Ärsyttää raskaana olevat idiootit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="joy";25284299]Mä hölkkäsin bussille vielä pari päivää ennen lapsen syntymää, tein fyysistä työtä ja peuhasin kummilapsen kanssa Hop Lopissa viimeisilläni. Joillakin kunto kestää, toisilla ei. Ei toi ihan normaalia ole, että raskauden puolessa välissä kauppakassien kanniskelu pistää supistamaan... Harvinaisempaa, sanoisin.[/QUOTE]

Neuvolan mielestä ei oo harvinaista, sun kokemukset taitaa olla ykkösraskaudesta.Tosin kipeet supparit alko mulla ekassakin jo ennen rv30 ja paikat alko aueta. Ei kauheesti viitti ottaa riskejä vaikka joku muu juoksis maratoonin viikkoa ennen laskettua-aikaa. Ja nyt kun elämä on vielä erilaista kun on toi esikoinen tässä hyysättävänä eikä saa levätä. Kaikin puolin tää raskaus on ollu ihan erilainen kuin eka.

Toki varovainen pitää olla :) Varsinkin silloin kun vatsa kasvaa ja alkaa ilmoittaa siitä että varovainen pitää olla -"Minä täällä, älä riehu" :D Mutta eiköhän raskauden alussa voi nostella. Itsestä ainakin tuntuisi tyhmältä ja avuttomalta jos mitään ei näy ja voivottelen etten pysty mitään nostelemaan :(

Niimpä, mitään ei oikeestaan näy vielä jos pitää vähän löysempää paitaa (rv20). Mutta tuntuu kyllä, eikä sitä ihan oikeesti viitti ottaa riskejä ihan vaan sen takia että jotain ärsyttäis..

Ap:lle: tavallaan ymmärrän koska en ite voi liittyä tonne odotusaika puolelle ku siel on liikaa hössötystä, mut ei kukaan oo elävässä elämässä sillee hössöttänyt. Päinvastoin, must tuntuu et kaikki on tosi varovaisia ekat kuukaudet..

Mua ärsyttää kans. Mun yks kaveri laitto mahakuvia facebookkiin rv 12 ja osti äitiysvaatteita ja hehkutti päivittäin kuinka MASUASUKKI on niin ihana plaabaablaa..! Kauheeta :D

[QUOTE="alkup.";25284324]niin on se kyllä ihmisestäkin kiinni koska lähes kaikki nämä ylihössöttäjät on ennen raskauttaankin ollut erittäin huomion kipeitä. Yksikin hankkiutu varmaan sen takia raskaaksi että saisi huomiota itseensä. Ja lapsen synnyttyä homma lähti ihan käsistä tämän äidin osalta[/QUOTE]
Niin, ihmettelet kun huomionkipeä ihminen on huomionkipeä myös raskaana? Samalla leimaat kaikki hössöttäjät tekopyhiksi ja sanot, että hei eivät ole oikeasti onnellisia. Minusta tämä ei anna hirveän hyvää kuvaa sinustakaan.

Ymmärrän kyllä jos purkautuu joskus kun juuri joku tapahtuma on laukaissut ärsytyksen: "Argh, ärsyttää hössöttäjät!". Mutta sen pitäisi olla vaan oman tunteen purkua ja perään pitäisi tulla sellainen "kiitos kun sain avautua teille" ja sitten pitäisi helpottaa. Sinä taas tunnut kantavan kaunaa ja puhuvan paskaa kavereidesi selkien takana. Sinua taitaa todellisuudessa ärsyttää enemmän se, että nuo kaverit sitten saa sitä huomiota ja sinä et siellä nurkassa murjottaessasi ja ollessasi "normaali ja fiksu"?

[QUOTE="jkk";25284199]Siis millasia ihmisiä sä oikein tunnet? Ei kuulosta tutulta toi sun kuvaus, vaikka aika monta "lapsellista" tuttavapiiriin mahtuukin.[/QUOTE]
Samaa ihmettelin.

you-make-emotional-support-bunny-cry-b.jpg

mua ärsyttää sellaset raskaana olijat jotka ostaa äitiys vaatteita heti plustestin jälkeen jayksin tua toisella palstalla oli viikolla 5 ja tissit oli kasvanu kuppikoon raskauden johdosta!!! SAIRASTA!!!!

Ai ärsyttää?? Siistiä! Laita tähän sun sähköpostiosote niin mä laitan tuleen mun mahakuvat, kas kun ei ollut ihan oma valinta..

