Ärsyttää!!!!! Ravintoloiden ruokalistoista..!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja munkkipossu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja edullista:
Pystytkö Lentokala paljastamaan, mikä ravintola? Onko joku ketju vai ihan yksittäinen paikka?

Tää on ravintola White lady Meilahdessa
http://www.whitelady.fi/

Kiva, mutkaton mesta, meiltä kesällä kävely/ pyörämatkan päässä, iso kiva terassi ja lapsetkin tykkää.
Ei mikään gourmet, se puoli täytyy tarviattaessa hoitaa muualla
:)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
[
Me taas etsitään ravintoloista uusia makuelämyksiä. Sellasia, joita ei itse ehkä osaa valmistaa. Siksi tarkistan aika tarkkaan menuun etukäteen, niin ei tavii tilata lohta/nakkeja/lihapullia kun niitä tulee tehtyä kotonakin.

Tähän varmaan vaikuttaa paljon myös se, miksi siellä ravintolassa käydään. Ja minkä tyyppisissä.
Jos haluaa helpotusta arkeen, niin 3 euroa pariloitu lohi on varmasti ihan loistovaihtoehto. Mutta sitten kun haluaa fiilistellä hyvää ruokaa ja erikoisempia raaka-aineita jossain paremmassa paikassa niin nakit tuntuis aika irvokkaalta. :)

Kuin myös, mutta silloin mennään aikuisporukalla, nautitaan ruuasta, viinistä ja hyvästä seurasta.
Mun mielestä on iso ero miksi, millä porukalla ja millaiseen ravintolaan mennään.
Me käydään ravintoloissa syömässä niin usein, että valitaan paikka tilanteen mukaan.

Onko niin, että Suomessa lasten kanssa voi mennä vain Rossoihin ja muihin S-ketjun perheravintoloihin? Siellä isä tilaa kebab-pizzan ja ison oluen, äiti kanasalaatin ja maidon ja lapselle otetaan nauravat nakit ranuilla ja litran ketsuppipullolla. Ei ihme, että suomalaiset ovat edelleen metsäläiskansaa. Ruokakulttuurikin tärvellään jo lapsena.

Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Jos mä sellaiseen ravintolaan menen niin yleensä se tapahtuu illalla klo 19 jälkeen ja ilman lapsia, viinilasin kanssa.

Omien juomien vieminen ravintolaan on kielletty. Tyhjää lasiaakaan ei kannata ottaa mukaan: ne tulee talon puolesta

mua karmaisi kun olin lasten kanssa lomalla. viikko reissattiin ja joka paikassa ruokalista oli lähes identtinen lentokalan (muistinko oikein?) laittaman kanssa. yritä siinä sitten keksiä lapsille syömistä useampana päivänä peräkkäin...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko niin, että Suomessa lasten kanssa voi mennä vain Rossoihin ja muihin S-ketjun perheravintoloihin? Siellä isä tilaa kebab-pizzan ja ison oluen, äiti kanasalaatin ja maidon ja lapselle otetaan nauravat nakit ranuilla ja litran ketsuppipullolla. Ei ihme, että suomalaiset ovat edelleen metsäläiskansaa. Ruokakulttuurikin tärvellään jo lapsena.

Ei kai sentään.
Kyllä Helsinissä löytyy muitakin vaihtoehtoja, me ei noissa käydä juuri koskaan.
Joskus kesällä jossain pikkukaupunissa on jouduttu Rossoon tai Fransmanniin kun ei muuta vähääkään säällistä mestaa oo löytynyt...

Ai niin; ollaan me käyty lasten toiveesta muutaman kerran Kampin Chicosissa kun ollaan oltu ostoksilla keskustassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Joskus kesällä jossain pikkukaupunissa on jouduttu Rossoon tai Fransmanniin kun ei muuta vähääkään säällistä mestaa oo löytynyt...

TOi on muuten niin totta... aiemmassa työssäni reissasin pitkin Suomea ja yövyinkin usein näissä pienemmissä kaupungeissa. Ei hitto, joko Rosso tai sitten epämääräinen kebab-paikka. Siinä iltapalavaihtoehdot!

