Ärsyttää!!!!! Ravintoloiden ruokalistoista..!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja munkkipossu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

munkkipossu

Vieras
Miksi oi MIKSI ravintoloissa pitää olla erikseen lapsille masentava, huonolaatuiseen ruokaan pohjaava lista?? :o Nimet ovat jotain (laittomasti käytössä olevia) Disneyn tms. hahmojen siivittämiä ("Nasun nakit") ja usein annokset joko a.) nakit ja ranskikset, b.) lehtipihvi ja ranskikset, c.) lohi ja perunamuussi/ranskikset. Onko ihmekään ettei tämän maan nuoriso ole kovinkaan kaikkiruokaista, jos kerran kotona syödään kaikenmaailman cross-kitcheneitä ja "oikeassa" ravintolassa sitten nauravia nakkeja?? Missä on suomalainen, TERVEELLINEN ruokaperinne? Kysynpähän vaan!

No monestako ravintolasta saa aikuisille perinteisen suomalaista, terveellistä ruokaa?

Toisekseen lapselle voi varmasti tilata ihan minkä tahansa annoksen myös aikuisen listalta. Tietty millään neljällä eurolla sitä ei välttämättä saa, niinkuin ne nauravat nakit, mikä lienee ymmärrettävää.

ai- mä olin enempi huolissani, et kun siinä oikeasti luki Nasun leike tms, että kyl olis parku tullut kun Nasu on pantu kylmäksi.. onneks meiän ei osaa lukea vielä.
En mä kyl käytä niitä muussa ravintolassa kuin kiinalaisessa (siellä tarjoilijat ei valita...)

Kaikkialla ei muuten onnistu tuo pienempi annos "oikealta" listalta :(. En tajua miksi ravintolat eivät vaan voisi poistaa "lasten" listoja kokonaan ja heille saisi tilattua sitten annoksen kuin annoksen puolikkaana (hinta myös puoliksi)?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Joo, samaa ihmetellyt. Tilaan lapsille aina normaalista listasta, usein sieltäkin saa annoksen pienempänä kun vaan pyytää :)

Näin. Toki ymmärrän, jos nakit on lapselle harvinainen herkku, että hän mielellään ravintolassa valitsee ne.

Alkuperäinen kirjoittaja munkkipossu:
Miksi oi MIKSI ravintoloissa pitää olla erikseen lapsille masentava, huonolaatuiseen ruokaan pohjaava lista?? :o Nimet ovat jotain (laittomasti käytössä olevia) Disneyn tms. hahmojen siivittämiä ("Nasun nakit") ja usein annokset joko a.) nakit ja ranskikset, b.) lehtipihvi ja ranskikset, c.) lohi ja perunamuussi/ranskikset. Onko ihmekään ettei tämän maan nuoriso ole kovinkaan kaikkiruokaista, jos kerran kotona syödään kaikenmaailman cross-kitcheneitä ja "oikeassa" ravintolassa sitten nauravia nakkeja?? Missä on suomalainen, TERVEELLINEN ruokaperinne? Kysynpähän vaan!

kuulostaa ihan huoltsikoitten ruokalistoilta. sieltä ainakaan sitä terveellistä ruokaperinnettä ei kannatta ihan ekana lähtee ettimään.

Kaikkialla ei muuten onnistu tuo pienempi annos "oikealta" listalta :(. En tajua miksi ravintolat eivät vaan voisi poistaa "lasten" listoja kokonaan ja heille saisi tilattua sitten annoksen kuin annoksen puolikkaana (hinta myös puoliksi)?

Varmaan siksi, että noille lastenlistoille on niin paljon kysyntää, suurin osa asiakkaista käyttää niitä mielummin. Ja siitä paremmasta aikuisenannoksesta on annoksen tekemisessä varmasti suunnilleen sama vaiva, vaikka tekisikin vain puolikkaan annoksen, joten ei kovin kannattavaa ravintolalle - raaka-aineet taitavat olla aika pieni osa sitä ravintola-annoksen hintaa.