(joo ei nyt ihan viikolta viisi tarvinut uusia vaatekaappia, mutta rv 13 oli pakko laittaa äitiyshousut ja tissit pursuili liiveistä, vaikka syömisiä tms en muuttanut mitenkään. Olen tosi pahoillani kun se on sun mielestä sairasta)

[QUOTE="joy";25284299]Mä hölkkäsin bussille vielä pari päivää ennen lapsen syntymää, tein fyysistä työtä ja peuhasin kummilapsen kanssa Hop Lopissa viimeisilläni. Joillakin kunto kestää, toisilla ei. Ei toi ihan normaalia ole, että raskauden puolessa välissä kauppakassien kanniskelu pistää supistamaan... Harvinaisempaa, sanoisin.[/QUOTE]

Tyhmäkö olet? Ei ne supistukset ole hyvänen aika kunnosta kiinni. Minä olin toisessa raskaudessa rv 22 lähtien täydellisessä vuodelevossa supistusten takia. En voinut tehdä kuukauteen _yhtään mitään_ Ekassakin raskaudessa olin rv 34 jo 4 cm auki supistusten takia että hölkkäile sinä vaan :laugh:

• Tykkää
Reactions: Lellu_kka
Itsellä olisi tarkoitus hankkia lapsi ja pitää se mahdollisimman kauan salassa omilta porukoilta. Siinäpähän arvuuttelevat olenko raskaana vai enkö ;) Raskaana olevan täytyy liikkua siinä missä muidenkin ja tavaroita saa ja pitääkin nostella. eihän mistään muuten tule yhtikäs mitään :)

Kyllä mua ainakin kiellettiin nostelemasta raskaita esineitä.
Kielto sen takia, että istukka saattaa revetä.

Jokainen tyylillään. Itse kerroin alkuvaiheessa läheisilleni raskaudesta, en kokenut aiheelliseksi asiaa salatakaan. En mä silti odota eri kohtelua kuin normaalistikaan, kykenen kyllä raskaudestani huolimatta toimimaan samalla tavalla kuin ennenkin. :P

Ei se kunnosta ole kiinni. Itse olisin mieluusti hölkkäillyt ja peuhaillut, mutta lonkat lonksuivat liitoksistaan jo alkuraskaudessa, plus sitten se kivulias lantion löystyminen mikä vaivasi toden teolla. Lapsi laskeutui todella aikaisin alas, ja eipä siinä paljon raskaita kasseja kanneltu tai pitkiä matkoja käveli.

Sulla ei taida olla kovin paljoa kokemusta asiasta, sen kyllä huomaa.

[QUOTE="vieras";25284099]Mua ottaa päähän ihan suunnattomasti se miten jotkut raskaana olevat käyttäytyy. Kaikki alkaa siitä kun positiivinen testi on tehty ja heti täytyy soittaa sukulaisille ja ilmottaa facebookissa että hei meille tulee vauva joskus ens syksynä!? Joo varmasti lähimmät sukulaiset ja ystävät on innoissaan koska se vaikuttaa ja liikuttaa niitten elämää, mutta kyllä omat tädit ja sedätkin ja pelkät työkaverit voi odottaa uutista siihen asti, että jokainen tajuaa sen ihan ilman kertomistakin!
Ja mitäs sitten käykään kun keskenmeno tulee vaikkapa viikko tai pari plussan jälkeen niin kaikille pitää taas soittaa ja kertoa että eipä meille tulekkaan vauvaa ja siinä vaiheessa sen asian kuuluttaminen ei ehkä olekkaan ihan yhtä mukavaa.
Ja vaikka ei menisikään kesken niin kaikki tutut alkaa heti tuijottamaan mahaasi vaikka se ei kasvasi vielä ainakaan pariin kuukauteen ja heti alusta asti et ole enää sinä vaan olet raskaana oleva nainen, joka vaatii täysin eri puheenaiheet ja tavat ja käyttäytymisen kuin tavalliset ihmiset.
Ja sitten raskaana olevahan ei voi nostaa mitään eikä tehdä muutenkaan juuri mitään ettei vain sille pikku kulta nupulle siä mahassa käy mitään, kun se on niin tärkeä. Tekopyhää
Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin, en siis vaan yksinkertaisesti käsitä, miksi raskaana olevat kuvittelevat olevansa jotain ylijumala kuningataria. Kaikkien pitää olla kiinostuneita heidän asioistaan ja heidän vauvansa on ja tulee olemaan tuleva hallitsia ja maailman pelastaja.
Kyllä jokainen haluaa varmasti omalle lapselleen pelkkää hyvää ja se oma raskaus on iso/isoin asia jokaisen raskaana olevan elämässä, mutta järki käteen...[/QUOTE]

Jaahas. Ei ole sitten tärpännyt tai mies ei tämän akan kanssa lapsia halua (outoa, vaikka tämä on niin ihana tapaus...). Kateus on kamala tauti, onneksi siitä ei tarvitse itse kärsiä :D.

Ja joskus luonnonvalinta näemmä toimiikin...

