Asennegallup :)

  • Viestiketjun aloittaja HypoTeesi
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja HypoTeesi:
Vastatkeehan rehellisesti...

1) Miten paljon ärsyttää se, että lapsesi ei ole "vain sinun" (esimerkiksi että äitisi hemmottelee/anoppi kaappaa jo ovelta syliinsä kun menette kylään/ tai vastaavaa)?

2) Oletko mustasukkainen, esim. miehestäsi?

3) Ikäsi?

Jos vastaatte reippaasti ja runsahasti, kerron tutkimuksen tulokset myöhemmin :)
1) Joskus se ärsytti suunnattomasti kun lapsi oli pienempi. Nyt näin monen vuoden jälkeen olen ajatellut asian niin, että minähän sen kaiken joudun kantamaan ja parempi et joku edes hemmottelee, itse olen tiukka äiti.
Annan nykyään mieluusti lapsen hoitoon.

2) En ole mustasukkaista luonnetta, mutta minusta voi tekemällä tehdä mustasukkaisen. Silloin helvetin portit aukeavat ja saatan käyttäytyä ihan höperösti.
Musta on pari kertaa tekemällä tehty mustasukkainen ja vieläkin saatan silmittömästi raivostua muistoista.

3) Kolmikymppinen.
 
1) Miten paljon ärsyttää se, että lapsesi ei ole "vain sinun" (esimerkiksi että äitisi hemmottelee/anoppi kaappaa jo ovelta syliinsä kun menette kylään/ tai vastaavaa)?
-Ei ärsytä yhtään.

2) Oletko mustasukkainen, esim. miehestäsi?
-Olen jonkin verran eli ihan normaalisti, en sairaanloisesti.

3) Ikäsi?
-Heinäkuussa 23v.

 
1) Normaali halittelu ei haittaa, mutta anoppi on yli-innokas, lässyttää ja vikisee ja suukottaa lapsen märäksi ja suoraan suulle ja rutistaa ja huutaa ja on ihan hysteerinen, se jo hiukan ärsyttää. Varsinkin kun huomaa että lapsikin tahtoo siitä tilanteesta jo pois, koska mummi on liian innokas.

2) Olen mustasukkainen, mutten näytä sitä, ainakaan ihan aina :)

3) 22v
 
1) Ei ärsytä yhtään. Olen vain jatkuvasti huolissani, että kehtaavatko tuupata takaisin minulle kun eivät enää halua pitää vauvaa sylissä, riipiikö heidän hermojaan vauvan huuto yms. Siksi koko ajan valmiustilassa ottamaan vauvan. (Näin kirjotettuna vaikuttaa tosi hölmöltä käytökseltä :ashamed: )
2) En ole, eipä tuo tosin anna siihen mitään syytäkään.
3) 21v.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HypoTeesi:
Vastatkeehan rehellisesti...

1) Miten paljon ärsyttää se, että lapsesi ei ole "vain sinun" (esimerkiksi että äitisi hemmottelee/anoppi kaappaa jo ovelta syliinsä kun menette kylään/ tai vastaavaa)?

2) Oletko mustasukkainen, esim. miehestäsi?

3) Ikäsi?

Jos vastaatte reippaasti ja runsahasti, kerron tutkimuksen tulokset myöhemmin :)
1) Ei harmitayhtään. Musta on aivan ihana katsoa miten muutkin hemmottelevat lastani ja lapsella on monta läheistä aikuista elämässään. Ja tiiän että tytölle olen kuitenkin aina se rakkain.. Äiti. :heart: Jos tulis tilanteita et tyttö kiukuspäissään sanois et mummi on kivmpi ku sää tai jotain simmosta niin sit saattais vähä tuntuu pahalta, mutta ainakaan vielä ei oo tuommosta tullu eteen.

2) ei oo miestä, mut kun oli niin empä ollu kovin mustis.

