Arvioitko ihmisiä ulkonäön perusteella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Kyllä mä melkein ulkonäön perusteella osaan sanoa, onko jostain ihmisestä mulle kaveriksi vai ei tai kuinka hyvin tulen jonkun kanssa toimeen. Kyllä ulkonäkö aika paljon kertoo. Osaatko itse ulkonäön perusteella arvioida ihmisiä? Osuuko arviot usein oikeaan?

Kaikkihan sitä tekee; muodostaa ensivaikutelman ihmisestä mm. ulkonäön perusteella.

Mä en kyllä osaa ulkonäöstä päätellä, miten hyvin tulen jonkun kanssa toimeen...ystäväpiirissä on monennäköistä, ja -kokoista.

No en! Saatan kyllä kattoo, jos joku on aina happaman näköinen ja hirveen huono ryhti antaa mielikuvan epävarmasta ihmisestä.

En kuvittele, että arvioni osuisivat oikeaan, koska olen tullut itse tuolla tavalla arvioiduksi eikä se tunnu reilulta.

Jotkut ulnkoiset asiat voi tunnistaa etukäteen itselle "sopiviksi" tai "epäsopiviksi", esim. tietyt tunnukset kertoo ajatusmaailmasta jne. Mutta en mä esim. hiusten värin tai silmälasien perusteella osaa sanopa kenen kanssa voisin ystävystyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Torvi:
Jotkut ulnkoiset asiat voi tunnistaa etukäteen itselle "sopiviksi" tai "epäsopiviksi", esim. tietyt tunnukset kertoo ajatusmaailmasta jne. Mutta en mä esim. hiusten värin tai silmälasien perusteella osaa sanopa kenen kanssa voisin ystävystyä.

Joo no ei tietenkään silmien tai hiusten värin tai silmälasien perusteella, mutta kokonaisuus kertoo paljon. Enkä mäkään nyt ketään heti lähde tuomitsemaan, että tuolle ei kannata edes jutella, kun on tuon näköinen. Tietysti kaikkiin kannattaa muutenkin tutustua, mutta kyllä mulla on osunut usein arvio oikeaan.

Eka saatan tehdä jonkun arvioin ulkonäön perusteella mutta ei se sano kuitenkaan kaikkea,eli kyllä se luonnekkin sitten ratkaisee.Eli en jätä tutustumatta ihmiseen pelkän ulkonäköarvion perusteella.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä mä melkein ulkonäön perusteella osaan sanoa, onko jostain ihmisestä mulle kaveriksi vai ei tai kuinka hyvin tulen jonkun kanssa toimeen. Kyllä ulkonäkö aika paljon kertoo. Osaatko itse ulkonäön perusteella arvioida ihmisiä? Osuuko arviot usein oikeaan?

Tottahan sen ensivaikutelman saa hyvin pitkälti ulkoisen habituksen mukaan. Tosin joskus voi yllättyä iloisesti. Ei kannata tehdä liian hätäisiä johtopäätöksiä.

Yhteistyössä