Muita, keiden appivanhemmat eivät ole koskaan tavanneet toisiaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sukusuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En tiedä, haluaisivatko tavata, kun ei ole koskaan tullut puheeksi vanhempien kanssa. Tosin ovat vissiin jo tottuneet, että emme aina tee asioita perinteiseen tapaan.

Mä ainakin olen itse sen verran utelias, että kyllä mä aikanaan haluisin tavata lasteni appivanhemmat ja mahdollisten lastenlasteni toiset isovanhemmat. Ja ihmettelisin vähän mielessäni, missä on vika, jollei heitä koskaan minulle esiteltäisi. Sedät ja tädit ovat jo sen verran kaukaisia, ettei heillä niin väliä. Haluaisitko itse aikanaan tavata lastesi puolisoiden vanhemmat?

Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta;22369579:
No mun ja miehen vanhemmat ei ole tavanneet, koska mun vanhemmat on kuolleet aikoja sitten.

Lähisukulaiset on olleet lasten ristiäisissä ja vähän laajemminkin aikoinaan meidän häissä.
Jotenkin kummastuttaa tuollanen "ei edes kiinnosta"-asenne. Heillä on kuitenkin yhteisiä lastenlapsia :confused:

Miksi pitäisi tuntea kaikki ihmiset, joiden kanssa on yhteisiä sukulaisia?! En voi käsittää tällaista teennäistä pakkoa. En ole tekemisissä omien serkkujenikaan kanssa, pikkuserkuista puhumattakaan. Miksi ihmeessä minua kiinnostaisi miehen sukulaiset? Lastamme he eivät hoida tai muuten ole osallisina jokapäiväistä elämäämme.

[QUOTE="vieras";22369643]Mä ainakin olen itse sen verran utelias, että kyllä mä aikanaan haluisin tavata lasteni appivanhemmat ja mahdollisten lastenlasteni toiset isovanhemmat. Ja ihmettelisin vähän mielessäni, missä on vika, jollei heitä koskaan minulle esiteltäisi. Sedät ja tädit ovat jo sen verran kaukaisia, ettei heillä niin väliä. Haluaisitko itse aikanaan tavata lastesi puolisoiden vanhemmat?[/QUOTE]

No en tiedä, voisin varmasti elää täysin onnellista elämää vaikka en lasteni appivanhempia tapaisi. Eli se olkoon lasteni päätettävissä, haluavatko esitellä vai ei.

[QUOTE="vieras";22369643]Mä ainakin olen itse sen verran utelias, että kyllä mä aikanaan haluisin tavata lasteni appivanhemmat ja mahdollisten lastenlasteni toiset isovanhemmat. Ja ihmettelisin vähän mielessäni, missä on vika, jollei heitä koskaan minulle esiteltäisi. Sedät ja tädit ovat jo sen verran kaukaisia, ettei heillä niin väliä. Haluaisitko itse aikanaan tavata lastesi puolisoiden vanhemmat?[/QUOTE]

En pitäisi välttämättömänä sitä. Puolisoon toki haluan tutustua, mutta vanhemmilla ei välttämättä siihen "lopputulokseen" ole paljoakaan merkitystä, joten heidän tapaamisellaan ei ole niin väliä.

Meillä vanhemmat on nähnyt toisensa yhden kerran meidän häissä.:D Vanhemmat (tai siis mun äiti ja isäpuoli sekä miehen vanhemmat) asuu 300km päässä toisistaan ja me vielä sitten 300km:n päässä molemmista.. Ja mun oikea isä sitten vielä 100km kauempana. Nyt mietin järjestäisinkö jotkut nimiäiset (ristiäisiä ei tule) ihan sen takia et tulis kerrankin kaikki samaan aikaan kylään, mutta sit tiedän miten hankala mun isäpuolen on päästä jonakin tiettynä aikana tulemaan tänne kun sillä on oma firma ja aika kiireistä aikaa nyt.. Ja sitten taas miehen isä on tosi laiska lähtemään tänne, ilmoitti jo viime kerralla käydessään et olis kiva jos tultais jouluna vauvan kanssa käymään kun ne ei jaksais ajaa tänne ainakaan jos on huonot kelit. En vaan käsitä miten meidän on sit helpompi sinne lähteä kuukauden ikäsen vauvan kanssa mut se onkin sitten toinen ongelma.:D

Meillä ois kyllä nyt tilaa jos tulis enemmänkin porukkaa, mutta jotenkin vaan noiden välimatkojen takia tuntuis yksinkertasemmalta, että tulevat käymään sillon kun kellekkin sopii.. Kaikkia nähdään kuitenkin melko säännöllisesti, mutta eivätpä vaan oikeen satu samaan paikkaan yhtä aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vähemmän sukurakas;22369696:
En pitäisi välttämättömänä sitä. Puolisoon toki haluan tutustua, mutta vanhemmilla ei välttämättä siihen "lopputulokseen" ole paljoakaan merkitystä, joten heidän tapaamisellaan ei ole niin väliä.

Mä en myös ymmärrä, että mitä siitä toistensa tapaamisesta nämä vanhemmat ja muut sukulaiset kostuisivat!? Itse halusin kyllä tavata miehen sukulaisia, mutta en ymmärrä, miksi minun sukulaisten i pitäisi tavata mieheni sukua. Eivät kuitenkaan ehkä sen ainoan kerran jälkeen tulisi koskaan tapaamaan. Eli mikä siinä nyt on niin tärkeää? Johan tässä on monen monituista vuotta elettä näin ja mitään maailmanloppua tämän asian tiimoilta ei ole tullut.

No tuntuu kyllä hiukan erikoiselta kun vielä samassa kaupungissa asuvat. Tulee mieleen että välit vanhempiin ei olisi täysin kunnossa, voin tietysti olla väärässäkin...
Meillä vanhemmat ja appivanhemmat ovat ihan ystävystyneet keskenään ja tapaavat toisiaan oma-alotteisestikin:)

Mun ja miehen vanhemmat tapaavat vähintään kerran vuodessa. Mä kutsun molemmat osapuolet aina joulukahville pari viikkoa ennen joulua. Lapsen synttäreitä vietetään usein kahtena päivänä, tosin viime kerralla kokeiltiin liukuvaa systeemiä eli osa vieraista tuli pari tuntia aiemmin ja osa sitten myöhemmin. Olivat kuitenkin jonkin aikaa päällekkäinkin. Mun ja miehen vanhemmilla ei ole mitään toisiaan vastaan ja ovat nähneet toisiaan usein. Tuo joulukahvi on sellainen hyvä perinne, että saadaan heidät tosiaan edes kerran vuodessa yhteen.

[QUOTE="minni";22369788]No tuntuu kyllä hiukan erikoiselta kun vielä samassa kaupungissa asuvat. Tulee mieleen että välit vanhempiin ei olisi täysin kunnossa, voin tietysti olla väärässäkin...
Meillä vanhemmat ja appivanhemmat ovat ihan ystävystyneet keskenään ja tapaavat toisiaan oma-alotteisestikin:)[/QUOTE]

Väleissä ei ole mitään vikaa, päinvastoin. Läheisissä väleissä olen omieni kanssa ja todella hyvin tulen juttuun myös miehen suvun kanssa. Myös miehellä lämpimät välit sukuunsa ja hyvät välit myös minun sukuuni. Ehkä me siis vaan ollaan omituisia...

Yhteistyössä