3) 25
 
1) Ei yhtään. Vaikka anoppi huolehtisi lapsista kuinka paljon, niin silti minäkin tiedän joutuvani raatamaan selkä vääränä.
2) En ole tähän mennessä ollut kertaakaan. Ei mun mieheeni ihan joka toinen vastaantulija silmäänsä iskisi. On liian outo hiippari.
3) 35.
 
hip
suht rehellisesti

1) Ei ärsytä kun ei kaappaa.. hyvä kun edes suostuu kylään tulemaan :(

2) Riippuu kenelle :D ... basicly hyvin harvoin

3) Ikäsi? kolkyt

Jos vastaatte reippaasti ja runsahasti, kerron tutkimuksen tulokset myöhemmin :)

KOSKA ON MYÖHEMMIN ? =)
 

1) Miten paljon ärsyttää se, että lapsesi ei ole "vain sinun" (esimerkiksi että äitisi hemmottelee/anoppi kaappaa jo ovelta syliinsä kun menette kylään/ tai vastaavaa)?


Ei ärsytä, minusta tuollainen on kivaa, että on muitakin kun me vanhemmat, jotka välittää lapsesta aidosti.

2) Oletko mustasukkainen, esim. miehestäsi?
En

3) Ikäsi?
22

 
ihmise vastaamaan !!!
Alkuperäinen kirjoittaja HypoTeesi:
Alkuperäinen kirjoittaja hip:
KOSKA ON MYÖHEMMIN ? =)
Kunhan saan tarpeeksi vastauksia ettei tule vedettyä johtopäätöksiä pelkän yhden vastauksen perusteella! Tulossa on analyysit kuitenkin :)
jee :)

hyvä tietää täytyneen huomissa päivin katsastaa... tai ylihuomenna :whistle:
 
1) Miten paljon ärsyttää se, että lapsesi ei ole "vain sinun" (esimerkiksi että äitisi hemmottelee/anoppi kaappaa jo ovelta syliinsä kun menette kylään/ tai vastaavaa)?
Ei yhtään
2) Oletko mustasukkainen, esim. miehestäsi?
Ihan pikkuisen

3) Ikäsi?
39v.
 
HypoTeesi
No niin, tässä tulokset! Muistakaa ottaa leikkimielellä...otoskin oli niin pieni että jo yksikin vastaus suuntaan tai toiseen olisi vaikuttanut, mikä on osoitus siitä että lisäääääää aineistoa olisi kaivattu. Mutta sitten asiaan!

Kiinnosti siis tietää, että onko lapseen ehkä vähän (paremman sanan puutteessa) omistushaluisesti/mustasukkaisesti suhtautumisen taustalla yleinen omistushaluinen/mustasukkainen luonteenlaatu vai joku muu selittävä tekijä, tässä tarkastelussa ikä. Jaoin vastaajat 2 ryhmään: 30 vee täyttäneet ja alle kolmekymppiset. Selvisi seuraavaa:

1) Mustasukkaisuus miehestä oli molemmissa ikäryhmissä selkeästi yleisempää kuin mustasukkaisuus lapsista

2) Alle kolmikymppisissä kumpaakin mustasukkaisuuden lajia oli selvästi enemmän; yli kolmikymppisistä ei kukaan myöntänyt olevansa lapsistaan mustasukkainen ts. ärsyyntyvänsä reviirilleen tunkemisesta enää, vaikka olisi aiemmin (nuorempana) niin kokenutkin.

Eli summa summarum: ilmeisesti iän mukana itsetunto paranee? Vai kohdellaanko ikääntyneempiä mammoja esim. anoppien tai muiden sukulaisten taholta kunnioittavammin, ei hypitä niin iholle...sitä testi ei kerro (eikä hei oikeasti mitään muutakaan kun otos oli niin pieni :))

Mutta viihdyttipä sitten yhden iltatuokion verran minnuu ja exceliä :)

 

Yhteistyössä