Ärsyttää.. Rahasta ja miehestä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen tässä muutaman vuoden tapaillut yhtä miestä, jonka taloudellinen tilanne on tiukka.
Osittain omasta syystä, on uudehko auto osarilla ja kotona kaikki uudet telkkarit ym, osarilla nekin, vaikka palkka on pieni eikä ylimääräistä olisi maksella.

Kummallakin meillä on lapsia. Miehellä yksi, mulla kaksi.
Oma taloudellinen tilanteeni oli vielä hetki sitten parempi, nyt ei enää ja maksan yksin oman ja lasteni kaikki kulut.

Ennen maksoin paljon enemmän kuin mies, koska rahaakin oli enemmän. Maksoin kaikki ruoat, juomat ja reissut.

Miehen rahat tuntuvat kuitenkin riittävän uusiin laitteisiin, itselleen sekä tyttärelleen, mutta yhteisiin kuluihin ei.
Ei edes ruokaan.. Minä maksan aina kaiken. Tilailee kuitenkin netistä tytölleen ja itselleen kaikkea kivaa, samanlaista sitä ja tätä. Ja omalle lapselleen kyllä ostaa ruokakaupasta mitä tämä haluaa, homejuustoista karkkeihin ja limuun.
Tytöllä on mm. Iphone 6, tabletti, oma telkkari, yllin kyllin laukkuja, vaatetta, uusi Jopo jne jne ja on 10vee..

Olen niin kyllästynyt tilanteeseen ja yrittänyt selittää, että ei minullakaan olisi rahaa, jos ostelisin sitä sun tätä omille lapsilleni ja itselleni ja että kaikki ylimääräinen mitä ostaa itselleen ja omalle tytölleen on pois mun lapsilta, koska se raha menee minulla sitten niihin "yhteisiin" kuluihin, kun miehen rahat on aina loppu. Ja taas pitäis ostaa vkl ruoat... Huoh

Mies kai haluaa olla "hyvä isä" miehiseen tyyliin eli ostamalla tyttärelleen kaiken mahdollisen.

Ellei puhe tehoa, niin menet omien lastesi kanssa jonnekin muualle syömään ja annat ukon ihmetellä tyhjää jääkaappia.

Joo, ei tosiaan asuta yhdessä. Mutta vietetäön paljon aikaa jomman kumman luona.

Välillä tuntuu suorastaan että mies huijaa mua ja välillä taas säälin miestä kun on niin tiukilla.
Lopoujen lopuksi olen yleensä vain vihainen, ettei tajua miten kustantaa oman ja lapsensa elämän mun lasten kustannuksella.

Nyt vaan rupeat sinäkin selittämään joka välissä, että rahat on loppu, kun pitäisi ostella niitä juomia, ruokia ja matkoja. Osallistut sen verran, kun katsot varaa olevan ja minkä katsot tasapuoliseksi.

Joo, ei tosiaan asuta yhdessä. Mutta vietetäön paljon aikaa jomman kumman luona.

Välillä tuntuu suorastaan että mies huijaa mua ja välillä taas säälin miestä kun on niin tiukilla.
Lopoujen lopuksi olen yleensä vain vihainen, ettei tajua miten kustantaa oman ja lapsensa elämän mun lasten kustannuksella.

Kyllä se tajuaa, mutta sinä et tajua, että mies käyttää sinua vain härskisti hyväkseen taloudellisesti.

Lopeta ensitilassa miehen puolesta maksaminen. Sano, että jatkossa teillä on eri ruoat, jos ei ala maksamaan omaa osuuttaan. Minä en varmaan edes jatkaisi suhdetta tuollaisen miehen kanssa, koska en sulata siipeilijöitä.

Mitä ihmettä ?
te ette asu yhdessä, mutta sinä laitat rahojasi tuon elättämiseen.
Sen ymmärtää, että parisuhteessa, yhteisen katon alla. tasataan ja maksellaan jokainen sen mitä pystyy, kun maksetaan yhteisestä asumisesta ja elämästä.

Mutta sen sijaan, että tekisit omien lastesi ja itsesi elämästä hyvän, sinä maksat ukon kuluja, jotta voi ostella kaikkea kivaa.

Mitä oikein ajattelet.
mitä sellaista saat tuolta suhteelta, että se saa sinut tekemään noin.
annat hyväksikäyttää itseäsi.
sinä olet lompakko miehelle, mahdollistat hänen elämäntyylinsä.

kannattaisiko ryhdistäytyä ja hyvästellä tuo ukko

Muistan hyvin samanlaisen kuvion exän kaverilla.
Jätkä maksatti KAIKEN muijalla ja muija oli niin rakastunu ja sinisilmänen et haaveili vaan yhteenmuutosta ja yhteisestä lapsesta vaik jätkä julkisesti muijan selän takana haukku ja nauro tälle.
Jätkä ootteli parempaa ja oli siinä suhteessa ettei tarvi olla yksin, keräs vaan kermat kakun päältä.

Yhteistyössä