Alkuperäinen kirjoittaja munkkipossu:
Miksi oi MIKSI ravintoloissa pitää olla erikseen lapsille masentava, huonolaatuiseen ruokaan pohjaava lista?? :o Nimet ovat jotain (laittomasti käytössä olevia) Disneyn tms. hahmojen siivittämiä ("Nasun nakit") ja usein annokset joko a.) nakit ja ranskikset, b.) lehtipihvi ja ranskikset, c.) lohi ja perunamuussi/ranskikset. Onko ihmekään ettei tämän maan nuoriso ole kovinkaan kaikkiruokaista, jos kerran kotona syödään kaikenmaailman cross-kitcheneitä ja "oikeassa" ravintolassa sitten nauravia nakkeja?? Missä on suomalainen, TERVEELLINEN ruokaperinne? Kysynpähän vaan!

Koska ravintolassa ei kukaan jaksa kuunnella sitä tenavien kitinää ja rääkynää kun lehtipihvi ei kelpaa ja ruoka on pahaa.
Siksi on lapsia myös nimellä houkuttava menu jossa on lasten yleisimpiä mieliruokia.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Lentokala pisti juuri sellaisen listan, mikä saa itseni lähinnä masentumaan :(.

Miksi?

Meillä kotona tehdään usein erilaisia ruokia, maistellaan uusia makuja ja yhdistelmiä. Mutta kun ravintolasta tilataan, tilataan mielellään sellaista, josta varmasti tykätään. Eli kotona opitaan uusia makuja ja ravintolasta tilataan sitä mistä varmasti tykätään.

Me taas etsitään ravintoloista uusia makuelämyksiä. Sellasia, joita ei itse ehkä osaa valmistaa. Siksi tarkistan aika tarkkaan menuun etukäteen, niin ei tavii tilata lohta/nakkeja/lihapullia kun niitä tulee tehtyä kotonakin.

Tähän varmaan vaikuttaa paljon myös se, miksi siellä ravintolassa käydään. Ja minkä tyyppisissä.
Jos haluaa helpotusta arkeen, niin 3 euroa pariloitu lohi on varmasti ihan loistovaihtoehto. Mutta sitten kun haluaa fiilistellä hyvää ruokaa ja erikoisempia raaka-aineita jossain paremmassa paikassa niin nakit tuntuis aika irvokkaalta. :)

Tämä on totta. Me käymme harvoin syömässä ravintoloissa ja kun käymme, olemme jossain reissussa ja ensisijaisesti tarkoitus on saada itsemme kylläisiksi. Jos kävisimme usein, niin ehkä tilanne olisikin eri. Voisimme käydä maistelemassa niitä uusia makuja sielä..., mutta meidän rahat ei siihen riitä, joten... Noh, välillä käymme ruottinlaivalla puhvetissa ja siellä lapsetkin maistelevat kaikkea

;) ei siis järin heinoa ruokaa sekään, mutta monia eri makuja silti.

Lentokala pisti juuri sellaisen listan, mikä saa itseni lähinnä masentumaan :(.

Miksi? Siis haluisitko että listalla olisi näitä perussuomalaisia ruokia: maksakastiketta ja perunoita, poronkäristystä ja muusia, kalakeittoa, hernekeittoa, makaronilaatikkoa vai mitä?

Mun mielestä toi lista oli hyvinkin monipuolinen ja löytyi esim. kalaa ja kanaa eikä pelkkiä nakkeja. En itsekään valitse ravintolassa hernekeittoa ja pannaria, koska sitä voi syödä kotonakin, joten miksei lapsikin voisi saada vähän ekstraa?

Vai haluisitko että listalla olisi tyyliin wokkeja ja sushia?

Lastenlistat on mitä on koska niille on kysyntää. Reilusti. Suurin osa mukuloista ei suostu kotonakaan saati ravintolassa laittamaan suuhunsa muuta kuin niitä iänikusia nakkeja ja ranskalaisia. Ja onko se taas ravintoloiden tarjonnan syy???? Kyllä ruokakulttuuri ja tavat ja ennakkoluuloton ja normaali suhtautuminen ruokaan lähtee kotoa.

Meillä ei muuten ole oikeastaan ikinä nakkeja ja ranskalaisia kotona, joten lapsi valitsee ne ravintolassa lähes aina. Eikä se mua haittaa, se on lapselle eräänlaista luksusta. Kotona syödään terveellisesti ja ravintolassa sitten jotain muuta. Tietty jos kotona on joka päivä nakkeja eikä äiti jaksa laittaa muuta kuin eineksiä ruuaksi, niin on varmaan ihan kiva saada jotain "kunnon ruokaa" ravintolassa edes kerran vuodessa.

ainoa ravintola, jossa lasten listalla on muutakin kuin nakkeja ja lihapullia. meidän lapset ottaa aina pariiloidun possun ohutleikkeen mangodipillä (=niin HYVÄÄ) ja uuniperunoilla

Oletteko miettinyt sitä vaihtoehtoa, että kaikki ravintolat ei suinkaan ole lapsille suunnattuja sillä suuri osa ihmisistä haluaa nauttia illasta ulkona ilman kirkuvia muksuja :) Eli ei siellä ravintolassa silloin ole kunnollista lasten listaakaan.

