Asioita mitä miehesi ei koskaan tee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minunkaan mieheni ei pese koskaan uunia, mikroa tai liesituuletinta. Eikä suihkun lattioita ja seiniä.
Vastaavasti minä en vaihda auton renkaita (osaisin kyllä), leikkaa nurmikkoa tai kolaa lumia.
Auton renkaiden vaihto on 2 kertaa vuodessa. Suihkun, seinät ja lattiat pestään yleensä kerran viikossa. Joten miten nää on verrannollisia? Mä mieluummin sanon ukolle, että vie auto liikkeeseen ja vaihdata siellä, mutta yhdessä hoituu kotihommat. En ymmärrä tota logiikkaa. Mies vaihtaa renkaat 2 kertaa vuodessa, pumppaa fillarin renkaisiin ilmat ja ajaa 2 kertaa kesässä nurtsin ja se kompensoi kaikki kotityöt. .

Täällä on ilmeisesti naisia jotka rakastaa hoitaa aikuista vauvaa. Aikuinen mies joka ei tee samoja hommia kotona kuin nainen on kuin aikuinen kehitysvammainen henkilö. Anteeksi nyt vaan. Yhteinen koti, ehkä yhteiset lapset. Minkä ihmeen takia ne hommat on tosi usein naisen kontolla.
Ei musta kotityöt ole niin saakelin ihania, että mä jaksaisin niitä yhtään sekuntia yksinäni tehdä.
Meikä on ottanut sen linjan että teen kuten mieskin. Makaan sohvalla ja räplään kännykkää. Tai sitten puuhailen omia hommiani mitkä mulle on tärkeitä. Jos mies rupee kyselee ruokaa niin mä kysyn, että no mitäs sä laitat?
Mä oon ollut se henkilö meidän perheessä joka on hoitanut hitokseen enemmän. Ilmeisesti muu perhe on luullut, että meidän kotona on käynyt joku mystinen siivous keiju joka vaihtaa käsipyyhkeet, lakanat, siivoaa vessat, täyttää jääkaapin, imuroi ja kokkaa. Nyt kun täysin 40v sanoin, että ketut tästä. Mä rupeen vetää samaa linjaa kun nää muutkin tässä perheessä. Jos ei muita kiinnosta kodinhoidolliset työt niin miksi mun pitäisi vääntää tuplasti.
Ja tiettekö mitä, vaikka mä lopetin tekemisen niin kukaan ei oo kuollut. Jokainen on saanut vaatetta päälleen, jokainen on saanut ruokaa suuhunsa. Ei se vaan mene niin, että aikuiset ukot odottaa, että vaimo tekee. Hell fucking no.

Auton renkaiden vaihto on 2 kertaa vuodessa. Suihkun, seinät ja lattiat pestään yleensä kerran viikossa. Joten miten nää on verrannollisia? Mä mieluummin sanon ukolle, että vie auto liikkeeseen ja vaihdata siellä, mutta yhdessä hoituu kotihommat. En ymmärrä tota logiikkaa. Mies vaihtaa renkaat 2 kertaa vuodessa, pumppaa fillarin renkaisiin ilmat ja ajaa 2 kertaa kesässä nurtsin ja se kompensoi kaikki kotityöt. .

?? Kyllä meillä ajetaan nurtsia vähintään viikottain, ellei useammin. Piha on aika iso, joten kolaamistakin on talvella riittämiin. Lisäksi mieheni hoitaa kasvimaan käännön, istuksen, rikkaruohot, vesuroinnin, huoltaa neljän hengen fillarit, pesee ja imuroi autot viikottain ja vaihtaa kahden auton renkaat, huoltaa koneellisen ilmastoinnin suodattimien puhdistuksen kuukausittain ym.

Se, että pesen pari kertaa kuussa kylppärin ja pari kertaa vuodessa uunin... ei välttämättä tee minusta meidän taloudessa sitä enemmän tekevää.
Meillä kuitenkin kumpikin osallistuu viikkosiivoukseen ja ruuanlaittoon, sekä lasten kuskaukseen ym.
Minä olen ehkä se, joka useammin pyyhkäisee pöydän ja kiikuttaa tavaroita paikoilleen.

En siis vaihtaisi hänen kanssaan paikkoja, koska se meinaisi ennemmän hommaa minulle. Minusta meillä on aivan hemmetin hyvä logiikka.

