun ja pyytänyt minua syömään valmiiseen pöytään. No en todellakaan ole mikään maestro ruuanlaitossa, mutta kyllä mä aika ajoin ruokaa teen meillä. Päävastuu kyllä vaimolla.
Jos on tulossa juhlat lakkiaiset tms. niin mieheni ei ole kiinnostunut siitä mitä lapset pukevat päällensä. Tässä mä olen kyllä huono. Aika työ hoitaa omatkin kledjut.
Jos lapsella on synttärit mies ei koskaan suunnittele niitä tai mieti mitä juhlissa tarjotaan. Tässäkin huono, mutta autan toki järjestelyissä. Muuta ohjelmaa suunnittelen, mutta tarjoilut on vähän niin ja näin. Tietenkin karkkia ja limua/mehua hommaan
Mites muilla, meneekö arjen hommat tyydyttävästi 50/50?