arvatkaa miten kävi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nöppönen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:
Ääks! Pää hajoaa! en jaksa laskeskella, miten pieniä lapsesi silloin olivat enkä miettiä, miksi ihmeessä ukkosi sitten teki toisenkin tenavan, jos oli jo rakastunut toiseen. Ymmärrän kyllä, ettei sulta paljon ymmärrystä heru. Vaikea tilanne...

voi kun mulla oliskin vastaus kaikkeen.. lapset oli eron yllättäessä 2v ja 3kk.

kuullostaa taas tosi tyypilliseltä...ex-anopin juttuja myöten--paha äitipuoli ja mies-reppanaa viedään kun pässiä narussa vailla omaa tahtoa,just joo...ja sitä en ymmärrä kuinka ex kaveris ja ex-miehes on voinu olla niin törkeitä ja tehdä sulle tommosta mutta tuntuu tyhmältä syyttää nykyistä siitä ettei anna nähä lapsia..miten se miestäsi estää joka tulen palavasti haluaa nähä muksujaan..sitoo sänkyyn kii vai?taitaa ukossa olla se suurin vika!

voipi olla ettei exäsi ja entisen ystäväsi suhde kauaa kestä, jos tuota menoa jatkuu.
Pettämisestä alkoi, joten aika hataralla pohjalla on, varsinkin jos mies kuitenkin itse haluaisi nähdä omia lapsiaan entisestä liitostaan.
Mies kuvitteli vaihtavansa parempaan naiseen, muttei tuo paremmalta vaikuta, jos rakkaita lapsia kieltää näkemästä.

Alkuperäinen kirjoittaja mam:
Halusiko miehesi noin pian uuden perheen kun erositte? Vähän haiskahtaa siltä, että tämä uusi nainen (jonka ilmeisesti mies tuntenut kauemminkin) halunnut lasta, ollut sulle tai teille perheenä kateellinen ja ikäänkuin halunnut olla sun paikalla. Ja sitten kun sai miehesi, mutta lapsi kuolikin ja näin ollen "syyttää" sinua ja lapsia. Ja Siksi ei anna tavata? Meniki ihan metsään?

tää heidän lapsi oli tän naisen sanojen mukkan vahinko. joo siis tää "ystäväni" oli tuntenut mieheni relut 4vuotta ennen kuin aloittivat suhteen. en mä tiedä mitä heidän päässä liikkuu, kun tietäisinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Nti Univalo:
Ihanaa toimintaa ex- anopilta =) Onko lasten isä sulle mitenkään selittänyt sitä miksi ei ole lapsia tavannut. Kaksi kuukautta on pienen lapsen ajassa melkein ikuisuus... pistää niin vihaksi tommonen. Ymmärrän miehesi nyksän syyn ettei halua lapsianne nähdä, mutta en ex- miehesi käyttäytymistä.

mulle on laittanut viestin ettei pysty tapaamaan lapsia, veljelleen oli sanonut ettei saa tavata.

Alkuperäinen kirjoittaja ädä:
kuullostaa taas tosi tyypilliseltä...ex-anopin juttuja myöten--paha äitipuoli ja mies-reppanaa viedään kun pässiä narussa vailla omaa tahtoa,just joo...ja sitä en ymmärrä kuinka ex kaveris ja ex-miehes on voinu olla niin törkeitä ja tehdä sulle tommosta mutta tuntuu tyhmältä syyttää nykyistä siitä ettei anna nähä lapsia..miten se miestäsi estää joka tulen palavasti haluaa nähä muksujaan..sitoo sänkyyn kii vai?taitaa ukossa olla se suurin vika!

mistä minä tiedän.. siinä olen samaa mieltä että miehen pitäis panna hantiin ja tavata lapsiaan vaikka toinen miten estelis, jos nyt estelee. tärkeysjärjestys pitäis olla.

menin äsken hakemaan poikaa, isänsä ei ollut edes tullut vielä sinne! mummo pyysi tunnin lisä aikaa et lasten isä ehtis tulemaan. tytärkin jäi nyt sinne vaikka ujostelikin kovin.. toivottavasti käy nyt edes katsomassa heitä!

Alkuperäinen kirjoittaja narsku:
no kävikö isukki katsomassa lapsiaan?