Täällä on ilmeisesti naisia jotka rakastaa hoitaa aikuista vauvaa. Aikuinen mies joka ei tee samoja hommia kotona kuin nainen on kuin aikuinen kehitysvammainen henkilö. Anteeksi nyt vaan. Yhteinen koti, ehkä yhteiset lapset. Minkä ihmeen takia ne hommat on tosi usein naisen kontolla.
Ei musta kotityöt ole niin saakelin ihania, että mä jaksaisin niitä yhtään sekuntia yksinäni tehdä.
Meikä on ottanut sen linjan että teen kuten mieskin. Makaan sohvalla ja räplään kännykkää. Tai sitten puuhailen omia hommiani mitkä mulle on tärkeitä. Jos mies rupee kyselee ruokaa niin mä kysyn, että no mitäs sä laitat?
Mä oon ollut se henkilö meidän perheessä joka on hoitanut hitokseen enemmän. Ilmeisesti muu perhe on luullut, että meidän kotona on käynyt joku mystinen siivous keiju joka vaihtaa käsipyyhkeet, lakanat, siivoaa vessat, täyttää jääkaapin, imuroi ja kokkaa. Nyt kun täysin 40v sanoin, että ketut tästä. Mä rupeen vetää samaa linjaa kun nää muutkin tässä perheessä. Jos ei muita kiinnosta kodinhoidolliset työt niin miksi mun pitäisi vääntää tuplasti.
Ja tiettekö mitä, vaikka mä lopetin tekemisen niin kukaan ei oo kuollut. Jokainen on saanut vaatetta päälleen, jokainen on saanut ruokaa suuhunsa. Ei se vaan mene niin, että aikuiset ukot odottaa, että vaimo tekee. Hell fucking no.

En mä kyllä saanut ketjun keskustelusta käsitystä, että miehet makaa perseellään sillävälin kuin naiset hoitaa kaiken? En oikein tiedä mistä sinä sen käsityksen sait?

Itse viihdyn siistissä kodissa ja puhtaassa ympäristössä. En ehkä kykenisi makaamaan räpläämässä kännykkää sekasorron keskellä. En usko, että meidän perheessä kukaan viihtyisi sonnan keskellä. Toki itse kullakin on omat heikkoutensa, muttei se tarkoita sitä, ettei kukaan muu kuin minä, tee koskaan mitään.

• Tykkää
Reactions: Lispetti ja Boobis

Suihkun seinät ja lattia pestään kerran viikossa?

Ni ei todellakaan pestä!

Kerran kuukaudessakin on liikaa.

• Haha
Reactions: AivanSama
Kotona ei tarvi pestä kylppärin seiniä joka viikko.

En mä kyllä saanut ketjun keskustelusta käsitystä, että miehet makaa perseellään sillävälin kuin naiset hoitaa kaiken? En oikein tiedä mistä sinä sen käsityksen sait?

Itse viihdyn siistissä kodissa ja puhtaassa ympäristössä. En ehkä kykenisi makaamaan räpläämässä kännykkää sekasorron keskellä. En usko, että meidän perheessä kukaan viihtyisi sonnan keskellä. Toki itse kullakin on omat heikkoutensa, muttei se tarkoita sitä, ettei kukaan muu kuin minä, tee koskaan mitään.
Lue aloituksen eka lause.

Jaa heti sontaa, jos et tee? Kyllä 40:nen harmaa on viisas!

Mulla on se, että mua ei kiinnosta ulkohommat, tänäänKÄÄN miehen tekemät huoltotyöt, auto, jne.
Ei vessan käsipesualtaan viemärin putkien putsaus, yäk.

Miestä taas ei kiinnosta keittiön kaappien pyyhkiminen, mutta mä mietin miten saisin ne purkit ja putelit järjesteltyä parhaiten sinne.

Me tehdään miehen kanssa 50/50, mutta omien mielenkiinnonkohteiden mukaan.

Emmä halua kastroida mun miestä joksikin verhojen pesijäksi.

Jaa heti sontaa, jos et tee? Kyllä 40:nen harmaa on viisas!

Minulle omien jälkien siivoaminen ei ole mitenkään vastenmielistä. Se kuuluu asiaan. Ihan kuten kaikille muillekkin perheenjäsenilleni. Nelihenkisen lapsiperheen elämä on vähän sellaista, että jos jokainen ei hoida omia jälkiään on aika äkkiä sotkuista? Siksi, myös minä, siivoan omat jälkeni.

Mulla on se, että mua ei kiinnosta ulkohommat, tänäänKÄÄN miehen tekemät huoltotyöt, auto, jne.
Ei vessan käsipesualtaan viemärin putkien putsaus, yäk.

Miestä taas ei kiinnosta keittiön kaappien pyyhkiminen, mutta mä mietin miten saisin ne purkit ja putelit järjesteltyä parhaiten sinne.

Me tehdään miehen kanssa 50/50, mutta omien mielenkiinnonkohteiden mukaan.

