asiaa ja jurputusta mielenterveystyöntekijöistä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja napitinap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

napitinap

Vieras
Siis jos järjestetään depressioryhmä. Niin itse menen sinne ainakin sillä mielellä että siellä voi puhua mistä vaan asioista mitkä mieltä painaa. Mutta ilmeisesti olen käsittänyt väärin? Eli sinne mennäänkin ystävystymään tai hankkimaan sosiaalisia suhteita vai? Eli jos puhut jostain ikävästä asiasta niin jäät tavallaan yksin sen asian kanssa ja kukaan ei halua olla ystäväsi?

Toinen asia on se että jos haluat yksilöterapiaa, koska luottamus ihmisiin on mennyt niin sinut laitetaan ryhmäterapiaan, jossa sinulla on vaikeaa jos kerran et osaa sosiaalisia kiemuroita ja solmia suhteita.Tämä on sitä auttamista! Niin ja apua olen hakenut ja pyytänyt monesti. Ja tiedän ongelmani mutta en osaa korjata niitä!! Lääkkeet niitä ei korjaa!

Niin ja onko sellainen oikeasti masennusta jos on koko masennuksen ajan kavereiden kanssa tekemisissä ja joka päivä toimintaa? Niin ja osaa sairaslomalla junailla asiansa vielä oikein. Itse olin tosi vähän tekemisissä kenenkään kanssa ja tarvin apua asioiden hoitamisessa. Eli en ollut työkunnossa!

Ryhmiä on niin monenlaisia.

Itsellä ei ole depressioryhmistä kokemusta, mutta päiväosastolla oli ryhmäterapiaa ja kyllä siellä sai puhua ihan mistä vaan. Mikä asia nyt sattui painamaan kyseisenä päivänä.

Usein tosin meillä oli joku aihe, tuli juttua enemmän kun oltiin pohdittu jotain tiettyä aihetta kotona ensin. Toki aiheen vierestä sai puhua jos oli paha olla jostakin muusta syystä. Enkä mä siellä ystäviä etsinyt, vaan apua ongelmiini.

Yksilöterapiaa pitää saada. Ei ryhmässä kaikkien ongelmia ratkota.

Niin ja apua ongelmiin itsekin haen. Mutta kun ei ne lääkkeet niitä ratko. Itselläni sosiaalisia ongelmia ja luottamus mennyt. En luota ihmisiin ym. Ystäviä ei juurikaan ole ja kouluaikaiset ystävät jääneet. Olin lisäksi jo yläasteelta masentunut lievästi ja koulukiusattu. Joten olen aika tyhjän päällä koko ajan.
Suhde mieheen on huono ja meillä henkistä väkivaltaa ja väljähtänyt suhde. Nämä on konkreettisia ongelmia! Työkaverit hylkii ym. ja työpaikasta en oikein tunne ketään kun olen ollut vasta 2v

Joko kelan tukema yksityinen terapia on käytetty? Luulis et sul on niin pitkästi jo mtt:llä hoitosuhdetta takana, että sitä oikeasti kannattais hakea. Tosin voi olla et määrärahoja on seuraavan kerran vasta tammikuus, mutta menee noil lääkäreil aina älyttömän pitkään kirjottaa yks lausuntokin niille + ite hakemus siihen sit rinnalle (vaikka sit sen mtt:n sosiaalityöntekijän kans yhdes täytettynä).

Joko kelan tukema yksityinen terapia on käytetty? Luulis et sul on niin pitkästi jo mtt:llä hoitosuhdetta takana, että sitä oikeasti kannattais hakea. Tosin voi olla et määrärahoja on seuraavan kerran vasta tammikuus, mutta menee noil lääkäreil aina älyttömän pitkään kirjottaa yks lausuntokin niille + ite hakemus siihen sit rinnalle (vaikka sit sen mtt:n sosiaalityöntekijän kans yhdes täytettynä).

Niin no nyt kyllä saan jo itse hoidettua asioitakin jo. Pahin masennus takana onneksi! Olen monesti pyytänyt lähetettä mutta ovat kieltäytyneet ja olen ollut yli 3kk hoidossa julkisella puolella. Nyt vedotaan siihen että koska on tehty jo suositus tuohon ryhmäterapiaan. Ja sitten kun kysyy lähetettä niin vedotaan määrärahoihin. Mitä määrärahoja lähetteen kirjoittaminen vie?

Yhteistyössä