Ja mä en kestä käydä enää Rossossa, se ruoka on niin masentavaa, aina pettyy, ihan sama mitä annosta kokeilee. Jos kerran menee ulos syömään niin sitä olettaa että ruuassa olis edes jotain sellaista mitä ei itse osaisi tehdä paremmin.. Me ei olla niin rikkaita että käytäis ravintollassa siksi etti tartteis itse kokata, vaan se on aian spesiaalimpi tilaisuus. ja Rossossa ei vaan tuu spesiaali olo :whistle:
Nykyisin sit ei lasten kanssa käydä ravintoloissa kun tosi harvoin, miehen kanssa satsataan laatuun ja syödään mieluummin 3kertaa vuodessa todella hyvin kuin 6kertaa paskaa. Ja täällä Joensuussa me käydään vain Kielossa. Sieltäkin kyllä saa lapsille tilattua annoksen ihan mitä vain, kun pyytää tarjolla olevista raaka-aineista.

Lasten alkusalaatti 1,50 ?

Huisi Hai -pasta 8,00 ?
Nauhapastaa kermaisella kylmäsavulohikastikkeella

Karvisen lasagne 8,00 ?
Jauhelihalasagne, kermakastiketta ja kotileipää

Kanan lento 6,90 ?
Kananugetteja ja tikkuperunoita

Ronnien dippibroileri 9,70 ?
Pariloitua broilerin rintafilettä (120g), mangomajoneesia, tikkuperunoita tai maalaislohkoperunoita

Karabian merirosvojen "lentavat miekat" 6,60 ?
Nakki-lihapullavarras tikkuperunoiden kera

Harry Potter -burger 8,00 ?
Mehevä kalkkarokäärmepihvi, sammakon reittä ja merilevää burgersämpylän välissä. Ei vaiskaan vaan burgersämpylän välissä mehevä jauhelihapihvi, salaattia, tomaattia, kurkkua ja tomaattimajoneesia tikkuperunoiden kera

Susihukkasen special 8,00 ?
Porsaan sisäfileepihvi persiljavoilla tikkuperunoiden tai maalaislohkoperunoiden kera

Peter Pan -pizza 6,20 ?
XS-kokoinen pannupizza kahdella täytteellä

Teiniturtles-pizza 8,50 ?
Thin crispy-pizza kahdella täytteellä

Juniorturtles-pizza 6,20 ?
Puolikas Thin crispy-pizza kahdella täytteellä

Simpsonien perhe-ateria 25,50 ?
Large pannupizza kahdellla täytteellä ja isot ranskalaiset sekä litran kannu limsaa(pepsi,pepsimax,jaffa tai 7-up)

Bartin tai maggien ateria 8,50?
XS-pannupizza kahdella täytteellä ja pienet ranskalaiset

Lisätäytteet
Peter Pan ja juniorturtles-pizza 0,60 ?
Teiniturtles-pizza 1,00 ?
Large-pannupizza 2,00?

Alkuperäinen kirjoittaja kalamama:
Ja mä en kestä käydä enää Rossossa, se ruoka on niin masentavaa, aina pettyy, ihan sama mitä annosta kokeilee. Jos kerran menee ulos syömään niin sitä olettaa että ruuassa olis edes jotain sellaista mitä ei itse osaisi tehdä paremmin.. Me ei olla niin rikkaita että käytäis ravintollassa siksi etti tartteis itse kokata, vaan se on aian spesiaalimpi tilaisuus. ja Rossossa ei vaan tuu spesiaali olo :whistle:
Nykyisin sit ei lasten kanssa käydä ravintoloissa kun tosi harvoin, miehen kanssa satsataan laatuun ja syödään mieluummin 3kertaa vuodessa todella hyvin kuin 6kertaa paskaa. Ja täällä Joensuussa me käydään vain Kielossa. Sieltäkin kyllä saa lapsille tilattua annoksen ihan mitä vain, kun pyytää tarjolla olevista raaka-aineista.

