Asioita joita mieheni on minulle tehnyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
1. Töninyt
2. Sylkenyt päälle
3. Repinyt vaatteet riekaleiksi
4. Haukkunut pahasti
5. Sanonut vihaavansa minua

Lista voisi jatkua vielä. Kaiken tämän jälkeen ollaan selvitty päivä kerrallaan eteenpäin vaikkakaan en tule koskaan noita asioita unohtamaan. Vaan ne kulkevat pääni sisällä.
Mieheni on erittäin temperamenttinen luonne (perinyt isältään) ja nähnyt kotona älytöntä paskaa.

Mieheni sanoo useasti rakastavan minua, silti mietin rakastaako sittenkään. Hän on itse halunnut kyllä näistä ongelmista huolimatta halunnut elää yhdessä ja yrittää selvitä tästä kaikesta yhdessä.
Mutta jos rakastaa, miksi käyttäytynyt noin? Tälläistä ei ole ollut pitkiin pitkiin aikoihin.

Kiitos ja anteeksi kun purkauduin. Oli helpotus saada asioita hieman mustaa valkoiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ja tällä tiedolla teemme mitä?

Mä en voi käsittää ihmistä joka kattoo tollasta.

En siedäkään enää. Vikakerta oli vikakerta. Enään näin ei ole käynyt. Mies tietää että seuraavasta loppuu. Ja ei ole enää tehnyt.
Luuletko että ainut suhde jossa toinen osapuoli saanut traumoja lapsuusessa ja purkaa ne omassa suhteessaan?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Gwen:
Onpa tyhmä äijä, kun ei älyä lähteä... Ole sä viisaampi ja jätä mokoma sika!

Miksi jättäisin?
Hän on muuttunut. Etkö ymmärtänyt lukemaasi?

vaikka siksi että sä et ole päässy asian yli,mietit tapahtumia vieläkin etkä unohda koskaan. anteeksi olet ilmeisesti antanut, mutta oletko ihan koko sydämestäs? onko se suhde oikeesti sen arvonen, että koko loppuelämäs mietit kuinka huonosti mies on sua kohdellu ja saat ehkäpä pelätä että kohtelee jatkossakin.

Onpas täällä ihanan lapsellisia ja mustavalkoisia ihmisiä. Helppohan se on toiselle sanoa että -Jätä se paska! Kukaan ei tunne koko totuutta. Kukaan ei tunne kyseistä miestä. Kukaan ei tunne asioiden taustoja ja nykytilannetta. Noin lyhyesti kerrottuna tuo kyllä kuulosti kauhealta mutta niin kauan on toivoa kun on elämää. En kehota ketään jäämään hakattavaksi mutta en kyllä suinpäin jättämäänkään. Ulkopuolisen apu voi olla monelle pelastus.

Miksi jättäisin?

Joko olet opetellut kellonajat? :xmas:

Kirjoitit miehesi lopettaneen nuo touhut vasta sen jälkeen, kun olin edellisen viestini kirjoittanut! Aloitusviestistä ei mitenkään ilmene, että kohdat 1-5 olisivat päättyneet.

Miksi jättäisin?

Kirjoitit miehesi lopettaneen nuo touhut vasta sen jälkeen, kun olin edellisen viestini kirjoittanut! Aloitusviestistä ei mitenkään ilmene, että kohdat 1-5 olisivat päättyneet.
lukeehan siinä alotusviestissä että tällasta ei ole sattunu pitkiin pitkiin aikoihin.

Miksi jättäisin?

otappa silmä käteen ja lue: Tälläistä ei ole ollut pitkiin pitkiin aikoihin.

siellä se lukee alotus tekstissä!!

Miksi jättäisin?

Ei lue. :xmas: Luin aloitusviestin uudelleen ja huolellisesti.

Mulla on sulle varmaan aika lohduttavaa kerrottavaa. Oma mieheni on ollut 6 vuotta jo "kuivilla" eli käyttämättä väkivaltaa minua kohtaan, välillä olen ollut niin mustelmilla että terkkari kyseli haluanko kertoa hänelle jotain ja että kenenkään ei tarvitse tuollaista sietää. Mutta minä rakastin ja uskoin, en muistele tuota aikaa enää ollenkaan, minulla on nyt niin erilainen mies. Molemmissa meissä oli tuolloin vikaa ja etsimme vaan terveemmän tavan tapella ja kahdestaan päästiin kaikesta pahasta eroon. Se äkkipikainen mies on poissa ja minulla on rauhallinen ja terve parisuhde. Näinkin voi siis käydä, vaikka meillä se väkivalta oli paljon pahempaa kuin ap:n tilanteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ja tällä tiedolla teemme mitä?

