mielipiteitä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en tiä.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en tiä.

Vieras
Lyhyesti tiivistettynä:

Lasten isällä on minuun lähestymiskielto, mm.äitini oli oikeudessa todistamassa
että ko.henkilö todella on vaaraksi minulle (ja sitä kautta myös lapsille!).
Kuitenkin äitini eilen halusi vartavasten ottaa toisen lapseni mukaansa kauppaan (ensimmäinen kerta kun kysyy saako lainata lapsenlastaan), sanoin että tietysti voi.. Kuitenkin hetken kuluttua mulle tuli omituinen olo ja ajattelin että taidan itsekkin lähteä mukaan kun toisella lapsella oli hoitaja, soitin äidilleni että tulen mukaan ja hän oli hieman harmissaan mutta sanoi että sopiihan se... Äitini tuli sitten meitä hakemaan ja hällä oli paketti kädessään, totesin vaan että olitpa nopea, joko ehdit muka kaupassa käydä? Äiti sanoi että katsoppa sitä korttia, KAPPAS sehän olikin lasten isiltä se paketti! Äitini sitten myönsi että tarkoituksena oli ottaa toinen lapseni mukaan isäänsä näkemään! V**** mun selkäni takana juoniteltu! Isillä oli ollut etupenkillä mukana uusi tyttöystävänsä VIINAPULLO kädessä ja tämä tyttö oli kuulemma ollut melko humalassa, lisäksi samassa kyydissä oli ollut joku mies takapenkillä. Tuli vaan mieleen että olikohan tarkoitus kaapata tuo lapsi, kostaakseen mulle kun sain hänelle sen lähestymiskiellon enkä anna lapsia hänen mukaansa.... eipä tullu uni viime yönä kun mietin mitä ois voinu tapahtua... :/

Tosi sekavasti selitetty mutta toivottavasti ymmärsitte jutun pointin edes jotenkin... Miten te suhtautuisitte jos teidän äitinne juonisi selkänne takana noin?

No onpas sulla Äiti :o
En tiedä, mutta jos epäilisin että lapsi oli vaarassa ihan oikeasti niin ilmoittaisin poliisille. Ei voi tietää mitä seuraavaksi sieltä suunnalta yritetään.
Lapsia en antaisi enää koskaan äidille, eikä taitaisi äidin tarvita näyttää enää naamaansakaan. Eli suomennettuna saisin aivan jumalattoman raivarin ja luotto menisi pysyvästi.

En ikinä enää antaisi lasta isoäitinsä hoiviin. Tosiaankin raivostuisin. Kyseisellä ihmisellä ei olisi meille mitään asiaa. Olisin tästä hyvin tiukkana, nimim. hyvin samanlaisessa elämäntilanteessa elävä.

Alkuperäinen kirjoittaja pah:
No raivostuisin. Enkä enää antaisi äidin ottaa lapsia mukaansa. Luottamus menisi kokonaan siis.

Lisäksi kysyisin, en nyt tiedä keneltä, mutta luultavasti lastenvalvojalta, että onko mitään tehtävissä ja pyytäisin häntä kirjaamaan puhelinkeskustelumme ylös.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jep, en enää pysty luottaan ollenkaan!
Äitini mielestä ylireagoin koko juttuun :/

et todellakaan ylireagoi. Äitisi on joko tyhmä tai sitten hänellä on niin syyllinen olo, että hän yrittää parantaa oloaan syyllistämällä sinua.

Kai toivottelit jo äidillesi joulut ja uudet vuodet, ette varmaan näe enää tänä vuonna!

Oonkohan mä ihan väärässä, mutta eikös siitä seuraa miehelle jotakin että on rikkonut lähestymiskieltoa? Ilmoita poliisille.

Ja mitä tuohon sun äidin käytökseen tulee... No, en hänelle ainakaan luottais lasta enää.

...mun päähän ei mahdu sekään että minkä ihmeen takia tekee noin kun hyvin tietää millanen psykopaatti ko.isi on.. Äiti on soittanut poliisiin moneen kertaan kun tämä samainen isi on mut hakannut ja uhannut ampuvansa ikkunat rikki eikä haittaisi vaikka lapset osuisivat tielle.. En tajua vaan en en en...

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Oonkohan mä ihan väärässä, mutta eikös siitä seuraa miehelle jotakin että on rikkonut lähestymiskieltoa? Ilmoita poliisille.