Etkö sä vois jutella asiasta isän kanssa?
kerrot kuinka lapset häntä kaipaavat.
(jos siis et ole jo jutellut)

kävi.. oli puoli tuntia ehtinyt olla. oon isälle yrittänyt puhua mut enhän mä sille oikein mitään voi. reilun viikon päästä lapset menee uudestaan mummolaan et isä pääsee tapaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
voi vittu mikä muija!! Onneks lasten mummalla kulkee edes järki.... mut eipä ex-ukoskaa mikää pyhimys oo jos antaa uuden muijan sanella et saako tavata lapsiansa vai ei!!!!omapa on häpiänsä!!!!

niin ja kun tää ex:n nykyinen on mun entinen paras ystävä, joka niin muka rakasti näitä lapsia ja tiesi miten tärkeitä lapset on ex:lle. mut kun heidän oma lapsi kuoli niin nyt ei nämäkään saa mennä sinne..

Erittäin väärin tekee exäsi nyk. mutta saanko kysyä kuinka sä itse suhtaudut sen naisen lapsen kuolemaan äitinä? Ihmettelin jo aiemmin suhtautumistasi siihen asiaan ja ihmettelen edelleen. Olet jotenkin niinkuin ''So what?'' asenteella, mutta voinhan olla väärässäkin..hope so.

Lapsen kuolema voi muuttaa ihmisen (monesti erityisesti äidin) luonteen toisia lapsia kohtaan todella negatiiviseksi ja vihaiseksi, jopa pelokkaaksi. Ko. äiti voi pelätä lapsiin kiintymistä, koska pelkää että se lapsi otettaisiin häneltä jälleen pois.

Hän voi olla jopa miehellesi vihainen siitä ettei heidän yhteinen lapsi enää elä, vaikka luonnollisesti mies on siihen täysin syytön.

Pointtini on että se ko äiti voi käydä sen sata tunneskaalaa läpi tällä hetkellä ja vielä tulevaisuudessaan. On tutkittu että lapsensa menettäneellä se kaikista kovin kipu, ikävä ja tunnemyllerrys kestää n.2 vuotta ennenkuin helpottaa.

Miehesi (ex) tässä on mielestäni se taho jonka pitää yrittää saada se nainen käsittämään, ettei teidän lasten tapaamiskielto palvele ketään..ei varsinkaan sitä naista, koska hänen tunteensa voivat vain tällä tavoin paheta.

mä en voi ymmärtää miltä tuntuu kun lapsi kuolee, sellaista kun en ole kokenut. kuitenkaan en ymmärrä miksi nämä lapset joutuvat heidän lapsensa kuolemasta kohtuuttomasti kärsimään. antaisi lasten isän tavata lapsia edes sitten muualla, jos nainen ei itse kestä katsoa vielä heitä. ja minä todella tiedän että tämä nainen halusi lapsia todella paljon, tiedän että se on kova paikka. kaikillehan olisi ollut parasta jos kaikki heillä ja lapsella olisi mennyt hyvin. en osaa kirjoittaa asiaa niinkuin sen tunnen, ehkä siitä siksi välittyy vääränlainen kuva. minä oikeasti pelkään että lasten isä masentuu kuolemasta niin ettei enää ikinä haluaisi/pystyisi lapsiamme näkemään.
tummennetusta olen samaa mieltä. vaikka nykyinen kieltää niin hänen pitäisi silti toimia toisin.

Vaikka et voi ymmärtää sitä asiaa, niin voit äitinä asettua hänen tilaansa ja miettiä sisimmässäsi miltä sama tilanne tuntuisi sinusta tai miten niin monet lapsensa menettäneet ovat sellaisen tilanteen jälkeen käyttäytyneet. On erittäin yleistä sellaiselta ihmiseltä vältellä lapsia silloin, todella yleistä.

niin muttei hänen silti tarvitse estää tapaamisia, isä voi tavata lapsia muuallakin.

Voihan se isällekin olla vaikeaa! Varsinkin jos on jo pettänyt ja siksi erosi sinusta, voi luulla lapsen kuoleman olleen vaikka rangaistus! Kyllä isäkin kärsii lapsen kuolemasta!

Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
voi vittu mikä muija!! Onneks lasten mummalla kulkee edes järki.... mut eipä ex-ukoskaa mikää pyhimys oo jos antaa uuden muijan sanella et saako tavata lapsiansa vai ei!!!!omapa on häpiänsä!!!!

niin ja kun tää ex:n nykyinen on mun entinen paras ystävä, joka niin muka rakasti näitä lapsia ja tiesi miten tärkeitä lapset on ex:lle. mut kun heidän oma lapsi kuoli niin nyt ei nämäkään saa mennä sinne..

Erittäin väärin tekee exäsi nyk. mutta saanko kysyä kuinka sä itse suhtaudut sen naisen lapsen kuolemaan äitinä? Ihmettelin jo aiemmin suhtautumistasi siihen asiaan ja ihmettelen edelleen. Olet jotenkin niinkuin ''So what?'' asenteella, mutta voinhan olla väärässäkin..hope so.

Lapsen kuolema voi muuttaa ihmisen (monesti erityisesti äidin) luonteen toisia lapsia kohtaan todella negatiiviseksi ja vihaiseksi, jopa pelokkaaksi. Ko. äiti voi pelätä lapsiin kiintymistä, koska pelkää että se lapsi otettaisiin häneltä jälleen pois.

Hän voi olla jopa miehellesi vihainen siitä ettei heidän yhteinen lapsi enää elä, vaikka luonnollisesti mies on siihen täysin syytön.

Pointtini on että se ko äiti voi käydä sen sata tunneskaalaa läpi tällä hetkellä ja vielä tulevaisuudessaan. On tutkittu että lapsensa menettäneellä se kaikista kovin kipu, ikävä ja tunnemyllerrys kestää n.2 vuotta ennenkuin helpottaa.

Miehesi (ex) tässä on mielestäni se taho jonka pitää yrittää saada se nainen käsittämään, ettei teidän lasten tapaamiskielto palvele ketään..ei varsinkaan sitä naista, koska hänen tunteensa voivat vain tällä tavoin paheta.

mä en voi ymmärtää miltä tuntuu kun lapsi kuolee, sellaista kun en ole kokenut. kuitenkaan en ymmärrä miksi nämä lapset joutuvat heidän lapsensa kuolemasta kohtuuttomasti kärsimään. antaisi lasten isän tavata lapsia edes sitten muualla, jos nainen ei itse kestä katsoa vielä heitä. ja minä todella tiedän että tämä nainen halusi lapsia todella paljon, tiedän että se on kova paikka. kaikillehan olisi ollut parasta jos kaikki heillä ja lapsella olisi mennyt hyvin. en osaa kirjoittaa asiaa niinkuin sen tunnen, ehkä siitä siksi välittyy vääränlainen kuva. minä oikeasti pelkään että lasten isä masentuu kuolemasta niin ettei enää ikinä haluaisi/pystyisi lapsiamme näkemään.
tummennetusta olen samaa mieltä. vaikka nykyinen kieltää niin hänen pitäisi silti toimia toisin.

Vaikka et voi ymmärtää sitä asiaa, niin voit äitinä asettua hänen tilaansa ja miettiä sisimmässäsi miltä sama tilanne tuntuisi sinusta tai miten niin monet lapsensa menettäneet ovat sellaisen tilanteen jälkeen käyttäytyneet. On erittäin yleistä sellaiselta ihmiseltä vältellä lapsia silloin, todella yleistä.

niin muttei hänen silti tarvitse estää tapaamisia, isä voi tavata lapsia muuallakin.

Voihan se isällekin olla vaikeaa! Varsinkin jos on jo pettänyt ja siksi erosi sinusta, voi luulla lapsen kuoleman olleen vaikka rangaistus! Kyllä isäkin kärsii lapsen kuolemasta!

tottakai voi. pitääkö se silti lapsille kostaa?

ex-anoppi sanoi et isä oli jopa ajanut autolla heidän perässään et sai huiskuttaa lapsille vähän kauemmin.