Emmä halua kastroida mun miestä joksikin verhojen pesijäksi.

Olisi muuten aivan sairaan ärsyttävää löytää mies järjestelemästä kaappeja mielensä mukaan :ROFLMAO:

• Haha
Reactions: Echo
Täytyypä vastata omasta puolestani, ehkä en ihan niin surkea tapaus olekkaan... Tosin hieman kommentointia vielä lopussa. Vastaukseni boldattuna

Olen tässä usein törmännyt miesten kanssa jutellessa sellaiseen ajatteluun, että heidän ei tarvitse tehdä kotitöitä. He käyvät töissä ja se riittää.
Olen jopa törmännyt miehiin jotka eivät edes vielä 40v ole pesseet omia pyykkejään. Mieheni veli on suvereenisti esittänyt vaimolleen, ettei osaa valmistaa ruokaa. Ja joo, kyllä hän osaa. Perheessä on lapsia. Aika usein kuvio on se, että puolisot tulevat töistä. Sitten syödään ja mies on kovin väsynyt ja viettää loppuillan sohvalla kännykkää räpläten. Ja nainen hoitaa näitä kodin "pikku" askareita usein myöhään iltaan saakka.

Olen itse ollut aviossa 22v ja voisin jopa sanoa, että tuuri on käynyt. Mies osallistuu ja tekee asioita, mutta siltikin koen, että vastuut ei kotona jakaudu tasaisesti.
Joten listatkaa asioita mitä miehenne Ei koskaan tee.

Aloitan.

Mieheni ei ole kertaakaan näiden vuosien aikana pessyt uunia. Mä meidän perheessä kyllä yleensä teen tämän, toki myönnän että aika usein vaimo "vihjaa", että olis aika.
Mieheni ei tiedä lastensa kavereiden nimiä, numeroita tai vanhempia. Lasten kaverien nimet kyllä muistan aika hyvin. Vanhemmat huonommin, johtuu siitä, että hyvin vähän heidän kanssa tekemisissä. Muutamia poikkeuksia toki on. En ole alunperin tältä paikkakunnalta ja asun syrjässä.
Mieheni ei koskaan lue Wilma viestejä ja ole yhteydessä kouluun. Mulla ei ole Wilma-tunnuksia ja vaimo hoitaa tämän täysin. Kouluun olen kyllä yhteydessä ja vanhempain illpissa yms. käymme joskus yhdessä ja joskus toinen.
Mieheni ei koskaan hoida lasten retkieväitä kouluretkelle. Hoidan jos sovitaan, tänään viimeksi,
Mieheni ei koskaan hoida lasten terveys tarkastuksia, hammastarkastuksia tai astmakontrolleja. No joskus hoidan, kaipa vaimo enemmän.
Mieheni ei koskaan siivoa karvoja lavuaarista ajettuaan partansa. Ei oo tullut valitusta tästä. Ei ainakaan usein.
Mieheni ei koskaan ole valmistanut ateriaa alusta loppuun ja pyytänyt minua syömään valmiiseen pöytään. No en todellakaan ole mikään maestro ruuanlaitossa, mutta kyllä mä aika ajoin ruokaa teen meillä. Päävastuu kyllä vaimolla.
Jos on tulossa juhlat lakkiaiset tms. niin mieheni ei ole kiinnostunut siitä mitä lapset pukevat päällensä. Tässä mä olen kyllä huono. Aika työ hoitaa omatkin kledjut.
Jos lapsella on synttärit mies ei koskaan suunnittele niitä tai mieti mitä juhlissa tarjotaan. Tässäkin huono, mutta autan toki järjestelyissä. Muuta ohjelmaa suunnittelen, mutta tarjoilut on vähän niin ja näin. Tietenkin karkkia ja limua/mehua hommaan

Mites muilla, meneekö arjen hommat tyydyttävästi 50/50?

Täytyypä vastata omasta puolestani, ehkä en ihan niin surkea tapaus olekkaan...

Tuostahan puuttui sitten oleellisesti kaikki "miesten hommat". Eli kyllä mä renkaat vaihdan, nurmikot leikkaan (nyt toki eka kesä kun haluisin, että lapset rupeasi sitä tekemään taskurahaa vastaan), lumityöt teen. Kaikkii pikkukorjaukset teen mitä osaan.

Ja sitten on vielä puutarha. Se ei ole intohimoni, mutta kyllä mä aika paljon hommia sen eteen oon tehnyt.