Mä en voi käsittää ihmistä joka kattoo tollasta.

En siedäkään enää. Vikakerta oli vikakerta. Enään näin ei ole käynyt. Mies tietää että seuraavasta loppuu. Ja ei ole enää tehnyt.
Luuletko että ainut suhde jossa toinen osapuoli saanut traumoja lapsuusessa ja purkaa ne omassa suhteessaan?

Jotain traumaansa hän on kyllä sinuunkin ehkä onnistunut siirtämään, koska kuitenkin näitä asioita edelleen mietit.

1. Töninyt
2. Sylkenyt päälle
4. Haukkunut pahasti

Lista voisi jatkua vielä. Kaiken tämän jälkeen ollaan selvitty päivä kerrallaan eteenpäin vaikkakaan en tule koskaan noita asioita unohtamaan. Vaan ne kulkevat pääni sisällä.
Mieheni on erittäin temperamenttinen luonne (perinyt isältään) ja nähnyt kotona älytöntä paskaa.
Mieheni sanoo useasti rakastavan minua, silti mietin rakastaako sittenkään. Hän on itse halunnut kyllä näistä ongelmista huolimatta halunnut elää yhdessä ja yrittää selvitä tästä kaikesta yhdessä.
Mutta jos rakastaa, miksi käyttäytynyt noin? Tälläistä ei ole ollut pitkiin pitkiin aikoihin.

Kiitos ja anteeksi kun purkauduin. Oli helpotus saada asioita hieman mustaa valkoiselle.

Tämä tempperamenttisuus ei ole mielestäni mikään syy käyttäytyä tällä tavoin. Minunkin mieheni on äkkipikainen ja tempperamenttinen, mutta hän ei ole ikinä käyttäydynyt näin, ei ole ollut väkivaltainen: ei fyysisesti eikä henkisesti. Kyllä aikuisen ihmisen on osattava käyttäydyä!

Mutta hienoa, että olette selvittäneet asiat ja koita jaksaa ja selvittää asiat vielä kertalleen itsesi kanssa. Tuntuu, että tämä asia kuitenkin vaivaa sinua aika paljon! :hug:

Itse olen elänyt jos jonkinmoisessa suhteessa, mutta yksi suhde alkoi noin, ja päättyi totaaliseen pieksämiseen ja vaikka mihin.
Itse sanoisin, että tuosta se saattaa pahentua lyömiseksi, ja kun "jos kerran lyö, lyö myös uudelleen" :/

Aikuisen ihmisen pitää osata - tai sitten opetella - hallitsemaan käytöstään. Toista ihmistä ei tarvitse kohdella kuin nyrkkeilysäkkiä. Kotoa/lapsuudesta opitut käyttäytymismallitkin voi muuttaa kun tiedostaa ne ja tietoisesti pyrkii löytämään vaihtoehtoja. Jos mies on tämän tajunnut ja oikeasti alkanut muuttaa käytöstään, niin hieno homma.
Meillä mies ei kuunaan löisi minua. Ihan viisaasti pelkää, että ties mitä vammoja saisi aikaan ison miehen voimilla. Temperamenttia häneltä kyllä löytyy, mutta myös itsensä hallintaa. Ja muutenkin, meillä osataan kertoa tunteista puhumalla, ei tarvitse ryhtyä repimään eikä sylkemään. Jos ei pysty itseä hillitsemään, voi poistua vähäksi aikaa.
Itse olen joskus aikoinaan suutuspäissäni motannut häntä rintaan, mutta katunut saman tien, kun hän on tiukasti sanonut, että hän ei halua että häntä lyödään. Enkä ole sen jälkeen moisiin lapsellisuuksiin sortunut. En tiedä mistä se tuli, varmaan voimattomuuden tunteesta, kun jokin asia on oikein kovasti ärsyttänyt eikä ole saanut toista ymmärtämään. Lapsuudenkodissani kun ei todellakaan ole koskaan lyöty - mitä nyt me lapset joskus nahistelimme keskenämme.