Tämä kuulostaa hyvältä! Nyt vain ensi viikonloppuna uudestaan, ovat lapset varmasti onnellisia vaikka tapaaminen olikin lyhyt. =)

Ei sureva kosta... Lapsensa kuolemaa sureva ihminen on sellaisen paikan edessä, että sitä meidän muiden on äärimmäisen vaikea käsittää.

oikeasti mitä nyt näitten kirjoitusten perusteella pystyy arvioimaan. Siis vaikka sulle on tehty NIIN pahasti, pahimman asian melkein mitä mies ja paras ystävä voi vaan tahdä, ja silti olet valmis tekemään kaikkesi että ex-miehesi saisi lapsianne nähdä. Siis oikeasti varmaan moni nainen tekisi kaikki temput kostaakseen lasten kautta aina ja aina uudestaan. Hatunnosto sinulle ja tsemppiä sinulle ja lapsille tulevaisuuteen.

On varsinainen lapamato mieheksi jos on niin tossun alla ettei omia lapsiaan uskalla lähteä katsomaan /ottaa luokseen. Ole iloinen kun tuollaisesta selkärangattomasta olennosta olet päässyt eroon.
Lapsiparat, kyllähän he ihan varmasti isäänsä ikävöivät.

Pointsit sulle hyvästä asenteesta ex-anoppiasi kohtaan! Ero ei ole isovanhempien vika ja hekin varmasti lapsenlapsiaan kaipaavat.

Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:

Ei sureva kosta... Lapsensa kuolemaa sureva ihminen on sellaisen paikan edessä, että sitä meidän muiden on äärimmäisen vaikea käsittää.

Mutta ei se nyt ihan yleisen käsityskyvyn ulkopuolella ole. Lapsen kuolema jos mikä korostaa elämän rajallisuutta ja olemassa olevia lapsia arvostaa entistä enemmän. Uskon, että lapset toisivat isän elämään iloa surun keskellä, hänen naisystävälleen on melko varmasti kova paikka nähdä lapsia kun oma on menehtynyt kun ei kerran pysty kohtaamaan. Väärin silti estää miestä näkemästä omia lapsiaan!

oikeasti mitä nyt näitten kirjoitusten perusteella pystyy arvioimaan. Siis vaikka sulle on tehty NIIN pahasti, pahimman asian melkein mitä mies ja paras ystävä voi vaan tahdä, ja silti olet valmis tekemään kaikkesi että ex-miehesi saisi lapsianne nähdä. Siis oikeasti varmaan moni nainen tekisi kaikki temput kostaakseen lasten kautta aina ja aina uudestaan. Hatunnosto sinulle ja tsemppiä sinulle ja lapsille tulevaisuuteen.

kiitos. sitä minä tosiaan haluan, että lapset tapaavat isäänsä. haluan että heillä on hyvä suhde. se helpottaa minunkin elämääni.

Alkuperäinen kirjoittaja lapsen menettänyt:

Mutta ei se nyt ihan yleisen käsityskyvyn ulkopuolella ole. Lapsen kuolema jos mikä korostaa elämän rajallisuutta ja olemassa olevia lapsia arvostaa entistä enemmän. Uskon, että lapset toisivat isän elämään iloa surun keskellä, hänen naisystävälleen on melko varmasti kova paikka nähdä lapsia kun oma on menehtynyt kun ei kerran pysty kohtaamaan. Väärin silti estää miestä näkemästä omia lapsiaan!

ja kun se on ihan sama mitä minä ymmärrän.. ei kolmevuotias käsitä miksi isä ei tule (sillä syyllä ei ole lapselle merkitystä ), vain sillä on merkitystä tuleeko isä.

Alkuperäinen kirjoittaja lapsen menettänyt:

Mie ymmärsin, että lapsen kuolemasta on vielä kovin vähän aikaa ja arvelin, että mies voi olla vielä totaalisen hajalla. Mutta tuo on todellakin totta, että lapset varmasti tuovat iloa isän elämään, kunhan isä on päässyt ihan siitä kaikkein pahimmasta suosta yli.

Miulle lapsen kuolema on siinä mielessä täysin käsityskyvyn ulkopuolella, että jo pelkkä ajatus nuppuni menettämisestä tekee niin pahaa, että sysään ne ajatukset pääni pimeimpiin sopukoihin ja pyyhkäsen kyyneleen.

Yhteistyössä