Siivouksistakin minä vastaan enempi. Vaimolla tuota harrastustoimintaa riittää, joten ei se ehdi olla täällä kodinhengetär koko ajan. Mulla taas työ matkoineen vie enempi aikaa, joten ei sitä joka päivä viitti mitään.
Sohvalle passivoituminen on kyllä hirveen helppoa, mutta yleensä siitä tulee vaan ikävämpi oli. Aika usein se miehen sohvailu johtuu siitä, että se ei oo löytänyt sitä rooliaan perheessä. Eli kaiken maailman kodin- ja pihanhoitoa piisaa, mutta mies ei sitä oikein omakseen koe. Sitten jos tallissa on joku autonraato, niin sen rassaaminen saattaa kyllä kiinnostaa. Tai minkä nyt kukakin omakseen kokee....

Mutta tunnustan sen, että kyllä se vaimo on, jolla on tuo "kodinhoidollinen kokonaisnäkemys". Mä voin käydä kaupassa, mutta tarvin listan. Extempore jos meen kauppaan, niin ei hyvä.

Minunkaan mieheni ei pese koskaan uunia, mikroa tai liesituuletinta. Eikä suihkun lattioita ja seiniä.
Vastaavasti minä en vaihda auton renkaita (osaisin kyllä), leikkaa nurmikkoa tai kolaa lumia.

Mä tosiaan putsaan uunit, mikrot ja liesituulettimen (No tätä en kyllä kovin usein tee, mutta minö se olen joka sen tekee jos joku). Mutta suihkun lattia ja seinät... 2 kertaa tehnyt ja nekin vaimon tarkoilla ohjeilla. Ja silti en osais oma-aloitteisesti osais. Mitäs niitä pesemään kuin koko ajan suihkitaan.... Juu en ole tosissani.

Meidän huusholli ei kyllä kestäis sitä jos mä ottaisin jonkun tosi aikaa vievän harrastuksen. Pitäskö ruveta golffaamaan? EI kyllä kiinnosta yhtään...

En pese pyykkejä koskaan, koska minua on kielletty. Viimeksi onnistuin värjäämään kaikki vaatteet vaaleanpunaisiksi sekä kutistamaan yhden paidan vauvakokoon.

Harvoin mäkään tota teen. Ja jos teen niin ohjeistus on suht. selkeä. Osaan kumminkin jotenkuten jos on tarve. Mutta pistän kyllä kuivumaan usein. Ja osaan myös lajitella vaatteet ja laittaa vääriin komeroihin.

Ainiin, mitä mä en tee koskaan? On varmaan monta hommaa, mutta en edes tiedä niitä. Siksi vaimon pitäisi vastata tähän, mutta hän ei todellakaan tiedä että kirjoittelen tämmöisellä palstalla. Jotain salaisuuksia pitää olla.

Silitän jopa joskus vaatteita. Menee kolminkertainen aika kuin vaimolla ja tulos huonompi.

Mä tosiaan putsaan uunit, mikrot ja liesituulettimen (No tätä en kyllä kovin usein tee, mutta minö se olen joka sen tekee jos joku). Mutta suihkun lattia ja seinät... 2 kertaa tehnyt ja nekin vaimon tarkoilla ohjeilla. Ja silti en osais oma-aloitteisesti osais. Mitäs niitä pesemään kuin koko ajan suihkitaan.... Juu en ole tosissani.

Meidän huusholli ei kyllä kestäis sitä jos mä ottaisin jonkun tosi aikaa vievän harrastuksen. Pitäskö ruveta golffaamaan? EI kyllä kiinnosta yhtään...

Golf on niitä varten, jotka ei osu liikkuvaan palloon....

Ap. sanoi noin. Mutta vastaukset sanoo toista. 🙄

Golf on niitä varten, jotka ei osu liikkuvaan palloon....

Joo ei kyllä kiinnosta. Meillä duunissa kyllä tosi moni pelaa. Ja moni omaa hyvinkin liikunnallista taustaa.

Omat lajit tosiaan lätkä ja futis, mutta lätkää ei voi enää pelata ja futiskin on hankalaa. Ehkä pitäis siirtyä vesipalloon tai uppopalloon. Pirun raskaita lajeja molemmat.

Mä tein lähes kaiken. Aina auton renkaiden vaihdosta lasten fillarihuoltoon, viemäreiden avauksiin, keittiöremppaan. Halkojen pilkkomiset ja pinoamiset, pihan hoito ja kunnostus, talvella lumenluonti.
Kaiken muun kotihomman lisäksi.
Lapset vanhetessaan jeesasivat. Ja auttavat toki yhä, mikä vain osaavat ja ehtivät.
Elämä ja monet vuodet opettivat pärjäämään itse.
Exän pärjääminen ei kiinnosta. Lapsiakaan.

Yhteistyössä