No haloo, ei Rosso olekaan tarkoitettu mihinkään spesiaaliin ruokailuun. Siis menette Rossoon, että teille tulisi spesiaali olo??? Me mennään Rossoon kesken kauppareissun, kun on kova nälkä ja kotiin liian pitkä matka.

Jos halutaan spesiaalia niin ennnään jonnekin oikeesti tasokkaaseen ravintolaan ja yleensä ilman lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja ss:

No haloo, ei Rosso olekaan tarkoitettu mihinkään spesiaaliin ruokailuun. Siis menette Rossoon, että teille tulisi spesiaali olo??? Me mennään Rossoon kesken kauppareissun, kun on kova nälkä ja kotiin liian pitkä matka.

Jos halutaan spesiaalia niin ennnään jonnekin oikeesti tasokkaaseen ravintolaan ja yleensä ilman lapsia.

Pakko kyllä hämmästellä... eikö ihmiset ymmärrä että on eri tilaisuuksiin sopivia ravintoloita?? rosso on mielestäni kuin hese ja mäkkäri, siellä käydään kiireesti, minäkin usein juuri kauppareissun ohessa. chicos ja amarillo piirun verran "parempi/tasokkaampi" paikka, farkut ja lenkkarit sopii hyvin. martiinaan en enää tennareissa menisi, mutta lapset ovat tervetulleita edelleen.. nämä ovat kaikki ihan lounasravintoloita. hienommat, tyylikkäämmät paikat ovat usein yksityisiä, ei mitään ketjuja.

Ja jos niille lapsille haluaa tarjota niitä erilaisia elämyksiä, niin sitten ottaa ihan aikuistenlistalta. kaikkea ei saa, halpaa ja erilaisia elämyksi. pikkuveljeni on jo siitä asti kun puhumaan oppinut aina itse ilmoittanut tarjoilijalle ottavansa etanoita ja äyriäiskeittoa tai katkarapusalaatia... ja pakko on ollut aina itse ennen ravintoaan menoa tarkistaa että näitä löytyy...niin hurja kiukuttelu jos ei näitä saa..

Alkuperäinen kirjoittaja kukkanen1984:
Alkuperäinen kirjoittaja ss:

Pakko kyllä hämmästellä... eikö ihmiset ymmärrä että on eri tilaisuuksiin sopivia ravintoloita?? rosso on mielestäni kuin hese ja mäkkäri, siellä käydään kiireesti, minäkin usein juuri kauppareissun ohessa. chicos ja amarillo piirun verran "parempi/tasokkaampi" paikka, farkut ja lenkkarit sopii hyvin. martiinaan en enää tennareissa menisi, mutta lapset ovat tervetulleita edelleen.. nämä ovat kaikki ihan lounasravintoloita. hienommat, tyylikkäämmät paikat ovat usein yksityisiä, ei mitään ketjuja.

Ja jos niille lapsille haluaa tarjota niitä erilaisia elämyksiä, niin sitten ottaa ihan aikuistenlistalta. kaikkea ei saa, halpaa ja erilaisia elämyksi. pikkuveljeni on jo siitä asti kun puhumaan oppinut aina itse ilmoittanut tarjoilijalle ottavansa etanoita ja äyriäiskeittoa tai katkarapusalaatia... ja pakko on ollut aina itse ennen ravintoaan menoa tarkistaa että näitä löytyy...niin hurja kiukuttelu jos ei näitä saa..

Vastaan vielä tähän.. Siis tietenkään ei mennä Rossoon ja odoteta mitään spesiaalia. pointti oli se että lastenkin kanssa pitäisi voida mennä rentoon ja edulliseen paikkaan ja saada spesiaalia ruokaa! Se on kumma että ei tartte mennä kuin rajan yli itään, länteen tai etelään niin sellaisia paikkoja löytää. Missä on kivat perheravintolat tai ne fiinimmät paikat missä muut asiakkaat ei katso lapsiperhettä pitkin nenänvartta? Ei ole esim. Saksassa vaikeaa mennä illalla ulos syömään lasten kanssa ja saada lämmin vastaanotto hienommissakin paikoissa. Rossossa ollaan käyty pakon sanelemina, silloin kun uhmaikäisen saa pysymään tyytyväisenä ruokailun ajan vain pallomeressä.

Ja Rossosta vielä, olisko se niin vaikeaa tehdä siitä ruuasta edes vähän maistuvampaa, luulis noilla hinnoilla siihen pystyvän. Ei sen hienompaa tarvitsisi olla, ja voisi edelleen pysyä "pikaruokapaikkana" mihin sitä tuossa verrattiin.

Yhteistyössä