Jos asia on sinulle oikeasti tärkeä, niin ei varmaan ylivoimaista maksaa täyttä hintaa siitä lapsen annoksesta, vaikka pyytäisikin sen vähän pienempänä. Jätä vaikka kääntämättä se lastenannossivu kokonaan ja kuvittele, ettei semmoista olekaan, niin ei ärsytä sekään.

Tässä meidän suosiman ravintolan lasten lista. Oon tyytyväinen valikoimaan.

LASTEN ANNOKSET TAVALLINEN/TUPLA ?

PARILOITUA MERILOHTA
maustevoi, perunamuusi
3,00/6,00 G VL

PARILOITUA BROILERIA
maustevoi, jasmiiniriisiä ja salaattia
3,00/6,00 G VL

LIHAPULLAT
perunamuusi
tavalliseen 4kpl, tuplaan 8kpl pyöryköitä
3,00/6,00 VL

NAURAVAT NAKIT
ranskalaiset perunat
tavalliseen 2kpl, tuplaan 4kpl nakkeja
3,00/6,00 G L

POSSUNPIHVI
ohueksi hakattu porsaan ulkofilepihvi,ranskalaiset perunat, maustevoi
3,00/6,00 G VL

PASTA BOLOGNESE
jauhelihakastike ja nauhapastaa
3,00/6,00 L

LASTEN PIZZA
tavallinen yhdellä täytteellä, tupla kolmella täytteellä
3,00/6,00

LASTENANNOKSEEN KUULUU JÄLKIRUOAKSI JÄÄTELÖPUIKKO!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Varmaan siksi, että noille lastenlistoille on niin paljon kysyntää, suurin osa asiakkaista käyttää niitä mielummin. Ja siitä paremmasta aikuisenannoksesta on annoksen tekemisessä varmasti suunnilleen sama vaiva, vaikka tekisikin vain puolikkaan annoksen, joten ei kovin kannattavaa ravintolalle - raaka-aineet taitavat olla aika pieni osa sitä ravintola-annoksen hintaa.

Jos asia on sinulle oikeasti tärkeä, niin ei varmaan ylivoimaista maksaa täyttä hintaa siitä lapsen annoksesta, vaikka pyytäisikin sen vähän pienempänä. Jätä vaikka kääntämättä se lastenannossivu kokonaan ja kuvittele, ettei semmoista olekaan, niin ei ärsytä sekään.

Peesi!! Juuri näin....

Lentokala pisti juuri sellaisen listan, mikä saa itseni lähinnä masentumaan :(.

Miksi?

Meillä kotona tehdään usein erilaisia ruokia, maistellaan uusia makuja ja yhdistelmiä. Mutta kun ravintolasta tilataan, tilataan mielellään sellaista, josta varmasti tykätään. Eli kotona opitaan uusia makuja ja ravintolasta tilataan sitä mistä varmasti tykätään.

en tiedä. harmittavaa se on. silloin oli vielä helppoa kun esikoinen oli pieni ja söi sitä mitä anneettiin. eli kun oli alle 4v. jaoimme minun annoksen tai sitten tilasin alkuruoankin niin kahdestaan syötynä riitti molemmille.

sitten niitä oli kaksi ja jossain vaiheessa ne osasivat odottaa niitä ravintolan ranskiksia ja jätskiannoksia jälkiruoaksi.

harmi. kasvavat lapset tarvitsisivat kunnollista ravintoa.

ei mua haittaa että on lastenlista, ja jos joku tykkää mennä ravintolaan ja tilata nakkeja niin ok. Mutta sitä mä en ymmärrä että miksi niiiin äärettömän harvoin siellä listalla on mitään vähänkään erikoisempaa. Meinaan vaan että jos ei saa tilata pienempiä annoksia normilistalta, niin olis silti kiva että voisi silti tarjota lapselle erilaisia makuelämyksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja edullista:
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:

On ainakin edulliset hinnat! Ei kolmella eurolla saa yleensä yhtään mitään yhtään mistään!

Juurikin näin.
Tää on mulle tärkeä pointti, sillä lasten listat on aika surkeita ja monesti ruuat vielä kalliita...

Kyllä mä lapsille tarjoan aikuisten listalta esim. etanoita ja simpukoita;
niitä ei miltään lasten listalta löydy.
Ne vaan täytyy ostaa normaalihintaan aikuisten annoksina. Ei läheskään kaikkialla puoliteta.

