Arvoitus! Koittakaa ratkaista :)

  • Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti
"vempula"
[QUOTE="aapee";25033161]omaa kuvaansa.[/QUOTE]
Kun tässä mietin uudestaan niin ei kyllä... kyllä katsoo poikansa kuvaa. Olisiko halukkaita vähän "avaamaan" mietintöjään?
 
"aapee"
[QUOTE="Noo";25033212]Isä (Mikko) katsoo poikansa (Juha) kuvaa ja sanoo, että tuon pojan isä (Mikko)
on isäni (Pekka) ainoa poika (Mikko).[/QUOTE]

Ei toimi. Se menee näin. Poika (mikko) katsoo omaa kuvaansa ja sanoo: Tuon pojan(Mikko) isä (pekka) on minun isäni (pekka) ainoa poika (mikko)
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";25033235]Ei toimi. Se menee näin. Poika (mikko) katsoo omaa kuvaansa ja sanoo: Tuon pojan(Mikko) isä (pekka) on minun isäni (pekka) ainoa poika (mikko)[/QUOTE]

:D :D :D

Miten se Pekka voi olla oman itsensä poika??
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";25033235]Ei toimi. Se menee näin. Poika (mikko) katsoo omaa kuvaansa ja sanoo: Tuon pojan(Mikko) isä (pekka) on minun isäni (pekka) ainoa poika (mikko)[/QUOTE]

Toimiipas! Yritäpä vähän perustella, miksi ei muka toimi? Et taida pystyä. :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25033293]:D :D :D

Miten se Pekka voi olla oman itsensä poika??[/QUOTE]

Peesiä. Ap pistää arvoituksen, johon ei itse edes tiedä oikeaa vastausta! :LOL:

Ja se hirtto-arvoitus, oli sen miehen poika siellä hirressä.
 
määkyy
[QUOTE="vieras";25033293]:D :D :D

Miten se Pekka voi olla oman itsensä poika??[/QUOTE]

voihan se siinä kuvassa olla lapsi, siis poika. :) Mutta tuonhan voi siis ymmärtää akhdella tavalla
 
"carelia"
[QUOTE="Noo";25033212]Isä (Mikko) katsoo poikansa (Juha) kuvaa ja sanoo, että tuon pojan isä (Mikko)
on isäni (Pekka) ainoa poika (Mikko).[/QUOTE]

Näin se minustakin menee...Jos enoni Jaakko katsoisi poikansa Matin kuvaa ja sanoisi, että tuon pojan isä on Jaakko, joka on isäni Maunon ainoa poika.

Jos mies katsoo kuvaa ja sanoo, että kuvassa on hänen oman isänsä ainoan pojan poika niin kukaan ei vissiin asiaa muutoin ymmärrä kuin oikein...
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja määkyy;25033321:
voihan se siinä kuvassa olla lapsi, siis poika. :) Mutta tuonhan voi siis ymmärtää akhdella tavalla

Ei voi ymmärtää kahdella tavalla. Tuo ap:n laittama selitys väittää, että pekka on pekan poika.

"Tuon Mikko-pojan (eli minun) Pekka-isä, on minun Pekka-isäni ainoa poika". :D :D
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja määkyy;25033321:
voihan se siinä kuvassa olla lapsi, siis poika. :) Mutta tuonhan voi siis ymmärtää akhdella tavalla
Ei tuota voi ymmärtää kuin yhdellä tavalla. Voisi olla Pekka lapsi tässä tapauksessa, mutta kun silloin selitetyt sukulaisuussuhteet ei menisi oikein. Ei voi Pekka olla oman itsensä poika, tajuatko?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25033377]Ei tuota voi ymmärtää kuin yhdellä tavalla. Voisi olla Pekka lapsi tässä tapauksessa, mutta kun silloin selitetyt sukulaisuussuhteet ei menisi oikein. Ei voi Pekka olla oman itsensä poika, tajuatko?[/QUOTE]

Siis Mikko voisi olla lapsi, meni nimet sekaisin, kyse ei ole siitä, että on nyt aikuinen, mutta tuo lauseke ei silloin päde.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25033315]Peesiä. Ap pistää arvoituksen, johon ei itse edes tiedä oikeaa vastausta! :LOL:

Ja se hirtto-arvoitus, oli sen miehen poika siellä hirressä.[/QUOTE]

Jep, hyvä aloitus ap!

*aplodit ap:lle* ja kiitos nauruista!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25033394]Siis Mikko voisi olla lapsi, meni nimet sekaisin, kyse ei ole siitä, että on nyt aikuinen, mutta tuo lauseke ei silloin päde.[/QUOTE]

Mitä oikein tarkoitat? Kukaan ei voi olla itsensä poika, joten tuo ap:n laittama "vastaus" on täyttä puppua.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25033429]Mitä oikein tarkoitat? Kukaan ei voi olla itsensä poika, joten tuo ap:n laittama "vastaus" on täyttä puppua.[/QUOTE]

Niin korjasin omaa aikaisempaa viestiäni, jota lainasin. Katsopa ensin mitä olin kommentoinut ja kommentoi itsekin vasta sitten. Nimenomaan pistin, että pekka ei voi olla itsensä poika.
 

Yhteistyössä