Asiat on just niin vaikeita, kuin haluat niiden olevan

• Viestiketjun aloittaja "Muumi"
  • Ensimmäinen viesti
"Muumi"
Monista palstan jutuista huomaa, kuinka hukassa oman elämän hallinta useimmilta on.

Omia päätöksiä ei osata tehdä, ollaan miehen/ anopin/ suvun talutusnuorassa. Täältä kysytään suunnilleen sitäkin, mitä mehua ottaisin, kaapissa olis omenaa ja appelsiinia, en osaa päättää...
Mies kohtelee kaikin tavoin huonosti, mutta on se vaan niin ihana enkä mitenkään voi erota...
Lasten kanssa on niin hankalaa, kun en tiedä oisko haalari vai kaksiosainen puku parempi...

Joskus tekisi hyvää tutkailla elämäänsä ja miettiä löytyykö maalaisjärkeä mistään.

wautsi
Kuka on itkenyt vaikeuksiaan kun ei tiedä kumman haalarin lapselleen ostaa? Osoita se ketju missä ihan marisee kuinka on niin vaikeaa se elämä tämän vuoksi! :D

Vai onko joku kenties vain kysynyt, kumman on kokenut paremmaksi esim 2v:lle? Ja sitten sinä tulkitset sen haluamallasi tavalla?

"Muumi"
Onko teillä useinkin noin vaikeaa vaatteiden valinta? Taisi osua nyt omaan nilkkaan, kun piti ihan hermostua. Vaatetus oli vain yksi esimerkki, onko muutkin mainitsemani asiat kohdallasi totta. Soita vaikka anopille ja kysy, jos et osaa itse tehdä päätöksiä.

voi luoja (sama)
[QUOTE="Muumi";29912635]Onko teillä useinkin noin vaikeaa vaatteiden valinta? Taisi osua nyt omaan nilkkaan, kun piti ihan hermostua. Vaatetus oli vain yksi esimerkki, onko muutkin mainitsemani asiat kohdallasi totta. Soita vaikka anopille ja kysy, jos et osaa itse tehdä päätöksiä.[/QUOTE]

Joo on tapana kysyä kokeneemmilta, kumman on kokenut paremmaksi jos arvon kahden välillä. En tiennytkään, että se kertoo elämäni vaikeudesta. :D
Toi kolahdusjuttu on niiiiin kulunut. :D Sinähän täällä suu ammottaen ihmettelet.

joo ärsyttävää
Ei kannata koskaan kysyä neuvoa keneltäkään, onhan se helvetin hieno tunne kun osaa itse päätellä kumpi kahvi maistuu paremmalta. Vaikka tietäisit kaverin juoneen molempia siinä vierellä ÄLÄ KYSY kumpi oli pehmeämpää!!!

"Muumi"
Kaikki tarttui nyt tohon vaateasiaan. Entä ne suhdeongelmat? Ollaan niin syvällä suossa, ettei enää tiedä, mikä on normaalia, mikä ei. Onhan se tietysti hyvä kysyä, mutta vastauksetkin täällä on joskus aika outoja. Joillakin on tapa vain huvitella keksimällä mahdollisimman näpsäkkä vastaus.

Kyllä kieltämättä monista aloituksista tulee vastaava mieleen. "Mies hakkaa eikä tee mitään kotona ja pelaa kaiket yöt, onko normaalia? Minä teen sitä ja tätä ja kannan miehelle sapuskat eteen ja silitän kalsarit ja nyt olen alkanut miettimään onkohan tämä ihan normaalia. Siis onhan miehessä paljon hyvääkin, mutta..." Tämä nyt siis ihan liioiteltu esimerkki, mut samaa mieltä ap:n kanssa siinä, et se oma elämä on omissa käsissä ja usein juuri niin vaikeaa kuin siitä tekee. Tosin kaikki ei ole aina vaan itsestään ja asenteestaan kiinni.

Samaa mieltä kanssa Chalan kanssa et kaikki mitä täällä kysellään ei ole varsinaisia ongelmia, kunhan pohdiskellaan ääneen ajan kuluksi.

"ninni"
[QUOTE="vierailija";29912636]Mun on ollut koko aamun kakkahätä, mitähän mun pitäis tehdä? Apua.[/QUOTE]

Apua!! Mulla kova pissahätä, kumpaa vessaa teidän mielestä mun pitäisi käyttää, ylä-vai alakerta??

Elämä on vaikeaa :)

"Muumi"
Taka-ajatuksena tässä on, että se oman elämän hallinta kasvaisi, kun tekisi itsenäisiä päätöksiä oman pohdinnan perusteella. Jos heittäytyy muiden varaan ilman omaa tahtoa, on aika hukassa.

[QUOTE="Muumi";29912794]Taka-ajatuksena tässä on, että se oman elämän hallinta kasvaisi, kun tekisi itsenäisiä päätöksiä oman pohdinnan perusteella. Jos heittäytyy muiden varaan ilman omaa tahtoa, on aika hukassa.[/QUOTE]

Mun mielestä se ei ole hukassa olemista jos kysyy muilta mielipiteitä. Eihän se tarkoita et se päätös sitten tehdään muiden mukaan. Ihan oma tahto sen lopullisen päätöksen tekee. Yleensä muiden mielipiteiden kuuntelu laajentaa näkökulmaa ja on paljon parempi, kuin että vaan yksinään pyörittelisi jotain asiaa mielessään ja sitten tekisi sen päätöksen. Itsenäinen se päätös lopulta kuitenkin on vaikka olisikin muiden mielipiteitä kuunnellut. Ja toki on myös asioita joissa ei tarvitse muiden mielipiteitä kysellä. Eli riippuu paljon myös asiasta.

[QUOTE="vierailija";29913055]Hmmm... en osannut päättää. Pitäisiköhän?[/QUOTE]

Kyllä se pitää pestä, muuten haisee kakalta. Olen palstalta oppinut, että ne ihmiset jotka ei pese pyllyä kuulemma haisevat.

"hmm"
niinpä. sinä teet hyvänä esimerkkinä juuri nyt kaikesta niin vaikeaa ja harmillista kuin haluat tulkitsemalla keskustelut joistain haalareiden valinnasta ihmisten uusavuttomuudeksi. :)

ggg
Parisuhteessa asiat yleensä vähitellen liukuu huonompaan suuntaan, silleen hivuttautuen, että sitä ei itse niin vaan huomaakaan. Itsekin vasta eron jälkeen huomasin miten huonosti asiat olikaan lopussa. Sitä on itse liian lähellä näkemään. Ja toisaalta kun kyse on isoista asioista, niin ei mitään isoja päätöksiä voi noin vaan kevyesti tehdä. Se on helppo huudella sivusta kun ei itse ole tilanteessa. Asiat ei ole noin mustavalkoisia.

jdfksfjsk
Totta siinä mielessä että joskus saatan tehdä asioista turhan hankalia. Saatan miettiä pitkäänkin jotain aivan pientä ja päätöksenteko tuntuu vain vaikeammalta. Esimerkkinä vaikka ruokalapun osto. Luen paljon aiheesta ja jokaisesta mallista on omat omat juttunsa. Yhdessä on haitallista ainetta, toista ei voi pestä koneessa, yksi on erityinen muiden suosikki jne. Luonnollisuus ja aitous ja lapsityövoima ja sitten vielä ekologisuus ja värit ja malli ja hinta jne.

Sitten seuraavana päivänä aihe ei kiinnosta ollenkaan ja ostan sen minkä löydän ensimmäisenä.

Yhteistyössä