• Tykkää
Reactions: Kloko2012
Oletko ap miettinyt, että juuri ne jotka siitä kailottavat/ varovat alusta alkaen itseään/ eivät nostele mitään tms. Voivat olla ihmisiä jotka ovat halunneet lasta kauan ja saaneet vaikka keskenmenoja tms. ja ovat yksinkertaisesti niin onnellisia asiasta etteivät halua pitää sitä salassa ja kailottaa sen koko maailmalle. Ja varovat mahaansa koska pelkäävät niin paljon että raskaus menee kesken.. Siinä sulle pähkinä.

Itse en ollut tuollainen, mutta näitäkin ihmisiä voi olla. Joten mieti aina kolikon toinenkin puoli, vaikka kuinka ärsyttäisi.

Ja mitähän sitten jos joku nauttii raskaudestaan ja tulevasta lapsestaan? Minä itsekkin kuuluin näihin "idiootteihin" jotka kertoivat raskaudestaan mm. facebookissa. Ja kyllä, otin myös kuvia kasvavasta vatsastani, ihan sillä että sitten myöhemmin on itselle muistona. Ja todellakin varoin raskausaikana tekemisiäni ja muita ihmisiä esim. ahtaissa kaupoissa ym. Minä kannoin vatsassani omaa lastani ja suojelin häntä kaikin tavoin jo tuolloin. Minusta idiootteja ovat ne jotka rehentelevät raskaana ollessaan sitä kuinka raskaita töitä ovat tehneet eikä tunnu missään. Että sitten omalla ja vauvan terveydellä leikitään ja sitä pitää oikein mainostaa. Se vasta tyhmää onkin!

Ja kyllä jokaisella äidillä on varmasti tunne että haluaa kertoa koko maailmalle onnellisuudestaan ja raskaudestaan. Ainakin minä halusin. Ja nykyään tekisi mieli kertoa kaikille että meidän vauva osaa jo nauraa ääneen! :) Nämä ovat niitä äitiyden iloja joita jotkut eivät katkeruuksissaan vaan voi ymmärtää.

Jos nyt itse saan (ehkä hieman katkerana :D) sanoa niin enemmän mua ärsyttää jopa vituttaa nämä tyypit jotka JUMPPAA!! Siitä vasta jauhetaankin. Jumppa silloin, jumppa tällöin. On kaiken maailman kompattia ja kikpoksinkia ja kaikkia näitä kutstutaan yhteisnimellä JUMPPA! On viimesen päälle releet ja salikortit ja salikassit täynnä jumppavaatteita ja sitten tuolla ponnari tiukalla väännetään menemään että keritään varmasti iltajumppaan ja siihen toiseen jumppaan. Ja kun jumpat on ohi niin illalla kotona laitetaan tv päälle ja otetaan se taffelin pussi sieltä kaapista ja alotetaan se "todellinen" elämä. Ja ennen nukkumaan menoa käydään facebookissa kertomassa kuinka ei huomenna pääse liikkeelle kun oli niin raskas JUMPPA!!

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25284838:
jokainen toimii tässäkin asiassa niinkuin haluaa. ärsytti se sitten toisia miten paljon tahansa

Näinpä. Toisten fb-päivitykset raskaudesta eivät edes ärsytä. Eikä vauvoista.

Sitä joskus mietin, miksi joidenkin naisten naama menee sellaiselle kestonorsunveelle heti raskauden alusta synnytykseen asti. Siis ilme on koko ajan sellainen tyytymätön. Ei sekään ärsytä, mutta ihmettelen. En meinaa, että joka sekunti olettaisi hehkuvan onnea, mutta se jatkuva ketutus hämmästyttää.

Täysin samaa mieltä aloittajan kanssa. :D

Onneksi minulla ei ole ollut tuttavapirissä kun pari tuollaista tapausta ja ystäväpiirissä ei yhtään. Tottakai pitää olla varovainen ja esim. kantaa kauppaostokset useammassa kassissa yksitellen, ettei tule niin raskaita kantamuksia kerralla, mutta ei siitä niin tavatonta meteliä ja ohjelmanumeroa tarvitse tehdä. ;)

[QUOTE="jep";25284875]Näinpä. Toisten fb-päivitykset raskaudesta eivät edes ärsytä. Eikä vauvoista.

Sitä joskus mietin, miksi joidenkin naisten naama menee sellaiselle kestonorsunveelle heti raskauden alusta synnytykseen asti. Siis ilme on koko ajan sellainen tyytymätön. Ei sekään ärsytä, mutta ihmettelen. En meinaa, että joka sekunti olettaisi hehkuvan onnea, mutta se jatkuva ketutus hämmästyttää.[/QUOTE]

Katsopa joskus peilistä, kun kärsit elämäsi hirveintä krapulaa. Itselläni tuo elämäni pahin krapula kesti 4 kuukautta ja nyt on hieman helpottanut. Yhdellä ystävälläni se järkyttävän krapulainen olo loppui vasta synnytyslaitoksella...