Mieluummin ostan lohta, lehtipihviä tai broileria kolmella tai kuudella eurolla kuin vastaavat raaka-aineet aikuisten annoksina.

Lomareissuilla ulkomailla on ihanaa kun erikoisempiakin ruokia saa puolitettuina lapsille. :)

Niin ja jos terveellistä ja ravitsevaa ruokaa haluaa niin sen puolen mä hoidan kotona. Myös makukokeilut onnistuu täällä...

Alkuperäinen kirjoittaja piina:

Miksi?

Meillä kotona tehdään usein erilaisia ruokia, maistellaan uusia makuja ja yhdistelmiä. Mutta kun ravintolasta tilataan, tilataan mielellään sellaista, josta varmasti tykätään. Eli kotona opitaan uusia makuja ja ravintolasta tilataan sitä mistä varmasti tykätään.

Me taas etsitään ravintoloista uusia makuelämyksiä. Sellasia, joita ei itse ehkä osaa valmistaa. Siksi tarkistan aika tarkkaan menuun etukäteen, niin ei tavii tilata lohta/nakkeja/lihapullia kun niitä tulee tehtyä kotonakin.

Tähän varmaan vaikuttaa paljon myös se, miksi siellä ravintolassa käydään. Ja minkä tyyppisissä.
Jos haluaa helpotusta arkeen, niin 3 euroa pariloitu lohi on varmasti ihan loistovaihtoehto. Mutta sitten kun haluaa fiilistellä hyvää ruokaa ja erikoisempia raaka-aineita jossain paremmassa paikassa niin nakit tuntuis aika irvokkaalta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:

LASTEN ANNOKSET TAVALLINEN/TUPLA ?

PARILOITUA MERILOHTA
maustevoi, perunamuusi
3,00/6,00 G VL

PARILOITUA BROILERIA
maustevoi, jasmiiniriisiä ja salaattia
3,00/6,00 G VL

LIHAPULLAT
perunamuusi
tavalliseen 4kpl, tuplaan 8kpl pyöryköitä
3,00/6,00 VL

NAURAVAT NAKIT
ranskalaiset perunat
tavalliseen 2kpl, tuplaan 4kpl nakkeja
3,00/6,00 G L

POSSUNPIHVI
ohueksi hakattu porsaan ulkofilepihvi,ranskalaiset perunat, maustevoi
3,00/6,00 G VL

PASTA BOLOGNESE
jauhelihakastike ja nauhapastaa
3,00/6,00 L

LASTEN PIZZA
tavallinen yhdellä täytteellä, tupla kolmella täytteellä
3,00/6,00

LASTENANNOKSEEN KUULUU JÄLKIRUOAKSI JÄÄTELÖPUIKKO!

Mikä ravintola!? Kivan oloinen lasten lista!

Miksi?

Aika pitkälti meilläkin näin. Kun mennään ravintolaan niin lapset saa päättää mitä syö. Eikös ne aikuisetkin mene sinne ravintolaan NAUTTIMAAN ruoasta.
Jos nyt lapsi nauttii niistä nauravista nakeista niin syökööt sitten niitä (kotona niitä ei hirveästi meillä ole.. :D )

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Miksi?

Me taas etsitään ravintoloista uusia makuelämyksiä. Sellasia, joita ei itse ehkä osaa valmistaa. Siksi tarkistan aika tarkkaan menuun etukäteen, niin ei tavii tilata lohta/nakkeja/lihapullia kun niitä tulee tehtyä kotonakin.

Tähän varmaan vaikuttaa paljon myös se, miksi siellä ravintolassa käydään. Ja minkä tyyppisissä.
Jos haluaa helpotusta arkeen, niin 3 euroa pariloitu lohi on varmasti ihan loistovaihtoehto. Mutta sitten kun haluaa fiilistellä hyvää ruokaa ja erikoisempia raaka-aineita jossain paremmassa paikassa niin nakit tuntuis aika irvokkaalta. :)

Jos mä sellaiseen ravintolaan menen niin yleensä se tapahtuu illalla klo 19 jälkeen ja ilman lapsia, viinilasin kanssa.

Yhteistyössä