Asioita, joita suosittelette tehtäväksi ennen lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nekkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Koin kaiken tarpeellisen ennen lapsia,ei ole mitään mitä en voisi nytten lasten kanssa kokea =)

Muille suosittelen että jättää ne baarireissut/ryyppäämisen noin yleensäkin kun lapsia ruvetaan suunnittelemaan :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Nekkis:
Mitä itse halusit/olisit halunnut tehdä ennen lapsia?
Listatkaas asioita, mitä kannattaa kokea ennen lapsia.

Saako listata asioita mitä kannattaa kokea ennen vakisuhdetta? Ei ne lapset elämää kahlitse, mies kyllä.

Mulla ei jäänyt juuri mitään kokematta. Ennen lapsia ehdin opiskella itselleni ammatin, matkustella kavereiden kanssa, asua ja työskennellä ulkomailla, bilettää vaikka kuinka, seurustella useamman kerran, jne. Selvittää, kuka olen ja mitä haluan.

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Mie suosittelen hankkimaan ammatin ja työpaikan =)

Miksi näin? Itse olen opiskellut vasta lasten saamisen jälkeen. Lapset tein heti lukion jälkeen, sit opiskelu, sit töihin. Ikää on reilusti alle 30, 2 lasta ja korkea koulutus ja hyvä koulutusta vastaava työpaikka. Miksi olisi pitänyt tehdä eri järjestyksessä?

Työkaverini (sinkku ja lapseton nuorehko mies) sanoi tässä taannoin, että hänen elämässään arvojärjestys on tällä hetkellä työ, huvi ja perhe. Mä tuumasin, että varmasti on hyvä arvojärjestys tuossa elämäntilanteessa =)

Eli huvitelkaa ennen lasten hankkimista =)

Matkustelu. Sellainen kunon matkustelu, ei pakettimatkailu turistikohteissa.

Ennen vieroksuin ajatusta rakentamisesta ja 'valmiista elämästä' ennen lapsia, mutta on siinä puolensa. Oikeasti rakentaminen ja remontoiminen pienten lasten kanssa ilman auttavia käsiä on kamalaa.

Miten lapsi estää elämisen? :o
Kyllä minä oon vasta lapsen jälkeen lähteny työelämään, voin viettää omaa aikaa ilman että tarttee 24/7 istuu kotona. Matkalle lähdetään nyt miehen kanssa kaksin, tyttö menee mummolleen siksi aikaa.
Ja suunnitelmissa on vielä että lähtisin ehkä takaisin koulun penkille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Mie suosittelen hankkimaan ammatin ja työpaikan =)

Miksi näin? Itse olen opiskellut vasta lasten saamisen jälkeen. Lapset tein heti lukion jälkeen, sit opiskelu, sit töihin. Ikää on reilusti alle 30, 2 lasta ja korkea koulutus ja hyvä koulutusta vastaava työpaikka. Miksi olisi pitänyt tehdä eri järjestyksessä?

Ihan omakohtaisesta kokemuksesta puhun.

Alkuperäinen kirjoittaja Karenina:
Suosittelen opiskelemaan ammatin itselleen ennen lapsia. Se on helpompaa noin päin. Itse opiskelin opiskelut loppuun vasta ekan lapsen jälkeen ja onnistuihan se ihan hyvin, mutta ei se niin helppoa ollut.

Edelleen eri mieltä. Opiskelin yh-äitinä ja kyllä se vaan oli helpompaa kuin ilman lasta. Lapsi meni ajoissa nukkumaan, jonka jälkeen oli aikaa lukea ja tehdä tehtäviä. Lapsettomat koulukaverit istuivat kaiket illat opiskelijariennoissa ja ryyppämässä. Kyllä mun kouluni paljon paremmin meni.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kaiken ehtii tehdä, vaikka olisikin lapsia. en ymmärrä ap:n pointtia. hän taitaa kuulu kerhoon: meillä on lapsia- emme voi siksi muka tehdä sitä tai tätä?

Aika moni muu kuitenkin ymmärsi pointtini, kenessäköhän vika... :whistle:
En kuulu mainitsemaasi kerhoon, mutta saa kai täällä kysyä sellaisiakin kysymyksiä, joihin sinä arvoisa vieras et osaa suhtautua oikealla tavalla. Ja kyllä, elämää on myös lasten kanssa ja paljon onkin, mutta on täyttä paskapuhetta väittää, että elämä on samanlaista lapsettomana kuin perheellisenäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja potkuri85:
Miten lapsi estää elämisen? :o
Kyllä minä oon vasta lapsen jälkeen lähteny työelämään, voin viettää omaa aikaa ilman että tarttee 24/7 istuu kotona. Matkalle lähdetään nyt miehen kanssa kaksin, tyttö menee mummolleen siksi aikaa.
Ja suunnitelmissa on vielä että lähtisin ehkä takaisin koulun penkille.

Minun pointtini ei ainakaan ollut se, että lapsi estäisi elämisen.
Kumman kireetä porukkaa tänään taas. :snotty:

Yhteistyössä