Onpas katkeran kuulosta :0 Ei mua ole koskaan raskaushehkutukset haitanneet, musta on ihanaa et osataan nauttia siitä ajasta kun itse en uskalla kesnemneojen vuoksi. Musta taas tuntuu et töissä musta tehtiin väkisin sellainen etten saanut enää kuormavuoroja ja nostella mitään ja koko työporukka leimasi odotuksen vuoksi ja "jouduin" kevyempiin hommiin. Eipä siinä mitään, en laittanut vastaan. Mut kyllä odotusaikana saa hehkuttaa ja näyttää ja kuulua et on on vauva tulossa! Musta se on ihanaa ja on ihanaa höpötellä vauvajuttuja ja tonkia äitiyspakkauksia ja on ihanaa kiertää raskaana olevien kanssa vauvanvaate osastoja ja ihastella kaikkea vauvoihin liittyvää :) Mut kukin tyylillään :)

Toki varovainen pitää olla :) Varsinkin silloin kun vatsa kasvaa ja alkaa ilmoittaa siitä että varovainen pitää olla -"Minä täällä, älä riehu" :D Mutta eiköhän raskauden alussa voi nostella. Itsestä ainakin tuntuisi tyhmältä ja avuttomalta jos mitään ei näy ja voivottelen etten pysty mitään nostelemaan :(

Mulla nimenomaan raskauden alussa kaikenlaisen painavemman nostelu oli nounou! Kohtu oli vielä pieni ja istukka kohdunsuulla. Jos nostelin -> vuoti verta.
Loppu raskaudessa sitten liikuin ihan normaalisti reippaita lenkkejä koiran kanssa lumikinoksissa ja remontoin kämppää ja nostelin väliovia ja siirtelin sohvia yms.

• Tykkää
Reactions: Lellu_kka
Niin, meitä ihmisiä on valitettavan moneen junaan. Raskaudesta on tehty joku ihmeellinen homma, ollaan jalat ylhäällä sohvalla eikä tehdä mitään ja ähistään ja puhistaan ja tehdään pesää. Onneksi me kaikki ei sellaisia olla! Itse tein ihan normaalisti kaikkia hommia, ainoastaan vikan kuukauden aikana iso maha oli tiellä ja olo oli muutenkin tukala... Kannattaa liikkua mikäli esim. ennenaikaiset supistukset ei ole estämässä, pysyy kunnossa ja palautuu nopeammin synnytyksestäkin!

mua ärsyttää sellaset raskaana olijat jotka ostaa äitiys vaatteita heti plustestin jälkeen jayksin tua toisella palstalla oli viikolla 5 ja tissit oli kasvanu kuppikoon raskauden johdosta!!! SAIRASTA!!!!

Kyllä minäkin tarvin isommat liivit alkuraskuden aikaan. Silloin housut kiristi niin että nappi piti avata paidan alla ja liivit kiristi ihan mielettömästi. Onneksi se turvotus meni ohi, ettei tarvinnut vaatekaappia pistää uusiksi.

[QUOTE="alkup.";25284216]tarkoitinkin juuri sitä että jos on normi raskus ilman mitään rajoituksia niin liikunta on vaan hyväksi lapselle ja on hölmöä olla ylivarovainen jos siihen ei ole syytä. Enkä kyllä kato yhtään pahalla jos joku raskaana oleva juo joulusaunassa yhden kaljan tai muuta vastaavaa. Raskaus ei ole sairaus. Ja ymmärrän toki jos joku kertoo heti plussan jälkeen vanhemmilleen tai parhaalle ystävälleen, mutta kyllä meillä saatiin toisessa raskaudessa hyvät naurut kun anoppi uskalsi kysyä neljännellä kuulla että tuleeko meille vauva, kun oli sitä jo pitkään miettinyt.[/QUOTE]

no mä en ainakaan esim. alkoholia juonu tippaakaan raskauden aikana(jokainen toki tekee niinku parhaaks näkee,mut mä tein näin)ja olis ollu typerää valehdella työkavereille kun oltiin drinksuilla,joten mun mielest helpompi kertoo et on raskaana eikä siksi juo.miks pitäis alkaa keksimään jtn valheita?en tajua.ja mä olin toisessa raskaudessa rv.20 eteenpäin sairaalassa makaamassa vähänväliä,joten oisko siihenki pitäny sepittää joku valkone valhe tutuille kun kyselivät:D

mutta hei,relatkaa ihmiset.kaikki tekee tavallaan asiat,hölmöä siitä on stressiä ottaa.

Yhteistyössä