Ja mitä tuohon sun äidin käytökseen tulee... No, en hänelle ainakaan luottais lasta enää.

Mun käsittääkseni tällä isällä oli lähestymiskielto ap:ta, ei lapsia kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Jep, en enää pysty luottaan ollenkaan!
Äitini mielestä ylireagoin koko juttuun :/

et todellakaan ylireagoi. Äitisi on joko tyhmä tai sitten hänellä on niin syyllinen olo, että hän yrittää parantaa oloaan syyllistämällä sinua.

Kai toivottelit jo äidillesi joulut ja uudet vuodet, ette varmaan näe enää tänä vuonna!

Mietin että oliskohan tässä joku sellanen juttu että äiti pelkää mun exää niin paljon että yrittää mielistellä tätä ettei ex tekisi hälle mitään..?

Alkuperäinen kirjoittaja ap taas:
Mietin että oliskohan tässä joku sellanen juttu että äiti pelkää mun exää niin paljon että yrittää mielistellä tätä ettei ex tekisi hälle mitään..?

No jos sun exäsi on samanlainen hölmö kuin oma exäni, niin onnistuu kyllä varmasti manipuloimaan tai pelottelemaan äitiäsi aika lahjakkaasti.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

Mua kohtaan ainoastaan, ko.isin pitäisi oikeuden kautta hakea valvottuja tapaamisia lapsiin, ennen sitä hänen pitäisi antaa meidän olla rauhassa.
Tosin joskus sanoi että jos alkaa sossut sekaantuun hänen ja lapsien väleihin niin ei välitä enää nähdä lapsia ollenkaan ikinä.

Todella harkitsematonta äidiltäsi. Ilmeisesti lasten isä oli puheillaan ja paketillaan saanut äitisi pehmiämään ja harkintakyky petti. Ota asia puheeksi ja tee selväksi, että et hyväksy missään olosuhteissa moista. Muistuta niistä poliisikeikoista ja väkivallasta.

Tosin joskus sanoi että jos alkaa sossut sekaantuun hänen ja lapsien väleihin niin ei välitä enää nähdä lapsia ollenkaan ikinä.

No sittenhän ratkaisu on helppo. :) otat vaan sosssuihin yhteyttä.

Oliskin... Se on mieleltään niin sairas että saattaa klo 12.00 sanoa tappavansa mut ja lapset klo 12.03 rakastaa meitä ylikaiken ja haluaa takaisin meidän elämään klo 12.10 minä olen h**** ja hän kostaa tavalla tai toisella 12.15 haluaa lapsille ostamansa rattaat ym tavarat takaisin 12.30 tulee ovien ja ikkunoiden läpi laittaan kämpän pas*** 13.00 taas rakastaa...

No mutta asiat ei ole noin yksinkertaisia. Itse vastaavassa tilanteessa kuin ap ja samanlaista kommenttia lasten isältä, mutta lapsilla on ikävä isää jota ovat rakastaneet. Mikä minä siihen väliin olen menemään (tietysti edellyttäen, etteivät lapset ole vaarassa).

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

Mua kohtaan ainoastaan, ko.isin pitäisi oikeuden kautta hakea valvottuja tapaamisia lapsiin, ennen sitä hänen pitäisi antaa meidän olla rauhassa.

Sama juttu meillä. Eikä ole lapsiaan tavannut.
:whistle:

Oliskin... Se on mieleltään niin sairas että saattaa klo 12.00 sanoa tappavansa mut ja lapset klo 12.03 rakastaa meitä ylikaiken ja haluaa takaisin meidän elämään klo 12.10 minä olen h**** ja hän kostaa tavalla tai toisella 12.15 haluaa lapsille ostamansa rattaat ym tavarat takaisin 12.30 tulee ovien ja ikkunoiden läpi laittaan kämpän pas*** 13.00 taas rakastaa...

Hei ap. Kuulostat aivan siltä kuin kertoisit meidän elämästä. Nistä päin olet. Tekisi mieli jutella lisää.

[/quote]

Hei ap. Kuulostat aivan siltä kuin kertoisit meidän elämästä. Nistä päin olet. Tekisi mieli jutella lisää.[/quote]

Pirkanmaalta ollaan... Olisi kyllä enemmän kun mukavaa jutella jonkun kanssa joka elää samassa tilanteessa..