Asiat on just niin vaikeita, kuin haluat niiden olevan

• Viestiketjun aloittaja "Muumi"
  • Ensimmäinen viesti
ghjj
"Hei kaikille! Käyttääkö teidän 7 vuotiaat vielä haalareita vai ostaisinko jo 2-osaisen??" -noitahan on palsta täynnä. Mää aina ihmettelen ett miks joku kysyy sitä palstalta?? Eikö kysyjä koskaan näe paikkakunnan muita lapsia?
Eiks siitä saa vähän väärän käsityksen jos pohjois-suomessa asuvat ovat ihan kauhuissaan, että totta kai (!!!!) lapselle haalari, ja sit rannikolla asuva äiti pakottaa lapsensa pilkkihaalariin vaikka koko talvena ei edes ollu lunta.

Ja vähintää viimeistää sit mennään ostaa se haalari kun keski-suomesta tulee anoppi kylään ja näkee ne 2-osaset. Hirveä miniä kun ei osaa edes lasta pukea!

Ja seuraavana ihmetellään kun joudutaan pyytämään mieheltä rahaa vielä niihin haalareihinkin, ja tuhlauksen vuoks mies ei enää tee ollenkaa kotitöitä vaan hänhän käy töissä täsdä perheessä.
Normaalia? ???

Nii ja käytitkö saippuaa kun pesit takapyllysi?? Käytitkö rasvaa? Pyyhitkö paperilla, mitä paperia, mitä rasvaa? Ja olikohan se kipeä kohta pukama vai syöpä? Käytitkö siihen pakurikääpärasvaa??

;)

vieraus
Tunnustan, kysyn välillä isojakin asioita täältä palstalta. Esim. pitäisikö hankkia vielä viides lapsi?

Keneltä mä muuten kysyisin. Minun kavereilla ja sukulaisilla on max komle lasta, ei ne osaa auttaa.

"Lissu"
Eihän se, jos täältä johonkin asi aan kysyy mielipidettä, välttämättä tarkoita sitä ettei itse pystyisi päätöstä tekemään. Ehkä sitä vaan haluaa muiden näkökantoja asiaan ja itsekin vähän pohdiskella samalla. :) Ihminen jolla on aina joka asiaan heti vastaus valmiina, ei ole mielestäni fiksu, vaan mustavalkoinen.

"Muumi"
Täällä ei myöskään koskaan saisi kritisoida mitään, aina on niin vaikeeta, kun tekee muiden asioista niin vaikeeta itselleen, mutta ei voi mitään, kun jotkut vaan ärsyttää.

"Muumi"
Enkä tarkoita, ettei saisi kysyä, mutta maalaisjärki tuntuu monelta puuttuvan. Ja vielä kritisoin täältä saatavien vastausten laatua. Joku on asiallinen, joku ei. Kaikilla on omat mielipiteet, joku tykkää kirsikasta, minä en.

kyllähän se noin on. kotoo ei pääsjtä mihinkään kun ville pekka nukkuu just tasan kakstoista, ja se ei pysty nukkumaan missään muuaalla, ei voi tulla ketään kylään tai edes soittaa kun pikku ulla on unilla, pitäs mënnä kauppaan, mutta ei voi kun pikku maijan paidassa on tahra, ja ei jaksa vaihtaa púhdasta, mutta eihän nyt tahraisella paidalla voi mennä. tekis mieli ottaa saunaolut, mutta eihän sitä voi, kun lapset on kotona nukkumassa. jne

"Vieras."
Toi pitää paikkansa että jotkut tekee asioista ihan liian vaikeita. Sitten kysellään täältä että mitä tehdä kun tämä juttu ei onnistu ja sitten törmätään jokaikinen ehdotus milloin mistäkin päättömästä syystä. Näkee jo kaukaa ettei ole edes motivaatioa yrittää saada asiaa onnistumaan, kunhan vaan valitetaan. Se alkaa ärsyttää.

Noi haalari/vaate/ruoka keskustelut on mun mielestä lähinnä sellaista ajantappojutustelua, kokemusten kysymistä eikä mitään oikeita ongelmia.

Muuten mä inhoan tota sanontaa kuinka asiat on just niin vaikeita mitä niistä teet. Jotkut jutut on vaikeita ilman tekemistäkin ja silloin kun on oikeita vaikeuksia päällä kypsyttää kun joku tulee jotain tuollaista lässyttämään.

"Muumi"
Sehän tässä onkin, mulla on oikeasti isoja ongelmia ja kyllä niihinkin pätee se, että omalla suhtautumisella niihin on iso vaikutus. Vatkaanko asiaa koko ajan edes takas vai yritänkö painaa eteenpäin kaikesta huolimatta.

iu
Kyllä nyt on niin vaikeeta kun en millään osaa päättää, vienkö noi mellakoivat koirat p****lle nyt heti vai käynkö ensin itte pissalla. Jos vien ne heti ulos, mulla voi tulla ulkona pissa housuun, mutta jos käyn ensin pissalla, jompikumpi noista piskeistä voi p****ntaa lattialle sillä välin. Mitä ihmettä mä tekisin?

(Koska en osannut päättää, jäin palstalle.)

Yhteistyössä