Raskaana olevat, rokottakaa itsenne, se suojaa myös lastanne.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kinsella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja raskaana:
Mulle just tänään kätilö sano et synnytettyä en kuulu enää riskiryhmään eli rokotetta ei silloin saa.

Ai jaa? Luulin että 4vk synnytyksen jälkeen on vielä riskiryhmää...

Neuvolassa kerrottiin viime viikolla että riskiryhmään kuuluu 4vko synnytyksen jälkeenkin. Sitä ei osannut sanoa että rokotetaanko synnyttäneitä sitten samaan aikaan raskaana olevien kanssa vai missä vaiheessa, mutta rokotuksen kuulemma saa jos haluaa.
Ja ainakin täällä (Oulu) homma menee niin että viikolla 45 aletaan rokottaa terveydenhuoltohenkilökunta ja RV35-> raskaana olevat ja sitten muut raskaana olevat jnejne..

Alkuperäinen kirjoittaja näinpä:
No just, tuossahan oli, että sairaalan työntekijlöistä 80% sai sivuvaikutuksia,. luitko koko juttua vai ootko vain joku profeetta, joka saarnaa tajuamatta asiasta mitään? Kai sä nyt sen verran tajuat, että 80% on esim. 80hlö sadasta. Ja jos tuo yllätti sairaalahenkilökunnan niin kyllä muitakin yllätyksiä on todennäköisesti luvassa. Ja mitä se sua haittaa, jos toiset ei halua rokotetta ottaa? Vai pelottaako sivuvaikutukset ja sit oliskin kiva, kun olisi paljon kohtalotovereita?

Mun mielestä on todella epäammattimaista mainostaa nettipalstalla nimettömänä itseään ammattilaiseksi. Kerro koko nimesi ja ammattisi. Muuten on turha höpöttää olevansa ammattilainen.

No en tiedä miten tuo kuume voi tulla yllätyksenä jos jo valmisteyhteenvedossa todetaan, että mm. kuume kuuluu HYVIN YLEISIIN HAITTAVAIKUTUKSIIN:

Yleisoireet ja antopaikassa todettavat haitat
Hyvin yleiset: kovettuma, turvotus, kipu ja punoitus pistoskohdassa, kuume, väsymys
Yleiset: vilunväristykset, influenssankaltainen sairaus, reaktiot injektiokohdassa (kuumotus, kutina)
Melko harvinaiset: huonovointisuus

http://www.ktl.fi/attachments/suomi/palvelut/rokotelahettamo/valmisteyhteenveto_1.10.2009.pdf

Mutta jokainen päättää itse ottaako rokotteen vai ei. Ketään ei siihen pakoteta eikä ketään siihen mun mielestä myöskään pidä painostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja raskaana:
Mulle just tänään kätilö sano et synnytettyä en kuulu enää riskiryhmään eli rokotetta ei silloin saa.

Ai jaa? Luulin että 4vk synnytyksen jälkeen on vielä riskiryhmää...

Neuvolassa kerrottiin viime viikolla että riskiryhmään kuuluu 4vko synnytyksen jälkeenkin. Sitä ei osannut sanoa että rokotetaanko synnyttäneitä sitten samaan aikaan raskaana olevien kanssa vai missä vaiheessa, mutta rokotuksen kuulemma saa jos haluaa.
Ja ainakin täällä (Oulu) homma menee niin että viikolla 45 aletaan rokottaa terveydenhuoltohenkilökunta ja RV35-> raskaana olevat ja sitten muut raskaana olevat jnejne..

Ai sä oot kans Oulusta :D Mulle tuli just soitto nlasta, meen ens viikolla rokotettavaksi. Silloin rv 34.

Yhteistyössä