Alkuperäinen kirjoittaja Ket:
Aikuisen ihmisen pitää osata - tai sitten opetella - hallitsemaan käytöstään. Toista ihmistä ei tarvitse kohdella kuin nyrkkeilysäkkiä. Kotoa/lapsuudesta opitut käyttäytymismallitkin voi muuttaa kun tiedostaa ne ja tietoisesti pyrkii löytämään vaihtoehtoja. Jos mies on tämän tajunnut ja oikeasti alkanut muuttaa käytöstään, niin hieno homma.
Meillä mies ei kuunaan löisi minua. Ihan viisaasti pelkää, että ties mitä vammoja saisi aikaan ison miehen voimilla. Temperamenttia häneltä kyllä löytyy, mutta myös itsensä hallintaa. Ja muutenkin, meillä osataan kertoa tunteista puhumalla, ei tarvitse ryhtyä repimään eikä sylkemään. Jos ei pysty itseä hillitsemään, voi poistua vähäksi aikaa.
Itse olen joskus aikoinaan suutuspäissäni motannut häntä rintaan, mutta katunut saman tien, kun hän on tiukasti sanonut, että hän ei halua että häntä lyödään. Enkä ole sen jälkeen moisiin lapsellisuuksiin sortunut. En tiedä mistä se tuli, varmaan voimattomuuden tunteesta, kun jokin asia on oikein kovasti ärsyttänyt eikä ole saanut toista ymmärtämään. Lapsuudenkodissani kun ei todellakaan ole koskaan lyöty - mitä nyt me lapset joskus nahistelimme keskenämme.

mies todella haluaa muuttua ja onkin päässy tavasta pois. (tai ei ainakaan enään ole niin tehnyt) nykyään yritettän keskustella asioista rakentavasti tai jos menee yli hilseen painuu mies ulos jäähylle ja tulee takaisin pahalla mielelllä.
Tiedän että hän minua rakastaa sillä kerran kerroin hänelle että olen tosissani harkinnut jättäväni ja hän itki! Koskaan en ole hänen nähnyt itkevän mutta silloin hän itki.

Alkuperäinen kirjoittaja kukeseen:
1. Töninyt
2. Sylkenyt päälle
4. Haukkunut pahasti

Tämä tempperamenttisuus ei ole mielestäni mikään syy käyttäytyä tällä tavoin. Minunkin mieheni on äkkipikainen ja tempperamenttinen, mutta hän ei ole ikinä käyttäydynyt näin, ei ole ollut väkivaltainen: ei fyysisesti eikä henkisesti. Kyllä aikuisen ihmisen on osattava käyttäydyä!

Mutta hienoa, että olette selvittäneet asiat ja koita jaksaa ja selvittää asiat vielä kertalleen itsesi kanssa. Tuntuu, että tämä asia kuitenkin vaivaa sinua aika paljon! :hug:

'vaivaa ja ei vaivaa. Olen antanut anteeksi mutta eipä tuollaista voi oikein koskaan kokonaan unohtaa ja minulla taitaa olla jonkinsortin masennus.
Koska välillä olen todella iloinen ja ihana oma itseni ja toisinaan mikään ei ole hyvä ja nämä vanhat asiat palaa mieleen itken ja olen surullinen. ja sihen surullisuuteen liittyy kyllä muutakin kuin tämä meidän välinen kränä.

Mulla on sulle varmaan aika lohduttavaa kerrottavaa. Oma mieheni on ollut 6 vuotta jo "kuivilla" eli käyttämättä väkivaltaa minua kohtaan, välillä olen ollut niin mustelmilla että terkkari kyseli haluanko kertoa hänelle jotain ja että kenenkään ei tarvitse tuollaista sietää. Mutta minä rakastin ja uskoin, en muistele tuota aikaa enää ollenkaan, minulla on nyt niin erilainen mies. Molemmissa meissä oli tuolloin vikaa ja etsimme vaan terveemmän tavan tapella ja kahdestaan päästiin kaikesta pahasta eroon. Se äkkipikainen mies on poissa ja minulla on rauhallinen ja terve parisuhde. Näinkin voi siis käydä, vaikka meillä se väkivalta oli paljon pahempaa kuin ap:n tilanteessa.

Ihanaa. Tahdon kovasti uskoa että meilläkin mennään koko ajan parempaan suuntaa.

Miksi jättäisin?

Ei lue. :xmas: Luin aloitusviestin uudelleen ja huolellisesti.

No kyllä muuten lukee!!!

En ihan koko ketjua lukenut, mutta nouse hyvä ihminen sieltä jalkamattona olemasta! Mikään, MIKÄÄN ei ole riittävä tekosyy käyttäytyä noin sikamaisesti. Sinua kohdellaan juuri niin, kuin sinä annat kohdella.. Muutos lähtee sinusta..

Yhteistyössä